Çek otomobil üreticisi Skoda, Volkswagen çatısı altına geçtikten sonra tüketicinin gözünde çok daha güvenilir bir marka imajı çizmeye başladı. Bu imajını yeni modelleriyle korumaya başaran marka, Felicia modelinin yerini alan ve 2000 yılından beri üretimine devam edilen Fabia’nın yeni nesliyle de sürdürüyor. Çek Cumhuriyeti’nin Mleda Boleslav fabrikasında üretilen üçüncü nesil Fabia artık olgunluk dönemini yaşıyor diyebiliriz. Ülkemizde 1.0 lt MPI, 1.2 lt TSI ve 1.4 lt TDI motorlarıyla satılan Fabia, DSG şanzımanı hem 1.2 TSI hem de 1.4 TDI motorunda sunuyor ki bu sınıfta dizel-otomatik kombinasyonunun satışlara direkt etki yaptığını düşündüğümüzde rakibi Hyundai i20’den bu konuda eli daha güçlü diyebiliriz. Bizim incelememizdeki Fabia ise 1.2 TSI motor ve DSG kombinasyonlusu oluyor.
Hyundai’ye geçtiğimizde ise yeni nesil i20 bizleri bekliyor. Getz modelinin yerini alan i20 2008 yılından beri üretilmeye devam ediyor ve markanın en çok satan modellerinin başında geliyor. Hyundai i20’nin ülkemiz için ayrı bir önemi daha var çünkü bu model Güney Koreli markanın Sakarya fabrikasında üretilip tüm dünyaya ihraç ediliyor. Yeni nesil i20’nin özellikle boyutları neredeyse bir üst segmente yaklaşmış. Fakat bu radikal değişim motorlara pek de yansımamış. Markanın daha önceden tanıdığımız 1.2 MPI, 1.4 MPI ve 1.4 CRDi motorları yeni nesil i20’nin de kalbini oluşturuyor. Hyundai i20 sadece 1.4 MPI motor seçeneğinde otomatik şanzıman sunuyor.
Test otomobillerimize biraz daha detaylı baktığımızda Skoda Fabia’nın kalbinde 1197 cc hacimli 4 silindirli turbo beslemeli bir motor görüyoruz. Bu motor 4600 d/d’da 110 HP güç ve 1400 d/d’da 175 Nm tork üretebiliyor. Hot hatch’leri saymazsak sınıfının en performanslı otomobillerinden biri de Skoda Fabia diyebiliriz. 0’dan 100 km/s hıza 9.6 saniyede çıkan Fabia’nın maksimum hızı ise 196 km/s. Bu başarılı performasın ortaya çıkmasına 7 ileri DSG şanzımanın da katkısı oldukça fazla. Skoda Fabia DSG şanzımanı sayesinde sarsıntısız ve seri vites geçişlerine sahip. Sıkışık trafikte fazla kaldığınızda çoğu çift kavramalı şanzımanlar gibi DSG’de de ısınmadan dolayı sarsıntılı vites geçişleriyle karşılaşmanız mümkün. Bunu önlemek için yoğun trafikte vitesi N konumuna getirmeniz şanzımanın soğumasına yardımcı olacaktır.
İlginizi çekebilir
Hyundai i20’nin kalbine ise atmosferik bir ünite yer alıyor. 1368 cc hacminde 4 silindirli motor 6000 d/d’da 100 HP güç ve 4000 d/d’da 134 Nm tork üretiyor. Skoda Fabia’dan kağıt üstünde daha güçsüz olan motor normal yol şartlarında da özellikle alt devirlerde biraz hantal hissettiriyor. 0’dan 100 km/s hızlanmasını 13.2 saniyede tamamlayan Hyundai i20’nin maksimum hızı ise 170 km/s. Hyundai i20’nin 100 HP’lik 1.4 litrelik atmosferik motorunun Fabia’ya göre biraz daha yavaş kalmasının aslında üç nedeni var. Birincisi tabii ki 10 HP ve 41 Nm daha güçsüz olması, ikincisi 4 ileri tam otomatik şanzımanı ve üçüncüsü Skoda Fabia’nın 1129 kilogram ağırlığına karşılık Hyundai i20’nin 1272 kilogramlık ağırlığı.
Her iki modelin yol tutuş karakterleri birbirine benziyor. Sınıf standartlarının altında kalmayan Fabia ve i20’de orta sertlikte süspansiyon sistemleri mevcut. Kolay kolay yoldan çıkaramadığınız Fabia ve i20, standart sundukları ESP sistemi ile de güvenli bir sürüş sağlayabiliyorlar. Hyundai i20’nin motor sesi kabine Fabia’nınkinden daha az sızıyor. Güney Koreli marka özellikle yalıtım konusunda sınıf standartlarını belirleyebilecek düzeye sahip.
Kabine geçtiğimizde Hyundai’nin daha ferah bir yaşam alanı sunduğunu söyleyebiliriz. Neredeyse bir üst segmente yaklaşan kabin genişliği açık renkli konsol sayesinde ferah bir yaşam alanı sunuyor. Skoda Fabia’nın da kabini kasvetli sayılmaz fakat i20’nin yanında biraz küçük hissetirebiliyor. Hem Fabia’da hem de i20’de panoramik cam tavan opsiyonunuz mevcut. i20’nin avantajı ise bu cam tavanının açılabilir olması. Fabia’nın 6.5 inçlik dokunmatik multimedya ekranın kullanımı pratik, i20’nin 7 inçlik ekranına da alıştıktan sonra rahatlıkla kontrol edebiliyorsunuz.
Hyundai i20 4035 mm uzunluğa, 1734 mm genişliğe ve 1474 mm yüksekliğe sahip. i20’nın aks aralığı ise 2570 mm. Skoda Fabia ise 3992 mm uzunluğa, 1732 mm genişliğe ve 1400 mm yükseliğe sahip. 2470 mm aks aralığı ile de i20’den 100 mm daha kısa. Hyundai i20 100 mm’lik farkını arka tarafta sağladığı daha geniş yaşam alanıyla başarılı bir şekilde kullanıyor. Bagaj alanında ise Fabia’nın 4 litrelik bir avantajı bulunuyor. Hyundai i20 301 litrelik bagaj hacmi sunarken, Fabia 305 litre alan sunuyor.
Fiyatlara geçtiğimiz Skoda Fabia’nın daha yeni motoru ve çift kavramalı şanzımanı sayesinde i20’den daha pahalı olduğunu görebiliyoruz. 2015 modeli yılı Fabia 1.2 TSI DSG’nin başlangış fiyatı 51.250 TL iken yine 2015 model yılı Hyundai i20 1.4 Otm. başlangıç fiyatı 48.100 TL.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Savaş Yılmaz
Son yorumlar