Volkswagen Golf’e yapılan yenileme operasyonunun görsel etkileri bir hayli kısıtlı. Teknolojideyse mühendisler tasarımcılardan çok daha cesur davranmışlar.
Devamlılık sınıflandırmada kolaylık sağlar. Volkswagen bugüne kadar Golf ismini değiştirmeyi düşünmedi. Buna zaten gerek de yok. Çünkü otomobilin konsepti yıllardan beri değişmedi. Bu sayede otomobildeki gelişimi anlamak da daha kolay oluyor. Otomobilin üçüncü neslinde bile asistan sistemler ve bilgi-eğlence sistemi vardı: Servo direksiyon ve alpha isimli radyo-çalar. Her iki özellik de baz versiyonda opsiyoneldi. Bu iki özellik otomobilin geriye kalanı gibi açıklanma ihtiyacı duyulmayan basitlikteydi. Yedinci nesil Golf de prensipte böyle. Prensipte dememizin sebebi, makyajlı Golf ’ü tüm opsiyonlarıyla tercih eden müşterilerin otomobilleri- ni teslim alırken satış görevlisiyle bir hayli uzun bir sohbet geçirecek olmaları.
Kolay başlangıç
İlginizi çekebilir
Nereden başlanmalı? Tasarım? Bu konuyu açıklığa kavuşturmak pek de uzun sürmeyecek: Tasarımcılar ön ve arka tamponlara birkaç kalem darbesi yapıp farların ve stopların grafiklerini değiştirmekle yetinirken, yeni gövde renkleri ve iç mekânda daha şık görünen malzemelere yer verilmiş. Peki, kalın yamuk formlu egzozlar? Öncelikler onlar egzoz değil, sadece görüntü. İkincisi opsiyon listesindeler.
Ufak bir hatırlatma: Hangi özelliğin hangi versiyonda standart olup olmadığını Volkswagen sadece belirli miktarda açıklıyor. Örneğin hot-hatch klasiği GTI ve plug-in hibrit GTE artık LED farlara sahipken, çift xenon farların ömrü Golf ’te dolmuş görünüyor. LED stoplar tüm versiyonlarda standart ancak animasyonlu sinyaller opsiyonel. İş motorlara geldiğinde açıklama ihtiyacı daha da artıyor. 130 HP gücündeki, 1.5 lt’lik yeni TSI motor, 4.6 lt/100 km ile yerini aldığı 125 HP’lik 1.4 TSI’a göre 100 km’de yarım litreden fazla tutumlu olabiliyor. Yeni Golf ’ü müşterisine teslim eden satış temsilcisinin açıklaması gerekenler arasında yeni turbo ünitesi ( alt devirlerde tepkileri iyileştiren değişken geometri) Miller döngülü yanma fazı (egzoz gazı sıcaklığını ve atık gazları azaltan erken kapanan emme supapları) ve gelişmiş yelken fonksiyonu ( motor tamamen stop ediyor) yer alıyor. Bu arada satış temsilcisi dostumuzun 1.5 lt’lik motorla ilgili anlatması gerekenler arasında 150 HP’lik versiyonun 1.4 lt’lik TSI’a göre ne güç ne de tork avantajı sunmadan 100 km’de 0.2 lt daha fazla benzine ne- den ihtiyaç duyduğu da var.
GTI için yapılacak açıklama ise çok daha kolay: Sportif kompakt hatchback klasiği artık 230 HP gücünde ve Performance versiyonunda 245 HP. Makyaj öncesindeki değerler sırasıyla 220 ve 230 HP’ydi. Ateşli Golf ve 150 HP’den güçlü dizel motorlar için yeni yedi ileri çift kavramalı otomatik şanzıman sunuluyor. Yeni şanzımanın CO2 emsiyonunu kilometrede 10 grama kadar azaltması amaçlanıyor.
Daha fazla teknolojik yenilik isteyenler için motor ve yürüyen aksam cephesinden haberler bu kadar. Adaptif amortisörler Golf ’ün sürüş dinamizmi ve konfor arasında geniş bir geçiş yapmasına imkan tanırken otomobilin bu konuda kompakt sınıfın en iyilerinden biri olduğu kabul gören bir gerçek. Bilgi-eğlence konusunda yapılan değişikliklerse kayda değer seviyede. Gösterge tablosunda artık beş farklı moda sahip dijital bir ekran görev yaparken, en üst navigasyon sisteminde artık 8.0 yerine 9.2 inçlik bir ekran sunuluyor.
Bir müzik listesinde ilerlemek veya geriye almak için ya da bir radyo istasyonunu seçmek için sürücü ellerini hareket ettirip jest kontrolünü kullanabiliyor. Jest kontrolü doğru bir biçimde kullanıldığında akustik bir geribildirim sunuluyor. Ancak alt menülerde bunu kapatmak da mümkün.
Her şey kontrol altında
Golf sahibi artık otomobilinin izin verdiği bir alanın dışında kullanılıp kullanılmadığını veya daha önceden belirlemiş olduğu bir hızı aşıp aşmadığını akıllı telefonu üzerinden takip edebiliyor.
Babasının otomobiliyle “gezintiye” çıkanlara duyurulur. Park asistanı üçüncü sürümünde artık artık yarı otomatik olarak yola enlemesine bulunan boşluklara kafadan girebiliyor. Römorkla park? Sorun değil çünkü Passat’taki sistem artık Golf ’te de var.
Dur-kalk trafiğinde Golf artık kısmi otonom sürüş gerçekleştirebiliyor: Otomobil şeridinde kalabiliyor, gerekli direksiyon manevrasını frenlemeyi ve hızlanmayı kendi başına gerçekleştirebiliyor. Bunun için güvenlik önlemi olarak sürücünün ellerinin direksiyonda olması gerekiyor. Kimsenin ihtiyaç duymamasını dilediğimiz bir teknoloji: Acil durum asistanı. Adaptif hız sabitleyici şerit takip asistanıyle koordine çalışarak sürücünün tepkisiz kaldığı durumlarda tam frenleme gerçekleştirebiliyor.
Hepsi bu kadar mı? Hayır. Kişiselleştirilebilir anahtardan bahsetmedik. Kim bilir, belki de müşteri her şeyi bilmek zorunda değildir.
Yazı: Jens Dralle
Son yorumlar