Yenilenen Auris, tasarım ve donanım özelliklerinin yanı sıra duyusal kalite ve geliştirilen sürüş dinamikleriyle de sınıfında farkını ortaya koymaya hazırlanıyor.
Türkiye’de satışına başlanan yenilenen Auris’in yıl sonuna kadar 4-5 bin adetlik satış hedefi bulunuyor. Yenilenen Auris şimdi daha sportif bir görünüme kavuştu. Otomobilin ön ve arka kısımlarının yeniden tasarlanması ile Auris, yola daha hakim bir görünüme ve daha düşük ağırlık merkezine sahip olurken, profilden bakıldığında ise daha uzun ve akıcı bir görünüme sahip. Otomobilin ön tasarımında kaslı ön tampon ve daha geniş alt ızgara dikkat çekerken daha keskin üst ızgara, krom detaylar ve Premium versiyonda kullanılan LED farlar, sofistike duruşu tamamlayan unsurlar olarak öne çıkıyor. Bu krom detaylarla birlikte Toyota logosu da daha belirgin hale getirilmiş. Auris’in arka tasarımı da büyük ölçüde yenilendi. Daha kaslı tampon yapısı ve otomobilin hatlarıyla bütünleşen arka farlardaki LED ışık çizgisi ile Yenilenen Auris, gece de oldukça dikkat çeken bir model olmayı başarıyor. Arka tasarımda yapılan değişiklikler arasında yatay reflektörler ve yatay krom çıtalar da yer alıyor. Toyota Auris hatchback 55 mm uzayarak 4330 mm’ye, Touring Sports ise 35 mm uzayarak 4595 mm’lik boyuta ulaştı. Ağırlığı ise ortalama 25 kg azaldı.
Yenilenen Auris’in dış tasarımının yanı sıra iç mekân tasarımında da bir dizi yenilikler yapılmış. Duyusal kaliteyi artırmak için iç mekânda devamlılık, renk uyumu ve görsel kalitenin geliştirilmesi üzerine yoğunlaşılmış. Yeni Auris’in kabin tasarımı, aralarında Kıdemli Türk Mühendis Mehmet Fatih Kale’nin de bulunduğu bir ekip tarafından geliştirildi. Toyota Avrupa’da sekis yıldır görev alan Mehmet Fatih Kale, Duyusal Kalite Ekibi’nin tasarım ve mühendislik arasındaki bağlantıyı kurmak üzere 2012 yılında kurulduğunu belirterek, “Toyota’da Duyusal Kalite, müşterilerin otomobile oturduklarında ne hissettikleriyle ilgili bir konudur. Bunlar daha çok görsel, dokunsal ve işitsel hislerdir. Mühendislik zekasındaki aynı derinliği ergonomiden konfora, konfordan dokunsal kaliteye yansıtmak istiyorduk. Yenilenen Auris’te tasarım dilinde belli bir akıcılık getirirken aynı zamanda Avrupa pazarı için önemli olan kalite hissini de artırdık” dedi. Yenilenen Auris’te gösterge panelinin ortasına konumlandırılan 4.2 iç renkli TFT ekran ile daha sofistike ve sportif görünüm elde edildi. Sürücüler bu çok fonksiyonlu ekranda sürüş, tüketim ve navigasyon haritası gibi bilgileri görüntüleyebilecekler. Orta konsola entegre edilmiş Toyota Touch 2 sistemine sahip 7 inç tam renkli multimedya dokunmatik ekran ile yolculuklar daha keyifli hale geliyor. Toyota Touch 2, AM/FM radio, CD/ MP3 çalar, bluetooth ile kablosuz cep telefonundan görüşme yapma, cep telefonundan müzik dinleme ve çalma listesinden seçim yapabilme, araç bilgisi, USB girişi ile iPod ve USB uyumlu mobil cihazlara bağlantı ile şarj imkanı ve entegre geri görüş kamerası özelliklerini taşıyor. Bunun yanında Yenilenen Auris’te havalandırma kanalları, kapı kolları ve vites topuzu gibi iç mekanda yer alan saten krom, lake siyah gibi birçok parça daha yüksek kaliteli malzeme ile tasarlandı. İç tasarımda kullanılan renk seçenekleri de daha uyumlu olup otomobilin karakteristik özelliği ile örtüşen daha sofistike hale getirildi. Yeni Auris’in ürün gamında, sürüş konforunu ve yol tutuşunu artırmak için süspansiyon ve direksiyon sisteminde de iyileştirmeler gerçekleştirildi. Sürüş dinamiklerinde yapılan değişikliklerin yanında yeni ses yalıtımıyla birlikte motor ve yüksek hızlarda oluşan rüzgar gürültüsünün önüne geçilerek, hissedilir derecede daha sessiz bir sürüş sağlandı. Yenilenen Auris’in motor gamı, düşük yakıt tüketimlerinin yanı sıra optimum performans sunuyor. Ayrıca tüm motor versiyonları Euro6 emisyon normlarını karşılıyor. Auris’in benzinli güç ünitesi seçenekleri arasında; 99 HP güç üreten, ortalama tüketimi 5.8 lt/100 km olan 1.33 lt Dual VVT-i ve 132 HP güce sahip, ortalama tüketimi 6.1 lt/100 km olan 1.6 lt Valvematic motorlar yer alıyor. 90 HP üreten ve 4 lt/100 km ortalama yakıt tüketen 1.4 lt D-4D motor da kapsamlı bir revizyondan geçirildi. Bu motor bir önceki versiyonda 1800 d/dakikada 205 Nm tork üretirken, şimdi bu tork‘a 1400 d/dakika’da ulaşabiliyor. Yeni Auris’in 1.6 lt Valvematic motor seçeneğinde, Multidrive S sürekli değişken şanzıman (CVT) seçeneği ile satışa sunuluyor. Optimum performans/tüketim için ayarlanan bu şanzıman, hem kesintisiz aktarma konforunu yaşatıyor, hem de istenildiğinde manuel modunda yedi kademeli şanzıman gibi kullanılabiliyor. Yenilenen Auris; Life, Active, Advance ve Premium versiyonlarıyla piyasaya sunulacak. Premium versiyonda standart olarak sunulan Skyview panoramik cam tavan, Active ve Advance versiyonlarında ise opsiyonlu donanım seçenekleri arasında yer alıyor.
İlginizi çekebilir
Auris |
1.33 Life |
50,950 |
Auris |
1.6 Active |
61,400 |
Auris |
1.6 Active Multidrive S |
66,200 |
Auris |
1.6 Active Skypack Multidrive S |
68,300 |
Auris |
1.6 Advance |
64,500 |
Auris |
1.6 Advance Multidrive S |
69,300 |
Auris |
1.6 Advance Skypack Multidrive S |
71,400 |
Auris |
1.6 Premium Multidrive S |
76,600 |
Auris |
1.6 Premium Multidrive S Navi |
79,600 |
Auris Dizel |
1.4 D-4D Active |
72,400 |
Auris Dizel |
1.4 D-4D Active Skypack |
74,500 |
Auris Dizel |
1.4 D-4D Advance |
75,500 |
Auris Dizel |
1.4 D-4D Advance Skypack |
77,600 |
Auris Dizel |
1.4 D-4D Premium |
82,800 |
Auris Dizel |
1.4 D-4D Premium Navi |
85,800 |
Auris TS |
1.6 Advance Multidrive S |
72,800 |
Auris TS |
1.6 Advance Skypack Multidrive S |
74,900 |
Auris TS |
1.6 Premium Multidrive S |
80,100 |
Auris TS |
1.6 Premium Multidrive S Navi |
83,100 |
Auris TS Dizel |
1.4 D-4D Advance |
79,000 |
Auris TS Dizel |
1.4 D-4D Advance Skypack |
81,100 |
Auris TS Dizel |
1.4 D-4D Premium |
86,300 |
Auris TS Dizel |
1.4 D-4D Premium Navi |
89,300 |
Son yorumlar