Ford, küçük sınıf temsilcisi Fiesta’yı yeni bir tasarım ve ekstra teknoloji ile makyajladı.
Yenilenen Fiesta’nın tasarımı, Ford’un markanın tüm gelecek modellerinde yer alacak olan yüzünün ön izlemesini yapıyor. Izgara eskisinden daha büyük ve daha köşeli. Ford’un mavi oval rozeti artık ızgaranın üstünde değil, içinde bulunuyor. Kaput da yeniden şekillendirildi ve otomobilin burnu, daha sert bir görünüm veren yeni LED farlarla yenilendi.
Sportif ST-Line modelleri, parlak siyah petek örgü ızgara ile daha agresif bir ön tampon kullanıyor. Alt ızgara düzeni de yeni gümüş ekler ile daha derin bir şekilde şekillendirilmiş. Yelpazenin diğer ucunda, sağlam, yüksek sürüşlü Fiesta Active dikey ızgara çubukları, plastik gövde kaplaması ve ön kısımda gümüş süslemeler alıyor.
İlginizi çekebilir
Fiesta’nın yan kısımlarına dokunulmamış olsa da, aralarından seçim yapabileceğiniz yedi yeni jant tasarımı var. Arkada, stoplar karartıldı ve kontrast oluşturan yeni mat ve parlak siyah difüzör kaplaması var. Boya paletine iki yeni renk eklendi; Sınırsız Mavi ve Güzel Berry.
Yenilenen Fiesta, ST hot hatch ile birlikte Trend, Titanium, ST-Line ve Active çeşitlerini içeren küçük dokunuşlarla yeniden yapılandırılmış bir donanım yelpazesi sunuyor. Lüks Vignale modeli artık listede yer almıyor. Bunun yerine, Vignale şimdi Titanium, ST-Line ve Active modellerinde bulunan ve 17 veya 18 inç alaşım jantlar, birinci sınıf Sensico sentetik deri koltuklar ve yeni iç döşeme parçaları getiren bir seçenek paketine atıfta bulunuyor.
Yenilenen Fiesta öncekiyle aynı kabin mimarisini koruyor, ancak yeni bilgi-eğlence ve güvenlik teknolojileri çağı yakalamış. En önemli ekleme, sürücü tarafından yapılandırılabilen ve aracın sürüş moduna karşılık gelen değiştirilebilir grafiklere sahip 12,3 inçlik dijital gösterge paneli.
Ayrıca güncellemeler arasında, ön cama monte edilmiş bir kamerayı aracın navigasyon sistemiyle birlikte kullanan ve karşıdan gelen trafiğe karşı seyahat eden sürücüyü uyaran bir ‘Yanlış Yön Uyarısı’ da bulunuyor. Fiesta’da artık uzun far etkinleştirildiğinde karşıdan gelen otomobilleri kör etmekten kaçınmak için tek tek ışık ışınlarını engelleyen Matrix LED farlar seçilebiliyor. Farlar ayrıca belirli sürüş senaryolarına da uyum sağlıyor. Örneğin kötü hava koşullarında ve düşük hızlı manevralarda daha net görüş sağlamak için otomatik olarak kendini ayarlıyor.
Güncellenen Fiesta, “dur ve kalk” işlevine sahip uyarlanabilir hız sabitleyici, otomatik acil frenleme ve kör nokta izleme sistemi içeren önceki modeldeki güvenlik sistemlerini devam ettiriyor. Otomobilde yeni olan, sürücünün evcil hayvanları veya çocukları arka koltukta bırakmaktan kaçınmasına yardımcı olan ‘Arka Yolcu Uyarısı’ adı verilen bir sistem.Bu özellik, Fiesta’nın değişmeyen isteğe bağlı SYNC 3 bilgi-eğlence sisteminin bir parçası olarak dahil edilmiş. Daha önce olduğu gibi aynı 8 inç dokunmatik ekranı kullanıyor ve Apple CarPlay, Android Auto ve 180 derecelik bir arka görüş kamerası içeriyor. Diğer seçenekler arasında kablosuz akıllı telefon şarj pedi ve 575 watt B&O stereo ses sistemi yer alıyor.
Geçen yıl Fiesta, yarı hibrit benzinli ünite içeren güncellenmiş bir motor yelpazesine kavuşmuştu. Revize edilmiş model bu mevcut motorları kullanıyor, bu da motor serisinin altı vitesli manuel şanzımanla eşleştirilmiş 100 hp üreten 1.0 litrelik EcoBoost üç silindirli motorla başladığı anlamına geliyor. Bunun üzerinde yine 1.0 litrelik Ecoboost motoru destekleyen iki adet 48 voltluk hafif hibrit seçenek bulunuyor. Hibrit motor, 125 hp veya 154 hp’lik güç çıkış seçeneklerine sahip üretiyor ve yedi ileri vitesli çift debriyajlı otomatik şanzıman ile seçilebiliyor.
Her zaman olduğu gibi en güçlü Fiesta, önceki otomobille aynı 1.5 litrelik turbo beslemeli üç silindirli motoru kullanıyor ve 200 beygir güç üretiyor. Maksimum tork 320 Nm’ye yükseldi ancak 0-100 km/s hızlanması süresi 6,5 saniye kalarak değişmedi.
Son yorumlar