Amerika’daki milyar dolarlık ceza pokeri sona erdi. VW yeniden sadece önüne bakmak istiyor. Markanın Başkanı Diess, cesur 2025 planında pek çok yeni modele yer veriyor.
Volkswagen standı, ocak ayında gerçekleştirilen Detroit Otomobil Fuarı’nda sıra dışı bir resim verdi. Eskiden markanın önemli isimleri koyu renkli takım elbiseleri, mükemmel bir biçimde bağlanmış kravatlarıyla ortalıkta biraz kibirli ve mesafeli bir biçimde dururken, konuşma fırsatı yakalamak için katı protokol kurallarına uymak gerekiyordu. Ancak bu sene çizilen portre bir hayli farklıydı. Yöneticiler, tasarımcılar, mühendisler kısaca Volkswagen ekibi, kravatsız gömlekleriyle stand üzerinde rahatça sohbet ettiler. Evet, Volkswagen gibi devasa bir yapıda (dünyanın en büyük otomobil üreticisi) kurum kültürü bir gecede değişmez ama bu değişimin başladığına da kuşku yok.
Değişimin kravatla başlaması yeniliklerin de hazır olduğu anlamına gelmiyor. Bu yıl içinde yollarda göreceğimiz yeni Volkswagen modelleri eski başkan Martin Winterkorn’un yönetiminin imzasını taşıyor. Winterkorn’un yöneticilik tarzı ve emisyon skandalı sorgunlanmaya sonuna kadar açık ancak iyi otomobiller yapabildiği tartışmaya kapalı.
İlginizi çekebilir
Winterkorn’un en güçlü olduğu yönlerden biri otomobilleri teknik ve kalite yönünden mükemmeleştirmesiydi. Trend belirlemek? Winterkorn bu işi rakiplere bırakan bir yöneticiydi. Markanın ilk kompakt SUV’u olan Tiguan, rakiplerinden yıllar sonra ortaya çıktı. Bu ay gerçekleştirilen Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılan T-Roc, yani Golf boyutlarındaki SUV, Opel Mokka’dan yaklaşık dört yıl sonra sahneye çıkıyor.
2017’den itibaren yeni SUV
T-Roc geç gelmiş olabilir ama aradan geçen zamanı iyi kullanan bir model olduğuna kuşku yok. Özellikle yaşam alanında tablo yeni Volkswagen’in lehine. Mokka X’ten daha kısa olmasına rağmen bagajında 412 litrelik hacim sunan otomobilin bu değeri Opel’den biraz daha iyi. Teknik altyapısını aldığı Golf’e göre zeminden yüksekliği 15 mm artırılan otomobilin hem iç mekânı hem de gövdesi renkli bir biçimde kişiselleştirilebiliyor. Kokpitte makyajlı Golf etkisi görülürken adaptif süspansiyon sistemi ve tam LED farlar da opsiyon listesinde kendine yer buluyor. Xenon farlara veda edilirken baz versiyonda H7 ampuller yanacak.
Kasım ayında satışa sunulacak olan otomobilde üç benzinli ve iki dizel motor görev yapacak. Başlangıcı 115 HP gücündeki üç silindirli 1.0 lt’lik TSI yaparken hemen üzerinde yeni nesil 1.5 lt’lik TSI 150 HP’lik gücüyle yer alacak. Serinin en güçlüsü olan 2.0 lt’lik ünite ise 190 HP. Dizel isteyenler için menüde 1.6 lt 115 HP ve 2.0 lt 150 HP’lik seçenekler bulunuyor. Euro6 normunu karşılayan dizellerin atık gazları SCR katalizör tarafından temizleniyor.
T-Roc, Alman markanın ürün programındaki tek yeni SUV değil. Standart modelden 21 cm daha uzun olan Tiguan Allspace, kompakt sınıf ve Touareg arasında bir köprü olacak. 733 litre ila 1884 litre arasında değişen bagaj hacmi ve isteğe bağlı olarak yedi kişilik kabin dikkat çekiyor.
Volkswagen’in SUV’daki amiral gemisi Touareg bile daha fazlasını sunamıyor. Tiguan Allspace’ten farklı olarak MQB platformunun kullanılmadığı büyük SUV’da uzunlamasına yerleşimli motorlar kullanıldığı için MLB evo platformuna yer veriliyor. Tıpkı platform gibi kullanılan V6 motorlar da Audi imzalı. Müşterilerin büyük kısmının yine 3.0 lt’lik 272 HP gücündeki dizel motora yönelmesi bekleniyor. Volkswagen, plug-in hibrit konusunda Audi’den farklı bir yol izleyip dört silindirli benzinli bir motor kullanmayı düşünüyor. 252 HP gücündeki 2.0 lt’lik TSI’ın 100 HP’lik bir elektrikli motorla işbirliği yapması olası. Elektrikli sürüş menzilinin en 70 km olacağı öngörülüyor.
Touareg bir hayli büyüyecek
Güncel nesli 4.80 metre sınırında olan Touareg, üçüncü neslinde 5.0 metre sınırına çıkacak. Bununla birlikte otomobilin ağırlaşması bir yana dursun, yaklaşık 200 kg hafiflemesi amaçlanıyor. Bunun anlamı, ağırlığın iki ton sınırının altında kalması. 1.75 metrelik yükseklikte bir değişim beklenmezken genişliğin birkaç cm artışla 1.98 metreye ulaşması bekleniyor.
Volkswagen, Touareg’in karakterini değiştirmyecek. Bu ne demek? 3.5 tonluk çekme kapasiteli lüks bir SUV olmayı sürdürecek. İşçilik ve malzeme kalitesi kadar sessizlik konusunda da markanın amiral gemisi olduğunu belli edecek. Audi Q7’den farklı olarak üçüncü bir koltuk sırasına yer verilmezken bu yılın son çeyreğinde tanıtılacak olan otomobilin 2018’in ilk çeyreğinde yollara çıkması bekleniyor.
Yeni nesille birlikte kokpitte de önemli değişiklikler yapılacak. Volkswagen şimdiye kadar direkt seçim tuşları ve dokunmatik ekranın karışımını tercih ederken fiziksel sabit tuşların sonu geliyor. Makyajlı Golf, büyük bilgi ekranıyla yolculuğun istikametini belli ederken yeni Touareg’de sabit tuşlar neredeyse tamamen ortadan kalkıyor. Sabit menülerin yerini programlanabilir içerikler ve fonksiyonlar alırken, multimedya sisteminin ana ekranında istenen fonksiyonlar küçük pencereler şeklinde gösterilecek.Touareg sahipleri kullanıcı hesaplarını akıllı telefonlarıyla Volkswagen’in bulutunda kaydedecek. Böylece otomobil sürücüsünü tanıyarak istenen ayarları ekrana yansıtacak.
Evini de ağına katmış olanlar otomobilin içinden istedikleri ayarları sesli komut sistemiyle gerçekleştirebilecek. Bunun için Volkswagen’in dijital sistemiyle uyumlu olan asistan Amazon Alexa kullanılacak. Kaloriferin sıcaklığını artırmak yapılabilecek işlemlerden biri.
Yeni Polo’da bu tarz denemeler olmayacak. Bunun yerine daha üst sınıflardan tanıdığımız kendini ispatlamış teknolojiler ve fonksiyonlara yer verilecek. Dijital gösterge tablosu ve adaptif amortisörlü spor yürüyen aksam bunlar arasında yer alıyor. Elektromekanik direksiyon sistemine geçiş sayesinde otomobile daha fazla sayıda sürüş asistanı entegre etmek mümkün hale geliyor. Orta konsolda artık sürücüye dönük bir halde olan 8.0 inçlik bir bilgi ekranı da otomobildeki yenilikler arasında yer alıyor. Volkswagen, Polo’da dizel isteyenler için sadece SCR katalizörlü 1.6 lt’lik motoru sunacak. 1.0 lt’lik üç silindirli benzinli üniteyi atmosferik ve turbo olmak üzere farklı versiyonlarda 65 ila 115 HP arasında tercih etmek mümkün olacak. GTI versiyonunda silindir hacmi artmaya devam ederken, Golf GTI’ın 2.0 lt’lik TSI’ı 200 HP’lik haliyle kullanılacak.
Ekim ayında yollara çıkması beklenen yeni Polo, Volkswagen’in MQB’ye geçiş yapan son modelleri arasında yer alırken, boyu 4.0 metre sınırını aşsa da ağırlığı yaklaşık 50 kg azalacak. Almanya başlangıç fiyatı: 13.000 Euro sınırının altında…
Polo platformlu SUV 2018’de
Polo’dan yaklaşık bir yıl sonra, 2018 sonunda, küçük sınıfta da bir SUV gelecek. 4.10 metre ile Polo’dan birkaç cm daha uzun olacak olan otomobilin motorları ve teknolojik özellikleri Polo’dan devşirilecek. T-Cross adını alacak olan model de tıpkı T-Roc gibi kişiselleştirme özellikleri sunacak.
Benzer bir dönemde Passat’ın makyaj zamanı da gelmiş olacak. Makyajın amacı, Phaeton’un üretiminin sonra ermesiyle birlikte Passat’ı daha kaliteli ve değerli bir hale getirmek. Orta konsoldaki dokunmatik ekran daha büyük bir hale getirilirken, yeni malzmelerle birlikte kalite hissi de artırılacak. Modern bir head-up display veya akıllı telefon üzerinden uzaktan kumandalı park etme gibi özellikler makyajlı Passat’ı belli ederken otomobilin yüzünde Arteon’u hatırlatan büyük bir ön ızgara kullanılacak.
Arteon adı antik Yunan döneminden bir tanrıya aitken kulağa Phaeton’un halefiymiş algısını yaratıyor. CC’nin yani Passat’ın dört kapılı coupe versiyonunun yerini alacak olan Arteon da selefi gibi Passat orijinli bir model. Ancak tasarımda bunu belli eden detaylar neredeyse hiç yok gibi görünüyor. Buna karşılık iç mekân, teknolojiler ve motor seçeneklerinde Passat etkisi açıkça görülecek. Yaz döneminde yollara çıkacak olan otomobilin boyu yaklaşık 4.90 metre olurken arka camla birlikte açılan bagaj kapağının altında 563 litrelik bir hacim sunulacak.
2019’dan itibaren elektrikli atağı
Volkswagen 2019 yılından itibaren elektrikli model atağını kendini elektrikli otomobil platformuyla başlatıyor. Araç tabanına yayılacak olan aküler versiyonuna göre 400 ile 650 km arasında sürüş menzili sunacak ve arka bölümdeki 170 HP’lik elektrikli motora enerji sağlayacaklar. Güçlü versiyonlara önde de 136 HP’lik ikinci bir elektrikli motor eklenirken baz versiyonlar arkadan itişli, üst versiyonlarsa dört tekerlekten çekişli olacak.
Volkswagen elektrikli otomobil atağının ilk adımını üç modelle atacak: Golf boyutlarındaki I.D., Jetta boyutlarında bir sedan ve kompakt bir SUV. Üç otomobilin ortak noktası içten yanmalı motora ihtiyaç duymadıkları için benzer boyutlardaki geleneksel otomobillere göre çok daha geniş bir yaşam alanı sunabilmeleri. Bu sayede kokpiti 10-12 cm öne almak mümkün olacak.
Herbert Diess’in planının ikinci adımını daha lüks bir üçlü oluşturacak: Büyük bir sedan, Touareg boyutlarında bir SUV ve minivan E-Bulli. Bu modeller standart elektriklilere göre daha uzun bir sürüş menzili sunabilecek ve fiyatları da daha yüksek olacak.
Volkswagen tasarım şefi Klaus Bischoff, tüm yeni elektrikli Volkswagen modelleri için yenilikçi ve vizyoner bir tasarımın sözünü veriyor. Bischoff’a göre yeni elektrikli otomobiller geleneksel model serilerinin tasarım geleneklerinden arındırılacak. Örnek olarak da motor arkadaysa önde ızgaraya ihtiyacımız olmaz diyor.
Otomobillerin yan görünüşlerinde radikal değişimler olacak. Bataryaların araç tabanına yayılması tabanı yükseltecek ve bu da daha büyük tekerleklerin ve yüksek cam alanların kullanılmasını gerektirecek. Bischoff’a göre camların giderek küçülmesinin artık sonu geldi. Manzara görüşü geri geliyor.
Volkswagen’in tarihindeki dönüm noktası modeller Kaplumbağa ve Golf I gibi I.D. de marka için yeni bir dönemi başlatmak gibi tarihi bir görev sahip. I.D., 2019 sonunda yollara çıkacak. O zamana kadar kulislerin ardında sıkça tartışılacak ve kavgalar edilecek. Umarız Detroit’teki sohbetler kadar açık bir biçimde olur.
Yazı: Jens Katemann, Dirk Gulde, Birgit Priemer, Jens Dralle, Burkhard Knopke
Bilgisayar çizimleri: Christian Schulte
Son yorumlar