Ülkemizde de satışına başlanan yeni nesil Tiguan’dan sonra merakla beklenen yeni nesil Touareg’in ön gösterimi olan T-Prime GTE Alman marka için çok önemli bir yere sahip.
Hibrit güç ünitesine sahip olan konsept dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip. Toplamda 375 HP güç üreten hibrit motor, elektrikli ünite ve dört silindirli benzinli motordan oluşuyor. Elektrikli motor 134 HP güç ve 350 Nm tork üretiyor. Dört silindirli 2.0 litrelik TSI motor ise 248 HP güç ve 370 Nm torka sahip. Sürüş esnasında da şarj olabilen 14.1 kwH kapasiteye sahip batarya ile araç 50 kilometrelik bir menzile sahip.Sekiz ileri otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi ile birlikte yarı kilitli diferansiyel de geliyor. GTE modunda 700 Nm gibi bir tork sunan konseptin, 0’dan 100 km/s hızlanması altı saniyede gerçekleşiyor. Hibrit teknolojisi sayesinde ise yüz kilometrede 3.2 litrelik bir ortalama tüketim değeri sunuyor. Aracın bataryaları ile iki buçuk saatte tam olarak dolabiliyor.
İlginizi çekebilir
Volkswagen T-Prime GTE Concept, E-Mode, Hybrid ve GTE olmak üzere üç farklı sürüş modu sunuyor. Standart olarak E-Mode ile sürüş yapılabilirken, daha fazla güç isteyenler GTE modu seçebiliyor.
Dış tasarımda klasik Volkswagen çizgileri hakim olmaya devam etmiş. Hibrit modellere özgü C şeklindeki sis farları ile ön ve arka da yer alan LED aydınlatmalar aracın teknolojik altyapısına vurgu yapıyor. 22 inçlik alaşım jantlar ise aracın heybetini artıyor.
Konseptin en dikkat çekici yerlerden birisi ise iç mekanı. Markanın yeni Curved Interaction Area olarak adlandırdığı tamamen dijital elemanladan oluşan iç mekanda insan makine etkileşimi üst seviyede yaşanıyor. Hiç bir düğmenin bulunmadığı iç mekanda kontroller dokunmatik olarak yapılıyor.
Son yorumlar