Kasım ayında tanıtılan ikinci nesil Subaru BRZ’den sonra, kardeşi Toyota GR 86 da sahneye çıktı.
Toyota, Subaru ile ortaklaşa geliştirilen spor otomobilini sahneye çıkarmış için yaklaşık 5 ay bekledi. GR 86, Toyota’nın GR serisinde üçüncü otomobil olarak dünya lansmanını yapıyor.
İki kişilik spor coupe için ilk neslinde olduğu gibi, Toyota ve Subaru birlikte çalıştılar. Toyota GR 86’yı GR Yaris’te bulunanlara benzer “Fonksiyonel Matris” ızgarayla donattı ve farlardaki LED imzası da BRZ’ye kıyasla biraz farklı.
İlginizi çekebilir
Toyota, GR 86’nın içini sürücü odağını en üst düzeye çıkarmak için optimize ettiğini ve bilgi-eğlence sistemini yoldan uzağa bakma ihtiyacını azaltacak şekilde yerleştirdiğini söylüyor. 7 inçlik ekran artık daha modern bir görünüme sahip ve sistem başlangıcında otomobilin boxer motorunun piston hareketlerinden esinlenen bir animasyon dizisi gösteriyor.
İç tasarımın geri kalanına gelince, tek kelime ile şöyle özetlenebilir: işlevsel. Güncellemeler kesinlikle onu modern çağa taşıyor, ancak aynı zamanda bazı eski cazibelerinden de yararlanıyor. Sürücü için dokunsal geri bildirim sağlayan bazı fiziksel düğmelerin, kadranların ve anahtarların hala mevcut olması, bu cazibelerden biri ve tam dokunmatik ekranlı iç mekanların giderek daha fazla norm haline geldiği bir çağda hoş bir manzara sunuyor.
Toyota, otomobili 1.270 kg ile kabaca aynı ağırlıkla tutabilmiş olsa da, yeni GR 86’nın sürüş dinamikleriyle selefinden daha iyi olması için çalışılmış. Tavan panelleri ve çamurluklar için alüminyum gibi hafif malzemelerin stratejik kullanımı sayesinde, ağırlık merkezini düşük tutmayı başarmışlar. Bunu burulma sertliğinde yüzde 50 artışla birleştirdiğinizde gerçek bir sürücü otomobilinin ortaya çıktığını söyleyebiliriz.
GR 86, Subaru BRZ’de bulunan aynı atmosferik 2,4 litrelik dört silindirli motorla sunuluyor, ancak güçte çok hafif bir artış olmuş. Motor 235 HP güç ve 250 Nm tork üretiyor. GR 86 0’dan 100 km/s hıza 6.3 saniyede ulaşıyor. Güç, 6 ileri otomatik şanzıman veya 6 ileri manuel ile arka tekerleklere gönderiliyor.
GR 86’nın otomatik şanzımanla donatılmış versiyonları Subaru’nun EyeSight Driver Assist Teknolojisi ile birlikte gelecek. Sistem, kazaları önlemeye yardımcı olmak için çeşitli çarpışma öncesi güvenlik özellikleri, sonraki darbeleri azaltmak için ikincil çarpışma önlemleri ve bir kazanın meydana geldiği talihsiz olayda acil kurtarma desteği içeriyor.
Şaşırtıcı bir şekilde gecikmeye rağmen, yeni GR 86’nın bu sonbaharda Subaru ikiziyle birlikte Japonya’da satışa sunulması planlanıyor. Diğer pazarların otomobili ne zaman alacağına dair bir bilgi yok. Ancak önümüzdeki aylarda daha fazla ayrıntı yayınlanacak.
Subaru, geçtiğimiz günlerde ikinci nesil BRZ’nin Avrupa’da satılmayacağını açıklamıştı fakat Toyota yeni GR 86’yı Avrupa’da satışa sunacak.
Son yorumlar