Yeni Koleos, yaz aylarından itibaren Körfez ülkelerinde, belirli Asya ve Latin Amerika pazarlarında yerini alacak. Laurens van den Acker tarafından hayata geçirilen Renault tasarım stratejisi ışığında yeni Koleos, sağlamlığı ve macera tutkusunu temsil eden “keşfet” anlayışı ile tasarlanmış. Renault tasarımcıları, araca güçlü ve kaslı hatlar kazandırmak için uğraşmışlar.
Yeni Koleos, yaz aylarından itibaren Körfez ülkelerinde, belirli Asya ve Latin Amerika pazarlarında yerini alacak. Laurens van den Acker tarafından hayata geçirilen Renault tasarım stratejisi ışığında yeni Koleos, sağlamlığı ve macera tutkusunu temsil eden “keşfet” anlayışı ile tasarlanmış. Renault tasarımcıları, araca güçlü ve kaslı hatlar kazandırmak için uğraşmışlar.
İlginizi çekebilir
Sıra dışı ön tasarımı ve geniş, krom ızgara üzerinde yükselen Renault logosu ile göze çarpıyor. Toplam uzunluğu 4673 mm olan aracın 2705 mm’lik aks aralığı sınıfının en uzunları arasında. Bu da yeni Koleos’un D segmenti SUV’lar arasında rekor kıran bir iç mekân alanına sahip olmasını sağlıyor. Koleos’un giriş seviyesi versiyonunda 4.2 inçlik (11 cm) harita formatlı multimedya sistemi, cep telefonu kullanımı ve akıllı telefonlarda kayıtlı müziklerin dinlenmesi için bluetooth bağlantı teknolojisi, parazitsiz dinleme ve dijital ses kalitesi için dijital radyo (pazara bağlı) standart olarak sunuluyor. Bu versiyon aynı zamanda USB portu ve 3.5mm’lik jak soketi ile donatılmış. Araç, ikinci ekipman düzeyinden itibaren R-Link 2 multimedya sistemi ile sunuluyor. Bağlantı teknolojisine sahip söz konusu tablet Renault’nun üst segmentlerinde yer alıyor ve bilgi-eğlence navigasyon, eller serbest telefon, radyo ve sürücü yardımcıları gibi fonksiyonları koordine ediyor. Yeni Koleos, ittifakın Renault Espace, Talisman, Kadjar, Nissan X-Trail ve Qashqai de dahil olmak üzere pek çok aracında kullanılan CMF-C/D mimarisi üzerine inşa edilmiş. Söz konusu ortak mimari ittifakın sedan otomobillerinde, crossover’larında ve SUV’larında kullanılıyor. Müşterilerin gözle görmediği parçalar ve bileşenler ortak olarak kullanılıyor fakat tasarım ve kimlik markaya özgü kalmaya devam ediyor. Yeni Koleos, Çin hariç olmak üzere bütün pazarlara yönelik olarak Busan-Kore’de üretiliyor. Yeni Koleos’un motor ve vites kutusu yelpazesi modelin satılacağı pazarlardaki beklentilere ve ihtiyaçlara göre şekillendirilmiş.
Türkiye’de 1.6 dCi 130 HP manuel ve X-tronic ayrıca 2.0 dCi 175 HP X-tronic olmak üzere üç motor-şanzıman seçeneği sunulacak. 1.6 dCi motor sürüş keyfi ve verimliliği ile biliniyor. Maksimum gücü 4000 d/d’de 130 HP, azami torku ise 1750 ila 2250 d/d arasında 320 Nm. Söz konusu motor sadece iki tekerlekten çekişli versiyonlarda sunuluyor fakat pazara bağlı olarak altı vitesli manuel vites kutusu veya X-Tronic otomatik vites kutusuyla eşleştirilebiliyor. 2.0 litrelik dizel motor, yeni Koleos’un en güçlü motoru ve değişken geometrili turbo şarj, 1600 barlık yakıt enjeksiyon rayı ve piezo-elektrik enjektörlerle donatılmış durumda. Azami gücü 3750 d/d’de 175 HP olan bu motorun maksimum torku 2000 ila 3000 d/d arasında 380 Nm. Söz konusu motor çok geniş bir motor devri yelpazesinde elde edilen tork sayesinde dinamik tepki sunuyor. Pazara bağlı olarak altı ileri manuel vites kutusu (dört tekerlekten çekişli versiyonlar) veya X-Tronic otomatik vites kutusuyla eşleştirilmiş olarak sunuluyor. Türkiye’de 2.0 dCi 175 X-tronic 4×4 versiyonu müşterilerin beğenisine sunuluyor olacak. X-Tronic otomatik vites kutusu pazara bağlı olarak iki veya dört tekerlekten çekişli versiyonlarda benzinli ya da dizel motor seçeneğiyle sunuluyor.
Bu motor alışılagelmiş otomatik vites kutularına göre sürüş keyfini artırmak ve yakıt tüketimini düşürmek üzere tasarlanmış. Daha önceki CVT vites kutularından farklı olarak yeni Koleos’daki X-Tronic vites kutusu sürücünün ani hızlanma gereksinimi durumunda çoklu orana sahip otomatik vites kutusu gibi davranıyor. Söz konusu sürekli değişken vites kutusu sonsuz sayıda vites seçeneği ile hızlanma esnasında pürüzsüz vites geçişleri temin ediyor. Ayrıca motor devirlerinin ve yükünün optimize edilerek yakıt tüketiminin en aza düşürülmesi hedefleniyor. Bu şekilde sürüş konforu ve düşük gürültü seviyesi de elde ediliyor. Sürücü, motor frenlemesinden istifade etmek için yedi ileri vitesli sıralı moda da geçebilme imkânına sahip. Koleos’un All Mode 4×4-i teknolojisi sahip olduğu özellikleri, Renault-Nissan ittifakının dünya çapında kullanılan milyonlarca otomobilinde kanıtladı. Bu dört tekerlekten çekiş sistemi her koşulda optimum yol tutuşu için gerekli kullanım şartlarını sürekli gözetim altında tutuyor. Direksiyon simidinin solundaki bir düğme sayesinde kullanımı çok basit olan sistem, üç mod arasından seçim yapılabiliyor: 2WD, 4WD Auto veya 4WD Lock. Yeni Koleos Türkiye’de gelişmekte olan D SUV segmentinde lanse edilecek. D SUV segmenti binek pazarının en dinamik segmentlerinden biri. 2016 Haziran rakamları itibarıyla D SUV segmenti toplam binek pazarının yüzde 3,5’unu, D segmentinin ise yüzde 24’ünü temsil ediyor.
Yeni Renault Koleos 2016 yılının son çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulacak.
Son yorumlar