Peugeot 3008 yeni ve farklı deneyimler arayan müşterilere hitap ediyor. Göz alıcı yeni nesil Peugeot i-Cockpit, heyecan uyandıran yenilikçi tasarım, PureTech ve BlueHDi üst düzey verime sahip motorlar, EAT6 tam otomatik şanzıman ve üst düzey teknik ekipmanları ile yeni Peugeot 3008 SUV sınıfının en önemli oyuncularından biri olmayı hedefliyor. Yeni Peugeot 3008 markanın SUV tarihinde tamamen yeni bir sayfa açarken, aynı zamanda markayı dünya pazarlarında temsil edecek. 3008 SUV, bütün dünyaya lanse edileceği 2016 Paris Otomobil Fuarı’nda Peugeot standının yıldızı olacak.
Kompakt SUV segmenti tüm segmentlerle kıyaslandığında son birkaç yıldır ciddi bir büyüme kaydetti. En büyük ve en çeşitli segment olan C segmentinde ilk nesil Peugeot 3008 modelinin lanse edildiği 2009 yılından bu yana SUV pazarı 2.5 kat büyüdü. Bugün gelinen noktada tüm segmentler göz önüne alındığında her 10 otomobilden 1’i SUV ailesine mensup. Sürücüye güven veren, heybetli, teknolojik ve duyuları harekete geçiren SUV ile modern otomobil kavramı yeni 3008 ile yeniden vücut buluyor. Yeni Peugeot 3008 SUV’un kaliteli malzemelerle üretilen iç mekânı, tasarımı ve üst düzey kalite algısıyla tamamen yeni bir dünyanın kapılarını aralıyor. Gösterişli ve futuristik yapısıyla ön konsol hemen dikkat çekiyor. Bünyesinde barındırdığı ileri teknolojiyi görselliğiyle vurgulayan yeni nesil Peugeot i-Cockpit otomobil dünyasındaki kokpit algısında tamamen yeni bir sayfa açıyor. Tamamen sürücü odaklı tasarlanan ve dikkat dağıtmadan keyifli bir sürüş gerçekleştirmesini sağlayan Peugeot i-Cockpit kullanıcısını yüksek teknoloji ile baş başa bırakıyor. Daha kompakt bir boyuta sahip olan direksiyon iki kollu tasarımıyla sürücüye optimum görüş alanı sunarken aynı zamanda maksimum diz mesafesi sağlıyor. Kaliteli malzemelerle üretilen kokpitte; belirli donanım seviyesinden itibaren deri, krom eklentiler ve parlak siyah yüzeyler gibi detaylarıyla kalite algısını yükseltiyor ve görsel bir şöleni beraberinde getiriyor. 8 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekran orta konsola adeta bir tablet entegre edildiği izlenimini uyandırırken, bünyesinde barındırdığı teknolojik altyapıyla kullanım kolaylığı ve pratikliğini beraberinde getiriyor. Sisteme entegre edilen altı adet piyano tuşu görünümlü düğmeler; radyo, iklimlendirme paneli, navigasyon, araç özellikleri, telefon ve mobil uygulamalar olmak üzere temel fonksiyonlara doğrudan erişim sağlıyor.
İlginizi çekebilir
Yükseltilmiş gösterge paneli 12.3 inçlik yüksek çözünürlüklü ekranıyla futuristik bir görünüm sunarken kişiselleştirme imkânıyla sürücünün ihtiyaç duyacağı her şeyi doğrudan görüş hizasına getirerek fonksiyonelliği ve sürüş güvenliğini destekliyor. Direksiyon üzerinde bulunan küçük bir düğme üzerinden kumanda edilen beş farklı gösterge modu sürücüye göstergeyi kişiselleştirme imkanını sunuyor. Peugeot, sürüş deneyimi bakımından kendini kanıtlamış köklü bir marka. Hangi sınıfta olursa olsun, markanın mühendisleri tarafından geliştirilen otomobiller üstün sürüş keyfiyle haklı bir üne sahip. Konu SUV olduğunda da markanın sunmuş olduğu sürüş keyfi bu geleneği bozmuyor. Genelde bu sınıf araçlarda stil sürüş keyfinin önüne geçebiliyor. Yerden yüksek yapı, yüksek sürüş pozisyonu, yüksek ağırlık merkezi gibi sınıfa has özellikler sürüş keyfini gölgeleyebiliyor. Ancak yeni Peugeot 3008 SUV henüz ilk sürüş anından itibaren büyüsünü hissettiriyor. Kusursuz yol tutuş, hassas çalışan ve yüksek tepkili direksiyon ve atak olduğu kadar güvenli sürüş hissi… her şey olması gerektiği gibi. Peki, bu gerçekten büyü mü? Hayır, tabi ki de değil. Elde edilen bu sonuç köklü geçmişten gelen bilgi birikimi, deneyim ve geleceğe yönelik modern teknolojinin birleşmesi. Yeni EMP2 platform ve onun dinamizm özellikleri sayesinde yeni Peugeot 3008 üstün yol tutuş ile konfor arasında C SUV segmentinde bugüne kadar benzeri görülmemiş bir denge sunuyor.
Süspansiyon geometrisi tüm motor seçenekleriyle uyum içerisinde çalışacak ve markanın şöhretine uygun bir sürüş dinamiği sunacak şekilde ayarlandı. Ciddi bir ağırlık tasarrufunu beraberinde getiren yeni platform ve yürüyen aksam aynı zamanda yakıt ekonomisi, pasif güvenlik ve performans noktasında önemli katkılar sağlıyor. Gerçek bir SUV olan yeni Peugeot 3008, bundan daha da önemlisi bir Peugeot! Tüm gerçek SUV modelleri gibi Peugeot 3008 SUV da üstün off-road yeteneklerine sahip. Söz konusu üstün yeteneklerde Advanced Grip Control adındaki sistemin katkısı büyük. Advanced Grip Control; orta konsolda bulunan düğme üzerinden kontrol edilen ve Normal, Kar, Çamur, kum, ESP kapalı olmak üzere beş faklı sürüş modu sayesinde optimize edilmiş çekiş, 18 inçlik M+S (Mud&Snow) tipi özel lastikler ve HADC (eğim iniş destek sistemi) adında tamamen yeni bir eğim iniş yardımcısı gibi özellikleri bünyesinde barındırıyor.
Yeni platformun da katkısıyla sadece kabin içi yaşam alanı değil, aynı zamanda bagaj hacmi de önceki nesil ile kıyaslandığında önemli oranda büyüdü. Sadece 520 lt ile son derece geniş bir bagaj sunmakla kalmayan yeni Peugeot 3008 SUV, aynı zamanda sınıfının en alçak yükleme eşiğini sunarak kullanım kolaylığını artırıyor. Optimize edilen mimari aynı zamanda ağırlık noktasında da çok önemli avantajları beraberinde getiriyor. Yeni EMP2 platform ve ideal ağırlık/hacim/ekipman oranlaması sayesinde tüm ekipman seviyelerinde bir önceki nesil ile karşılaştırıldığında 100 kg kadar daha hafif bir yapı elde edildi. Yeni Peugeot 3008 benzinli motorlarda giriş seviyesinde 1325 kg ve dizel motorlarda ise giriş seviyesinde 1375 kg boş ağırlığa sahip. Araç platformu optimizasyonu ve ağırlık düşürmeye yönelik çabaların ana hedefi performansı artırmak, yakıt tüketimini ve CO2 emisyon değerlerini düşürmek. Yeni Peugeot 3008 SUV bu kadarla da kalmıyor. Aerodinamik tasarım ve optimize edilen boyutlar beraberinde mükemmel 0.76 m2’lik Cd değerini getiriyor. Doğal olarak yakıt ekonomisinde yüksek yakıt verimliliğine sahip motorların da payı var. İster benzinli olsun, isterse de dizel yeni Peugeot 3008 SUV Avrupa’da Euro 6 egzoz emisyon normlarını yerine getiren güçlü ancak son derece tutumlu ve çevreci motorlarla satışa sunuluyor.
Yeni Peugeot 3008’de kullanılan tüm benzinli motorlar güç sınıfının en iyi değerlerini ortaya koyuyor. 1.2 lt PureTech 130 S&S motor, 115 g/km CO2 emisyon salınım değerine imza atarken, 6 vitesli otomatik şanzımanlı 1.6L THP 165 S&S ise sadece 129 g/km of CO2 misyon salınım değerine imza atıyor. Ürün gamında dört adet motor yer alıyor:
1.2L PureTech 130 S&S 6SMT (6 vitesli manuel şanzıman)
1.2L PureTech 130 S&S 6 vitesli otomatik şanzıman
1.6L THP 165 S&S 6 vitesli otomatik şanzıman
BlueHDi teknolojisine sahip dizel motorların emisyon değerleri 100 ve 121 g/km CO2 arasında değişirken, güç alternatifleri ise 100 HP ile başlıyor 120 HP ile devam ederek 150 HP’ye kadar uzanıyor. 1.6L BlueHDi ve 2.0L BlueHDi motorlar da pazarın en iyi değerleriyle öne çıkıyor.
1.6L BlueHDi 100 S&S BVM5
1.6L BlueHDi 120 S&S 6SMT (6 vitesli manuel şanzıman)
1.6L BlueHDi 120 S&S 6 vitesli otomatik şanzıman
2.0L BlueHDi 150 S&S 6SMT (6 vitesli manuel şanzıman)
2.0L BlueHDi 180 S&S 6 vitesli otomatik şanzıman
Yeni Peugeot 3008 Sochaux fabrikasında üretilirken Fransız Tremery ve Douvrin fabrikaları ise tüm motor seçeneklerini üretip tedarik ediyor. Bu yönüyle yeni Peugeot 3008 SUV “Origine France Garantie” Fransa Orijinal Garantisi etiketiyle bantlardan çıkacak. Yeni Peugeot 3008 SUV ilk kez 2016 Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtılarak otomobil severlerin beğenisine sunulacak ve ardından ekim ayı itibariyle global pazarlarda satışa sunulacak.
Son yorumlar