Lexus markasının kısa zamanda adının duyulmasını sağlayan birinci jenerasyon LS sedan modelinin 5’inci nesli tanıtıldı. Her açıdan yenilenen araç, daha dinamik, daha konforlu ve daha çevreci oldu. 359 hp güç üreten elektrikli hibrit motorlu Lexus LS 500h, önümüzdeki yıl Mart ayından itibaren Türkiye’de de satışa sunulacak. Yeni LS’in fiyatı ise, donanım seviyesine göre 235 bin Euro ile 327 bin Euro aralığında olacak.
İlk jenerasyon aracın üzerinden neredeyse 30 yıl geçmesine karşın LS, her yeni jenerasyonda öncü bir model olmayı başardı. Yeni tanıtılan beşinci jenerasyon LS ise, önceki jenerasyonun köklü geçmişini, çarpıcı tasarım, yüksek teknoloji ve performansla birleştirerek otomotivde lüksün sınırlarını genişletiyor.
Yeni platform üzerine yapılan araç, LS 500h’de yüksek sürüş kalitesi elde edilmesini sağladı. Tamamen yeniden tasarlanan mimari, mühendislik, materyal ve tasarım anlamında yeni bir yaklaşımla oluşturuldu. Süper coupe LC’de de kullanılan platform, LS için daha genişletilerek ekstra kabin alanı sağlandı.
İlginizi çekebilir
Yeni LS’in 3,125 mm’lik aks mesafesi, öncekine oranla 35 mm artırıldı. Uzunluğun artırılmasına karşın sürücü yine aks aralığının ortasında yer alıyor ve böylece alçak ağırlık merkezi elde ediliyor. Alçak ağırlık merkeziyle birlikte rijit şasi ve harika ağırlık dağılımı LS’in dinamiklerinin de üstün olmasını sağladı. Aynı zamanda LS’in akıcı sürüşüyle, konforlu bir kabin hissi elde edildi. Düşük ağırlık merkeziyle birlikte önden arkaya 52/48 oranında elde edilen ağırlık dağılımı, gövde burulmasını minimuma indiriyor ve direksiyon tepkilerini iyileştirerek daha iyi bir sürüş deneyimi ortaya çıkarıyor. Bununla birlikte aerodinamik tasarıma sahip LS, 0.26 rüzgar direnci katsayısıyla dikkat çekiyor (dört çeker modelde 0.28).
Kendi kendine şarj olan LS 500h, benzinli ve elektrikli hibrit motoruyla birlikte, Lexus’un yeni Çok Kademeli Hibrit Sistemi’ni kullanıyor. Bu teknoloji ilk olarak süper coupe LC 500h’de kullanılmıştı ve şimdi sınıfının öncüsü sedan LS 500h’ye aktarıldı. Atmosferik 3.5 litre V6 benzinli motor, iki elektrik motoru ve kompakt, hafif lityum iyon bir batarya ile kombine ediliyor.
Sistemin toplam güç çıkışı (içten yanmalı motor ve elektrikli motorlar), 359 hp güç üretiyorlar ve bu sayede lüks sedan LS 500h 0’dan 100 km/s hıza 5.4 saniyede çıkıyor; dört çeker versiyonun 0-100 km/s hızlanması ise 5.5 saniye.
Çok Kademeli Hibrit Sistemi ise, Lexus Hybrid Drive elektrikli sürekli değişken şanzımanı, yeni bir dört kademeli aktarma ile eşleştiriyor. Bu sayede daha geniş bir vites aralığı elde edilirken, aracın daha çabuk tepki vermesini ve dinamik performans seviyesinin artırılmasını sağlıyor. Aynı zamanda lüks amiral gemisi bir sedandan beklenen akıcı ve rafine sürüşü sağlıyor.
Bir elektrikli hibrit araçta motor çıkışı, redüksiyon dişlisi vasıtasıyla elektrik motoruyla desteklenirken, yeni Çok Kademeli Hibrit Sistemi, V6 motor ve elektrikli motorun bağlı olduğu otomatik şanzımandan güç alabiliyor. Böylece güce ulaşmak çok daha çabuk gerçekleşiyor. Lexus’un çok kademeli vites geçişleri sistemin tasarımı sayesinde, şanzımanın dört kademesi olmasına karşın 10 kademeli vites kutusu gibi hareket edebiliyor. Böylece vites 10. kademeye geldiğinde, motor hızı sessiz, akıcı ve verimli sürüş için çok daha düşük devirlerde tutulabiliyor. Aynı zamanda vites kutusu, yapay zeka sayesinde geleneksel otomatik şanzımandan verimli çalışabiliyor. Sürücünün sürüş tarzına uyum sağlayarak vites geçişlerini gerçekleştiriyor.
Yeni LS 500h’de Çok Kademeli Hibrit Sistemi’nin getirdiği bir diğer fayda ise, içten yanmalı motorun daha yüksek hızlara kadar çalışmadan kalabilmesi oldu. Bu sayede elektrikli motor 140 km/s hıza kadar tek başına görev yapabiliyor. Ayrıca Lexus, V6’nın maksimum motor devrini 6000 d/dakika’dan 6600 d/dakika’ya çıkarmayı başardı.
Lexus LS 500h’de, yol şartlarına ve sürücünün kişisel tercihlerine göre özel sürüş modlarını seçmek mümkün. Yeni LS, Normal ve ECO modlarına ek olarak Konfor, Kişisel, Sport S ve Sport S+ modlarını sunuyor. Seçilen sürüş moduna göre Adaptif Değişken Süspansiyon, Elektrik Destekli Direksiyon, Değişken Oranlı Direksiyon ve klima otomatik olarak ayarlanıyor.
Son yorumlar