Hyundai için DNA rolünü üstlenen yeni i30; tasarım, teknoloji ve konfor adına gelecek vaat ediyor. Avrupalı müşterilerin beklentilerine göre Avrupa’da üretilen Hyundai i30, nihayet üçüncü jenerasyonuna kavuştu. Yeni tip ızgarası ve tamamen farklı bir anlayışıyla tasarlanan otomobil, aynı zamanda daha düşük hacimli turbo benzinli motorları, geliştirilmiş multimedya ve güvenlik özellikleriyle de öne çıkıyor.
Yeni nesil Hyundai i30, teknoloji odaklı çözümleri, daha fazla kişisellik içeren özellikleri ve yeni donanım seviyesiyle C segmentine yepyeni bir bakış açısı getiriyor. Her yaştan kullanıcı kitlesine hitap edecek olan otomobil, özellikle çekici tasarımı ve daha modern yapısıyla markanın imajına da katkıda bulunmaya hazırlanıyor. Mevcut donanımların üzerine eklenen teknolojik yeniliklerle çağa ayak uyduran i30, aktif güvenlik paketleriyle iddiasını artırıyor. Hyundai Motor Avrupa Pazarlama Başkan Yardımcısı Jochen Sengpiehl, yeni otomobille ilgili olarak, “Biz, herkese hitap eden bir otomobil oluşturmak istedik. Müşterilerimizin ihtiyaçlarını ve beklentilerini çok yakından dinledik. Çünkü yeni i30 Avrupa’da bizim için bir DNA niteliği taşıyor. Erişilebilirlik, sağlamlık, dijital çözümler, konfor ve yenilikçi teknolojiler, sürücülerin keyifli yolculuk yapmaları için öncelik taşıyan maddeler oldu. Ayrıca harika tasarımı ile kesinlikle çekici bir otomobil” dedi.
İlginizi çekebilir
Yeni i30, sürüş sırasında kullanıcılarına bir takım akıllı telefon operasyonu sunuyor. Telefonların işlevselliğini geliştirmek için şarj imkânı da sunan Apple CarPlay, Android Auto ve kablosuz bağlantı özellikleri ile teknoloji yenilikleri sunuluyor. Bu mobil çözümlerin yanı sıra güvenlik açısından da gelişim gösteren otomobil, acil fren sistemi, akıllı hız sabitleyici, aktif şerit takip sistemi gibi en son aktif güvenlik özelliklerini bünyesinde barındırıyor. Ayrıca i30’da sürüş keyfini artırmak için sürücü dikkat uyarı sistemi ve kör nokta algılama sistemi de kullanılıyor. Tasarım, Hyundai müşterileri için bir numaralı satın alma sebepleri arasında yer alıyor. Estetik çizgilerle beraber daha rafine yüzeylere kavuşan otomobil, kendine güvenen bir görünümle farkını ortaya koyuyor. Tasarım dilini yeni i30 ile daha da geliştiren Hyundai, böylelikle gelecek modeller hakkında aslında bir ipucu sunmuş oluyor. Hyundai Tasarım Bölüm Başkanı Peter Schreyer, “Tasarımcılarımız, Hyundai sahiplerine gurur ve sevinç yaşatmak için büyük bir heyecan ve tutkuyla işe koyuldular. Hyundai i30, bu gurur verici ruhunu rahatlıkla hissettiriyor. Ayrıca yeni i30 ile geliştirilmiş, basamaklı ızgara adını verdiğimiz yeni bir ön ızgara sunuyoruz. Bu yeni ızgara, Hyundai markasında yeni bir kimlik haline gelecek” dedi. Hyundai’nin Almanya Rüsselsheim’daki teknik merkezi’nde geliştirilen yeni i30, maksimum yol performansı ve konfor beklentilerine göre özel olarak test edildi.
Almanya başta olmak üzere tüm dünyanın en meşhur ve en zorlu pistlerinden biri olarak gösterilen Nürburgring Nordschleife’de kilometrelerce test edilen i30, yüzde 53 güçlendirilmiş ultra dayanıklı çelik bir gövdeye ve yüzde 10 daha doğrudan işleyiş gösteren direksiyon sistemine sahip. Eskisine göre daha iyi yol tutuş kabiliyetine sahip olan otomobil, yeni bir şasiye de ev sahipliği yapıyor. Kısacası yol tutuş performansı artarken konfor seviyesinde de kesinlikle kayıp yaşanmıyor. Hyundai, i30’da verimliliği ve düşük yakıt tüketimini geliştirmek için düşük hacimli turbo motorlara yer veriyor. İki yeni nesil benzinli motor ve bir adet 1.6 litre turbo dizel üniteyle sunulan otomobil, tüketimi yüzde 20’ye kadar düşürebilen ve aynı zamanda yüzde 10 performans avantajı sunabilen yedi ileri çift kavramalı (DCT) otomatik veya 6 ileri manuel şanzımanla satın alınabilecek. Üç silindirli, 998 cc hacme sahip 1.0 T-GDI motor, 120 HP güç üretirken 171 Nm maksimum tork değeri sunuyor. Bu motor sadece altı ileri manuel şanzımanla satışa sunulacak. Daha fazla performans sunabilen 1.4 litrelik benzinli T-GDI ünite ise 6000 devirde 140 HP güç üretiyor ve tork değeri ise 1500 devirden itibaren 242 Nm. Bu yeni ünite ise altı ileri manuel veya yedi ileri DCT şanzımanla sunulacak. Hyundai, daha önceki jenerasyonda kullanılan 1.6 litre 136 beygirlik turbo dizel motora da yer veriyor. Bu motor seçeneğinde de altı ileri manuel veya yedi ileri DCT şanzıman görev alıyor. Yeni i30, Hyundai için bir modelden daha fazlasını ifade ediyor. Çünkü her zevke ve her yaş kitlesine uygun kullanım özellikleriyle öne çıkan otomobil, şık tasarımıyla da dikkat çekici olacak. Hız ve performans tutkunlarının merakla beklediği Yeni i30 N’in üretimi de 2017 yılında başlayacak. Yeni otomobilin dünya lansmanı 29 Eylül’de Paris Otomobil Fuarı’nda yapılacak ve satışına gelecek yıl başlanacak.
Son yorumlar