Amerikan versiyonu tanıtılan 11. nesil Honda Civic Sedan, son 48 yılda Amerika’da en çok satılan otomobil olma rekorunu devam ettirmeyi hedefliyor.
Honda, Civic’in görünümünü içte ve dışta sadeleştirmeye çalışmış. Bunu yapmak için, 70’lerin Civic’lerini anımsatan tasarım felsefesine geri dönülmüş. Yeni nesil Honda Civic sadeleştiği kadar daha kaliteli görünmeyi de başarmış.
Bunu yapmak için, ön cam sütunlarının altını 5 cm geriye taşımışlar. Bu geriye taşıma işlemi otomobilin daha uzun görünmesine yol açarken, Civic’in klasik oranlarına geri dönmesini sağlamış. Civic’in karoserini kesen keskin karakter çizgisi, otomobilin önünü ve arkasını birbirine bağlayarak stoplara doğru akmış. Honda, Yeni Civic’te ayrıca, daha kaslı arka sutünlar ve geniş LED stoplarla arka tasarımın genişlediğini açıkladı. Arka kısmın yukarı kıvrımlı tasarımı ise sportif görünüyor ve aerodinamik verimliliğe yardımcı oluyor.
İlginizi çekebilir
Honda, tüm bunların gereksiz tasarım ipuçlarının ağırlığından kurtulan bir otomobile katkıda bulunduğunu söylüyor. Civic, üç yeni renk dahil olmak üzere sekiz dış renkte sunulacak. Gelen yeni renkler: Meteorite Grey Metallic, Sonic Grey Pearl ve Civic’e özel Morning Mist Blue Metallic..
Yeni iç mekan beklediğiniz gibi daha fazla ekrana sahip. Artık standart olarak 10,2 inç tam dijital gösterge paneli ve 7 inç bilgi-eğlence ekranı sunuluyor. Rakiplerine göre çok büyük değil, ancak kesinlikle eski modelin ekranından daha büyük. Biraz daha fazla ekran büyüklüğü isteyenler için 9 inçlik bilgi-eğlence ekranı da mevcut. Kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto standart.
Tüm işlevlerin merkezi dokunmatik ekran tarafından kontrol edilen diğer rakiplerinin aksine Civic, klima için fiziksel kontrollere sahip
Daha Geniş İç Mekan
İç mekan malzemeleri pratiklik göz önünde bulundurularak seçilmiş. Bu seçim, orta konsol malzemelerinin bugünlerde araç iç kısımlarının her yerinde bulunan “piyano siyahı” süslemede olduğu gibi parmak izlerini göstermeyeceği anlamına geliyor. Honda ayrıca, araca birinci sınıf bir his vermek için dokunduğunuz tüm malzemeleri olabildiğince güzel hale getirdiğini söylüyor.
Tasarım açısından sadelik yine odak noktası. Sade olmasına rağmen Honda, çizgi boyunca uzanan bal peteği örgülü vurgunun temiz ve şık görünmesini umuyor.
Daha Fazla Güvenlik
Yukarıda bahsedildiği gibi, yeni Civic’in arka tasarımı daha genişken, aks mesafesi 6,35 mm daha uzun. Eklenen uzunluk ve genişliğe rağmen Honda 11. nesil Civic’i şimdiye kadarki en rijit hale getirmeyi başardı. Yüksek mukavemetli çelik ve alüminyumu stratejik olarak kullanarak, burulma sertliği yüzde 8 ve bükülme sertliği yüzde 13 arttı. Bunun sürüş, kullanım ve güvenlik açısından faydaları olacağı açık.
Alyapı mevcut ve gelecekteki çarpışma testi gereksinimlerini karşılayacak şekilde tasarlandı, ancak malzeme kullanımı sayesinde Honda, ek ağırlığı en aza indirmeyi başardı. Ancak Japon şirket sadece çarpışma yapısına güvenmiyor. Yeni Civic, belirli türden çarpışmalar sırasında kafanın hareketini daha iyi kontrol ederek beyin yaralanmalarını azaltmak için tasarlanan dünyanın ilk hava yastığını tanıttı. Halka şeklindeki sürücü tarafı hava yastığı, bir kazada kafayı sararken, kitap gibi açılan üç taraflı yolcu hava yastığı da benzer şekilde çalışıyor.
Ön alt şasi, daha iyi sağlamlık ve stabilite için bir kiriş ve nervür yapısına sahip alüminyumdan yapılmış. Düşük sürtünmeli ön ve arka tekerlek yatakları yuvarlanma direncini azaltıyor ve yeniden ayarlanmış elektrikli hidrolik direksiyon daha iyi geri bildirim sağlıyor.
Aynı Motorlar, Daha İyi Yakıt Ekonomisi
Yeni Civic dört silindirli 1.5 turbo ve 2.0 atmosferik motor seçeneklerine sahip olacak. 2.0 litrelik motor 158 HP, 1.5 litrelik turbo motor ise 180 HP güç üretecek. Her iki motorla eşleştirilmiş olan CVT, daha düşük sürtünme bileşenleri sayesinde artık fren yaparken vites küçültebilecek.
Gelişmiş Sürücü Yardım Teknolojisi
Neredeyse tüm yeni otomobiller, en azından Batı pazarlarında, bir dizi güvenlik özelliği ile birlikte geliyor. Honda ise bu pakete, Honda Algılama aktif güvenlik teknolojisi adını veriyor. Daha iyi yazılımla birlikte, sistem artık daha fazlasını görebiliyor ve yayaları, bisikletlileri ve diğer araçları daha hızlı tanımlayabiliyor. Daha doğal frenleme hissi ve daha hızlı tepkiler için uyarlanabilir hız sabitleyici de geliştirildi.
Yeni Civic sedan, Honda’nın Kanada, Ontario, Alliston’daki fabrikasında üretilip Amerika’da bu yaz satışa sunulacak. Birkaç ay sonra gelecek olan hatchback, şirketin Greensburg, Indiana fabrikasında üretilecek. Fiyatlandırma henüz açıklanmadı, ancak 2021 modelinin 22.150 dolar taban fiyatının biraz üzerinde başlaması tahmin ediliyor.
Son yorumlar