Sadece tasarım değil boyutlarda da değişiklikler yaşanmış. Yeni Elantra artık 20mm (4.570mm) daha uzun, 25mm (1.800mm) daha geniş ve 5mm (1.440mm) daha yüksek. Aracın dingil mesafesi ise 2.700mm ile neredeyse bir üst segmenti zorlar duruma gelmiş. Ön tarafta büyük ızgara dikkat çekerken, Jaguar’ı andıran gündüz LED aydınlatma sistemi aracın prestijini artıyor.
Araca yandan baktığınızda ise ilk olarak göze çarpanlar yeni tasarım alaşım jantlar oluyor. Krom kapı kolları üst donanımlarda gövde rengiyle aynı tercih edilebilecek. Bir önceki nesline en çok arka tasarım benziyor. Köpek balığı sırtı şeklindeki anten ise aracın görünümünü dinamikleştirmiş.
Aracın iç mekanı ile ilgili fotoğraflar henüz paylaşılmadı fakat daha önceki gizli çekilmiş fotoğraflardan anladığımıza göre kabin tasarımı Hyundai’nin diğer modelleriyle hemen hemen aynı olacak. Üç kollu direksiyon simidinin kullanılacağı Yeni Elantra’da, 8 inçlik dokunmatik ekran ve 8 hoparlörlü JBL müzik sistemi de tercih edilebilecek. Yeni Elantra’da Hyundai’inin 7 ileri çift kavramalı DCT şanzımanı da direksiyonun arkasındaki kulakçılardan kontrol edilebilecek.
İlginizi çekebilir
Kaputun altında geçtiğimizde bizi 132 HP gücünde 1.6 litrelik benzinli atmosferik bir ünite ilk olarak karşılıyor. Bu motor hem 6 ileri manuel hem de DCT şanzıman ile kombine edilebilecek. 149 HP gücündeki 2.0 litrelik benzinli motorun ülkemizde tutulması zor olsa da, 120 HP’lik LPG’li 1.6 litrelik benzinli motor markanın satış hedefini tuttabilmesini sağlayabilir.
Yeni Hyundai Elantra’nın rüzgar direnci 0.27 Cd olarak açıklanırken, 7 havayastığı, Şerit Uyarı Sistemi, Akıllı Hız Sabitleyeci gibi donanımlar rakiplerinden geri kalmasını engelleyecek.
Son yorumlar