2016’nın başında Türkiye’ye gelecek olan yeni Honda HR-V, SUV gücü ile coupe karizması ve dinamizmini bir araya getiriyor.1605 mm yüksekliği ile sadece güçlü bir duruş sergilemekle kalmayan yeni Honda HR-V, aynı zamanda güvenlik hissini artırıyor ve bununla birlikte kullanışlı bir iç mekânı da beraberinde getiriyor. Yeni Honda HR-V, yüksek verimliliğe sahip ve Honda’nın yeni Earth Dreams Technology motor ailesinin birer üyesi olan, dizel ve benzinli olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile satışa sunulacak. 1.6 litre hacimli i-DTEC dizel motor 120 HP güç üretirken 1.5 litre hacimli i-VTEC benzinli motor ise 130 HP’ye sahip. Dizel motor altı ileri manuel şanzımanla kombine edilirken benzinli motor ise altı ileri manuel şanzımanın yanı sıra CVT sürekli değişken otomatik şanzımanla da satın alınabilecek. Üç farklı ekipman seviyesi ile üretilen yeni Honda HR-V, 2016 yılının ilk yarısında satışa sunulacak.
Ortalama bir sedan ile kıyaslandığında 100 mm kadar daha yüksek olan göz hizası sayesinde güven duygusunu arttıran Honda HR-V, aynı zamanda geniş görüş açısıyla sürüş güvenliğine de katkı sağlıyor. Yüksek zemin ve oturma pozisyonu sayesinde biniş-inişler de kolaylaşıyor. Honda HR-V’nin sunmuş olduğu geniş ve kullanışlı iç mekânı mümkün kılan en önemli unsur ortada konumlandırılan yakıt deposu. Alan verimliliğini artıran bu yenilikçi çözümde yassı yakıt deposu ön koltukların altında konumlandırılmış. Böylece arka koltukların altında alan yaratılıyor. Bu alan çoğu Honda modelinde de kullanılan Honda’nın ‘sihirli koltuklarını’ yerleştirme olanağı tanıyor.
Sihirli koltuklar sayesinde 60/40 oranında iki parça halinde katlanan arka koltuklar farklı kullanım imkânları ve bununla birlikte son derece fonksiyonel bir iç mekân sunuyor. Standart oturma düzeni dışında sihirli koltuklarla üç farklı kullanım düzeni oluşturmak mümkün.
İlginizi çekebilir
Geniş iç mekanıyla dikkat çeken yeni Honda HR-V’nin yolcuları sınıf lideri baş, bacak ve omuz mesafesinin keyfini sürerken, 453 litrelik bagaj hacmi arka koltukların katlanmasıyla 1026 litreye kadar çıkıyor. 1180 mm’lik geniş yükleme ağzı ve 680 mm yüksekliğindeki alçak yükleme eşiği gibi detaylar bagajın kullanım kolaylığını artırıyor. Honda mühendisleri yeni Honda HR-V’nin iç mekânını tasarlarken bir yandan sağlam ve güven veren bir yapı hedeflerken, diğer yandan ise ferah ve coupe hissi veren bir görünüm hedeflemişler. Dokunma hissi uyandıran kaliteli malzemelerle bezenen kokpit fırçalanmış alüminyum yüzeylerle süslenirken, piyano siyah bölümlerle kalite algısı artırılmış. Honda’nın Eco-Assist özelliği ile desteklenen üç parça gösterge panelindeki aydınlatma halkalarının rengi sürücünün ekonomik sürüş karakterine bağlı olarak beyazdan yeşile dönüyor. Böylece sürücü ekonomik sürüşe yönlendirilmiş oluyor. Tasarımcılar kabin için konforu optimize etmek üzere havalandırma ızgaralarını geniş bir alana etki edecek şekilde konumlandırmış. Asimetrik tasarımlı iç mekândaki en dikkat çekici nokta ise ön yolcu tarafında boylu boyunca uzanan geniş havalandırma ızgarası. Bu ızgaranın cam tarafı yoğun hava üfleme gücüne sahipken, ortaya doğru üfleme gücü azalıyor. Böylece yolcular rahatsız edilmeden etkin havalandırma yapılabiliyor. Yeni Honda HR-V üç farklı ekipman seviyesiyle satışa sunulacak. Donanım seviyesi ve yerel pazar şartlarına bağlı olarak her biri siyah kaliteli kumaş, yarı deri ve deri olmak üzere üç farklı koltuk döşemesi seçeneği söz konusu. Üst donanım seviyesinde devreye giren açılabilir panoramik açılır tavan sayesinde kabin içindeki ferahlık hissi ve aydınlık artıyor. Elektrikli el freni, dokunmatik iklimlendirme paneli ve dokunmatik ekranlı multimedya sistemi gibi özelliklere sahip olan akıllı dokunmatik iç mekan konsepti kullanım kolaylığını arttırıyor. İlk kez yeni Honda CR-V’de tanıtılan yeni bilgi ve eğlence sistemi Honda Connect, yeni Honda HR-V’de de kullanılıyor. Honda Connect, orta ve üst ekipman seviyelerinde standart olarak sunuluyor. Uygulama tabanlı bir yapıya sahip Honda Connect akıllı telefonlarda veya tabletlerde olduğu gibi dokunmatik bir ekrana sahip. Dünyanın en yaygın mobil işletim sistemi Android ile çalışan Honda Connect, kullanıcıya web erişimi, gerçek zamanlı trafik bilgisi, haberler, hava durumu, sosyal medya ve internet müzik istasyonlarına erişim imkânı sunuyor. Önceden yüklenen hazır uygulamalarla kullanıma sunulan Honda Connect’in kullanım alanı, Honda uygulama merkezinden indirilecek yeni uygulamalarla daha da genişletilebiliyor. Orta konsola entegre 7 inç büyüklüğünde ekran üzerinden kumanda edilen sistem, son derece pratik ve eğlenceli bir kullanım sunuyor. Honda, yeni Honda HR-V’nin üst ekipman seviyesinde standart ve diğer versiyonlarında opsiyonel olarak ödüllü Garmin uydu navigasyonu sunuyor. Honda Connect ile tam entegre çalışan navigasyon yüklü haritayla kullanıma sunulurken, sistem mobil veri kullanımı gerektirmeden çalışıyor. Adım adım sesli yönlendirme yapan navigasyon, aynı zamanda kavşak ve yol ayrımlarında gerçek fotoğraflar göstererek kullanıcının hayatını kolaylaştırıyor. Giriş seviyesi modellerde 5 inçlik renkli LCD ekranlı 4 hoparlörlü 160 Watt gücünde AM/FM/CD çalarlı bir sistem sunulurken, Honda HR-V’nin orta ve üst ekipman seviyelerinde altı hoparlörlü 180 Watt gücünde daha gelişmiş bir ses sistemi devreye giriyor.
Yeni Honda HR-V, her biri yüksek verimliliğe sahip biri dizel ve diğeri benzinli olmak üzere iki farklı motor seçeneğiyle üretiliyor. Motorların ikisi de gücünü ön aksa aktarıyor. Dört silindirli motorlar Honda’s Earth Dreams Technology Serisinin birer parçası olarak etkileyici performansı yüksek yakıt verimliliğiyle bir arada sunuyor. Yine her iki motor da Euro6 egzoz emisyon normunu yerine getiriyor. 1.5 litrelik i-VTEC benzinli motor 130 HP güç üretirken, 1.6 litre i-DTEC dizel motor ise 120 HP güce sahip. Honda’nın efsane haline gelen VTEC (değişken zamanlamalı supap kontrolü) ve VTC (değişken zamanlama kontrolü) teknolojileriyle birlikte çalışan direkt enjeksiyon, güçlendirilmiş emme manifoldu ve optimize edilen piston yüzeyleri gibi önlemler; yüksek güç üretimi ile düşük yakıt tüketimi gibi birbirine zıt kavramların aynı potada eritilmesini sağlıyor.
Tamamen yeni 1.5 litre i-VTEC benzinli motor 6600 d/d’de 130 HP güç üretirken 4600 d/d’de 155 Nm tork kullanıma sunuyor. Tüm bu verilerle 1498 cc’lik benzinli motor yeni Honda HR-V’yi 0’dan 100 km/s hıza 10.2 saniyede (manuel) ve 10.8 saniyede (CVT) hızlandırırken, 5.2 lt/100 km’lik ortalama tüketime ve 120 gr/km’lik CO2 emisyon değerine imza atıyor. Honda’nın Avrupa pazarına özel motoru 1.6 litre i-DTEC düşük emisyon ve yakıt tüketimi değerini beraberinde getiren birçok teknolojiyi bünyesinde barındırıyor. Common rail enjeksiyon, yüksek verimliliğe sahip küçük bir turbo besleme, düşük basınçlı EGR, yüksek emiş gücüne sahip emme manifoldu, optimize edilmiş silindir kafaları, hafif alaşım krank mili ve alüminyum blok gibi özellikler verimliliği artırırken motorun ağırlığını da düşürüyor. 1597 cc’lik turbo dizel motor 4000 d/d’de 120 HP güç ve 2000 d/d’de 300 Nm tork değeriyle yeni Honda HR-V’yi 0’dan 100 km/s hıza sadece 10.0 saniyede hızlandırırken, sınıfının en dinamik aracı haline getiriyor. Söz konusu dinamik yapıya karşın yeni Honda HR-V 1.6 i-DTEC 4.0 lt/100 km ortalama tüketim değeri ve 104 gr/km’lik CO2 değeriyle son derece tutumlu ve çevreci bir yapı ortaya koyuyor.
Avrupa pazarında satışa sunulan tüm yeni Honda modelleri gibi, yeni Honda HR-V de sürüş, yolcu ve yaya güvenliğini artıran bir dizi aktif ve pasif güvenlik ekipmanlarıyla donatılmış durumda. Avrupa pazarında satışa sunulan yeni Honda HR-V, Honda’nın şehir içi aktif fren sistemi ile üretiliyor. Radar teknolojisi ile çalışan sistem 32 km/s ve altındaki hızlarda çalışıyor. Sürüş istikametindeki trafik akışını denetleyen şehir içi aktif fren sistemi sürücüyü olası bir kaza konusunda sesli ve görsel olarak uyarıyor. Böylece sürücü önlem almak için vakit kazanmış oluyor. Sürücünün tepki vermemesi halinde sistem fren yaparak devreye giriyor. Yeni Honda HR-V’nin orta ve üst ekipman seviyesinde; önden çarpma uyarı sistemi, trafik levhalarını tanımlama sistemi, akıllı hız sınırlayıcı, şerit takip sistemi ve uzun far destek sistemi olmak üzere radar, ön ve arka kameralarla entegre olarak çalışan Honda’nın gelişmiş sürüş destek sistemleriyle standart olarak sunuluyor.
Son yorumlar