Süper spor otomobilleri hepimiz seviyoruz. Onları kullanmak, muhteşem sürüşlerini deneyimlemek ve seslerini duymak başlı başına bir olay. Ancak ne yazık ki süper spor otomobillere ulaşmak kolay değil. Biz mesleğimiz gereği birer günlük de olsa bu muhteşem otomobillerin tadına bakabiliyoruz ama onlara sahip olmak çok az sayıdaki süper zengine nasip oluyor. Peki normal gelirli vatandaşlar performanslı otomobil kullanma hislerini nasıl tatmin edecekler? Allahtan otomobil markaları biz normal gelirli vatandaşları da düşünüyor da hot hatch adı verilen otomobilleri üretiyorlar. Evet belki performans, güç ve sürüş hissi açısından süper spor otomobillerin keyfini yaşatamıyorlar ama sık virajlı bir yolda bir hot hatch kullanmanın hazzını da az otomobil yaşatabilir. Hatta iyi bir hot hatch ile sık virajlı bir yolda, iyi de bir sürücüyseniz bir süper sporu kovalayabilirsiniz.
Bütün bunları anlatmamın sebebine gelelim. Geçtiğimiz ay Bilbao’da yepyeni Corsa OPC’yi kullandım ve bu otomobil 22-21 Mayıs tarihlerinde düzenlenen Türk otomobilseverlerin beğenisine sunuldu. Opel Corsa OPC, kağıt üstünde bir hot hatch için gerekli olan tüm şeylere sahip gibi duruyor; 207 HP güç ve 245 Nm tork üreten 1.6 lt turbo beslemeli bir motor, 3 kapılı gövde yapısı, sportif tasarım detayları ve iç mekandaki Recaro imzalı koltuklar. Ayrıca süspansiyon sistemini modifiye meraklılarının yakından tanıdığı KONI markasının da geliştirdiğini belirtmek gerekiyor. Egzozun tasarımını ise yine modifiyecilerin sevdiği bir marka olan Remus üstlenmiş. Bütün bunların ışığında Corsa OPC güçlü bir paketle hot hatch savaşının tam da ortasına dalıyor. Otomobilin sürüş hissine geçmeden önce biraz tasarım özelliklerine bakalım.
OPC versiyonu, doğal olarak standart Corsa versiyonlarına oranla daha maskulen bir görünüşe sahip. Büyük hava girişlerine sahip ön tasarım dikkat çekiyor. Dinamik yan kısımlar ve marşpiyel Corsa OPC’nin arka tarafıyla uyumlu. Araçla aynı renkteki OPC tamponları aracın şık genel görünümünü tamamlıyor. Farlar ve yeni LED lambaları, tipik Opel kanat tasarımına sahip. Düşük konumlu trapezoid ön ızgara, parlak siyah renkli dinamik çıtası ile Opel amblemini destekliyor. Corsa OPC’nin spor tasarımı aracın arka kısmında devam ediyor. Bagaj kapağına monte edilen rüzgârlık, kişisel tercihe göre iki farklı tipte sunuluyor. Atletik görünümün geri planda kalmasını isteyen kişiler, standart olarak gelen zarif arka rüzgârlığı tercih edebilirler. Yeni Corsa OPC’nin güçlü görünümünün uzaktan dahi fark edilmesini isteyen kişiler ise, arka aksta aerodinamik takviye sağlayan daha gösterişli bir versiyonu tercih edebilirler.
İlginizi çekebilir
Otomobilin iç mekanına geçtiğinizde ise ilk dikkatinizi çeken Recaro imzalı koltuklar oluyor. Koltuklar siyah napa deri veya siyah Morrocana ile sunuluyor. Napa derili koltuklar, koltuk ısıtması sayesinde kış aylarında yolculara sıcacık bir ortam sağlıyor. Alt kısımda yassılaştırılmış deri direksiyon simidi, OPC vites topuzu, OPC harflerini taşıyan kapı eşikleri ve paslanmaz çelik spor pedallar iç mekânı tamamlıyor. OPC’nin karakteristik göstergeleri genel OPC görünümüne ve hissine katkıda bulunuyor.
Egzozu Remus tasarlamış ama ben bu tarz bir hot hatch’de daha yırtıcı bir ses duymak isterdim. Evet bir ses var ama kesinlikle yeterli değil ve sürücüyü teşvik etmiyor. Corsa OPC, fabrika verilerine göre 0’dan 100 km/s hıza 6.8 saniyede ulaşıyor. Kağıt üzerinde bu veri gayet iyi ama sürücünün bu hızlanmayı yeteri kadar hissettiğini söylemek güç. Otomobil bir anda 140 km/s gibi hızlara fırlayabiliyor ama gösterge tablosuna bakmadan bu hızın farkına varmak kolay değil. Bu tarz otomobil sevenlerin hızlanmayı daha şiddetli hissetmek isteyeceklerini düşünüyorum.
Corsa OPC yol tutuş açısından oldukça başarılıydı. Özellikle Competion moda geçtiğiniz zaman otomobil zincirinden kurtulmuş gibi oluyor ve tren gibi yola tutunmaya başlıyor. Hızlı virajlardaki kararlı davranış sizi virajlara daha da hızlı girmeye itiyor. Bilbao’nun etrafındaki muhteşem zeminli virajlı yollarda adeta ralli temposunda geçirdiğim 15 kilometreden sonra Corsa OPC’nin tutunması ve frenleri beni fazlasıyla tatmin etti.
Yazı : Yaman Yılmaz
SONUÇ
Opel Corsa OPC hot hatch sınıfının en yeni üyelerinden biri. Renault Clio RS, Peugeot 208 GTI ve VW Polo GTI gibi otomobillerle rekabet edecek otomobilin performansını rakipleriyle yapacağı bir pist mücadelesinden sonra daha iyi değerlendirebilirim. 70-80 bin TL aralığında olacak Türkiye satış fiyatı, onu çok daha pahalı bir fiyatla satılan Clio RS’in önüne taşıyacak gibi duruyor.
Son yorumlar