Renault Group, Renault ve Dacia modellerinin maksimum hızını 180 km/s olarak sınırlayarak kaza sayısını azaltmayı hedefliyor.
“Güvenlik Koçu” olarak adlandırılan sistem, hız sınırını yerel mevzuata göre ayarlayacak ve aynı zamanda yol ve hava durumu gibi farklı hususları da hesaba katacak.
Groupe Renault CEO’su Luca de Meo tarafından hissedarlar toplantısında ölümcül otomobil kazalarından üçte biri aşırı hız yapmaktan olduğunu söyledi. De Meo, “Hız sınırı her derde deva değildir, ancak bir insan hayatını bile kurtarabilirseniz buna değer” dedi. Hız sınırının uygulanması için bir zaman çerçevesi henüz açıklanmadı.
İlginizi çekebilir
Daha önce hız sınırı olmayan Almanya’daki A24 karayolunun 62 Kilometrelik bölümünde 2002 yılında 130 km / s hız sınırının getirilmişti. Bu durum, kaza sayısının yarı yarıya azalmasıyla sonuçlandı. Ayrıca, 1996’dan 2002’ye kadar, bu bölümdeki kazalarda 1.850 sürücü yaralandı ve hız sınırının getirilmesinden sonra, sayı aynı yıllar içinde 799’a düştü.
Volvo, geçen yıldan bu yana yeni otomobillerinin azami hızını 180 km / s ile sınırlandırmıştı. Karar eleştirilere yol açtı, ancak İsveçli otomobil üreticisi, hayat kurtarabilirse “potansiyel müşterileri kaybetme” konusunda sorun yaşamayacaklarını söyledi. Üstelik Avrupa’da çoğu otoyol 130 km / s hız sınırına sahip olduğundan, yasal olarak 120 km/s ötesine gidebilecek çok fazla halka açık yol yok.
Son yorumlar