Volvo, derisiz harekete katılan en son marka oldu ve Volvo C40 Recharge ile başlayarak tüm elektrikli modellerinin tamamen derisiz olacağını duyurdu.
Volvo’nun 2030 yılına kadar yalnızca elektrikli bir otomobil üreticisi olacağı göz önüne alındığında, bu İsveçli şirketin deriye sonsuza kadar veda ettiği ve hayvan hakları ve refahı ile uyumlu daha sürdürülebilir seçenekleri tercih ettiği anlamına geliyor.
Volvo, 2040 yılına kadar “tamamen döngüsel bir marka” haline gelmek istiyor. Bu bağlamda, 2025 yılına kadar yeni Volvo otomobillerinde kullanılan malzemelerin yüzde 25’inin geri dönüştürülmüş ve biyo-tabanlı içerikten oluşması bekleniyor.
İlginizi çekebilir
Sığır yetiştiriciliğinin olumsuz çevresel etkileri olduğundan ve insan faaliyetlerinden kaynaklanan küresel sera gazı emisyonlarının yaklaşık yüzde 14’ünden hayvancılığın sorumlu olduğu düşünüldüğünde Volvo’nun aldığı kararın doğruluğu bir kez daha ortaya çıkıyor.
Volvo, deriye alternatif olarak, yeni nesil Volvo modellerinde görücüye çıkacak olan Nordico gibi yüksek kaliteli ve sürdürülebilir malzemeler sunacak. Volvo’ya göre Nordico, geri dönüştürülmüş PET şişelerden, İsveç ve Finlandiya’daki sürdürülebilir ormanlardan elde edilen biyolojik olarak atfedilen malzemelerden ve şarap endüstrisi için geri dönüştürülmüş mantarlardan yapılmış.
Volvo, çevre sorunlarının yanı sıra hayvan hakları ile de ilgileniyor. Bu nedenle, yün karışımı seçenekleri sunmaya devam edecekler, ancak yalnızca “sorumlu bir şekilde kaynağa yetkili” tedarikçilerden, malzemenin tam izlenebilirliğini sağlayacaklar. Aynı zamanda şirket, plastik, kauçuk, yağlayıcılar ve yapıştırıcıların üretim sürecinde yaygın olarak kullanılan hayvancılık üretiminden kalan ürünlerin kullanımını azaltmaya çalışıyor. Bu hayvansal kaynaklı ürünlere olan talebin azalması, hayvanlara verilen zararın durdurulmasına katkıda bulunacaktır.
Volvo Cars küresel sürdürülebilirlik direktörü Stuart Templar şunları söyledi: “İlerici bir otomobil üreticisi olmak, sadece CO2 emisyonlarını değil, sürdürülebilirliğin tüm alanlarını ele almamız gerektiği anlamına geliyor. Sorumlu tedarik, hayvan refahına saygı da dahil olmak üzere bu işin önemli bir parçasıdır. Tam elektrikli otomobillerimizde deri kullanılmaması, bu sorunu çözmek için bir sonraki iyi adımdır”.
Yakın tarihli bir araştırmaya göre, tüketicilerin üçte ikisi lüks ürünleri satın alırken bir markanın çevre politikalarını kritik bir faktör olarak görüyor ve üzerlerinde karbon etiketi görmek istiyorlar. Bu ve diğer birçok sonuç ve içgörü, Volvo Cars tarafından The Future Laboratory ile işbirliği içinde yayınlanan “Bilinçli Tasarımın Yükselişi” raporunda bulunabilir.
Son yorumlar