Soğuk bir 2020’nin ardından 2021, Volvo için çok iyi başladı çünkü yılın ilk ayında İsveçli marka satışlarını Ocak 2020’ye göre yüzde 30,2 arttırdı.
Volvo’nun satışları bir yıl önce pek güçlü olmasa da (2019’a kıyasla yüzde 9 azaldı), geçtiğimiz ay 59.588 araç satışı gerçekleştirerek tarihindeki en iyi Ocak ayını kaydetmişti.
Bu sonuç, tüm büyük pazarlarındaki güçlü satışlar sayesinde geldi, ancak çoğunlukla, ülke geçen yılki COVID-19 kesintilerinden kurtulurken teslimatların neredeyse iki katına çıktığı Çin ön plana çıktı. Markanın en büyük pazarı olan Çin’in artışı, markanın muhasebecileri için bir rahatlama sağladı. Ek olarak, Volvo satışları hem Avrupa’da (% 9) hem de ABD’de (% 32) arttı. Geçen ay satılan tüm Volvo’ların % 23’ü Recharge modeliydi. Plug-in hibrit ve elektrikli araç satışlarının gücü bu durumda Volvo için olumlu bir işaret oldu.
İlginizi çekebilir
Volvo, SUV’lerin satışlarının % 71’ini oluşturduğunu bildirdi. En çok satan modeli, 17.770 adetle XC40, ardından XC60 (17.053 adet) ve XC90 (7.564 adet) oldu.
Son yorumlar