Konseptin boyutları dıştan hatchback modeli Golf ile aynı olacak; ancak iç kısımda orta boyutlu sedan modeli Passat’ta olduğu kadar geniş bir kabin göreceğiz. Volkswagen’in marka patronu Herbert Diess’in yaptığı açıklamadan elektrikli araçların batarya ünitesinin Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü (NEDC) standartlarına göre 400 ile 600 km arasında bir menzil sunabilecek kadar kapasiteye sahip olacağını biliyoruz.
Modelin fiyatını uygun tutmak için Volkswagen aracın iskeletinde ağırlıklı olarak çelik kullanacak. Elektrikli otomobil projesinin lideri Christian Senger; aracın Volkswagen Grubu’nun hâlihazırda satışta olan modellerine benzer bir tasarıma sahip olacağını, “herhangi radikal bir tasarım konsepti” izlemeyeceklerini açıklamıştı.
İlginizi çekebilir
Her ne kadar EV (elektrikli araç) modelinden konsept diye bahsedilse de, Diess’in aracın Paris Otomobil Fuarı’nda – neredeyse – üretime hazır prototipiyle tanıtılacağını söylediğini hatırlatalım. Bu da gelecek ay Fransa’nın başkentinde düzenlenecek fuarda göreceğimiz otomobilin, ileri aşamada yollarda göreceğimiz versiyondan çok farklı olmayacağı anlamına geliyor.
Konsept, 2019 yılında üretime girecek ve Volkswgen’in ilk MEB (modüler elektrik kiti) platformunda üretilecek modeli olacak. 2020’den itibaren konsepti birçok yeni elektrikli araç modeli takip edecek. Bu ürün gamının en tepesinde ise Phaeton’un ikinci jenerasyonu yer alırken; üretime hazır olacak Budd-e, küçük bir crossover ve bir coupe Phaeton’u takip eden diğer modeller olacak.
Elektrikli araç atılımı, firmanın “Together – Strategy 2025” isimli yeni planının bir parçası. Bu yol haritasına göre 2020’lerin ortasına kadar Volkswagen 30’dan fazla elektrikli araç modeli çıkarmış olacak. 2030 yılına gelindiğinde ise VW, tüm satışların 3’te 1’inin elektrikli araçlardan oluşacağını tahmin ediyor.
Son yorumlar