Volkswagen, Cenevre Otomobil Fuarı’nda yenilenen Passat modelini tanıtacak.
Bu yaz Almanya’da piyasaya sürülecek olan yenilenen Passat, şu anki modeli oldukça benzeyen bir tasarıma sahip. Daha yakından yapılan bakıldığında, yeni bir ön tampon, gözden geçirilmiş bir ızgara ve IQ.Light olarak adlandırılan isteğe bağlı LED matris farları içeren bir dizi ince tasarım değişikliği görüyoruz. Tasarımcılar ayrıca üç boyutlu LED stoplar, yeni arka tampon ve daha sportif bir çift egzoz sistemine yer verdi. Passat ayrıca 17 ve 19 inçlik yeni jant seçeneklerine de kavuştu. Ayrıca Lapiz Blue, Bottlegreen ve Sandgold isimli renkler de sunulmaya başlandı.
Kaputun altında, farklı benzinli ve dizel motor çeşitleri olacak. Benzin tarafında, 150 hp’lik 1.5 litrelik TSI var. Ayrıca, 190 hp ve 272 hp’lik çıkışı olan 2.0 litrelik TSI motor da olacak.
İlginizi çekebilir
Dizel fanları için ise 150 HP’lik 2.0 litrelik TDI Evo isimli motorun yanında, 120 HP, 190 HP ve 240 HP’lik çıkışları olan yine 2.0 litrelik dizel motor da motor gamında yer alacak.
Passat GTE, daha büyük bir 13 kWh lityum-iyon bataryaya sahip geliştirilmiş bir hibrit sistemle geri dönüyor. Bu geliştirmelerle birlikte Passat GTE elektrikle 55 kilometrelik menzile de kavuşmuş oldu. GTE, 115 HP güç üreten 1.4 litrelik TSI benzinli bir motora ek olarak elektrik motora da sahip. 6 ileri çift kavramalı şanzımanla birlikte toplam 218 HP’lik güç çıkışına da kavuştu.
Teknoloji cephesinde, Passat, sürücü destek sistemlerinin çeşitliliğini artıyor. Bunlar arasında acil durum direksiyon yardımı ve öngörülen seyir kontrolüne sahip bir uyarlamalı hız kontrol sistemi bulunıyor. İkincisi, virajlara veya kavşaklara ulaşmadan önce aracı otomatik olarak yavaşlatmak için GPS verilerini kullanılıyor. Sistem ayrıca hız sınırı işaretlerini izlemek için bir kamera kullanıyor ve kendisini belirtilen hıza uyacak şekilde ayarlayabiliyor.
Bu oldukça etkileyici, ancak büyük haber, önceki Trafik Sıkışıklığı Asistanı sisteminin yerine geçen Seyahat Asistanı’nın eklenmesi. Temel olarak Seviye 2 yarı otonom bir sürüş sistemi olan Travel Assist, aracın kendisini 130 km/s varan hızlarda sürmesini sağlıyor.
Sistem sadece yarı otonom olduğundan, sürücüler ellerini direksiyonda tutmak zorunda. Bunu hissetmek için Passat, sürücülerin ellerini direksiyonda tutup tutmadığını algılayan kapasitif bir direksiyon sistemine de sahip. Sürücü ellerini 10 saniye veya daha uzun süre kaldırırsa, bir dizi uyarı sinyali etkinleştiriliyor. Sürücü cevap vermezse, otomobil kendini durduruyor.
Son yorumlar