Volkswagen Golf’ün bi-xenon düzen yerine getirilen LED ön farları da içeren hafif makyaj resmi olarak tanıtıldı. VW Grubu araçlarında olduğu gibi tasarım değişiklikleri çok göze çarpmıyor ancak ön yüz, alt ızgarada bulunan krom şeritlerin uzatılmasıyla daha geniş bir duruş kazanmış. Aynı amaç için tasarımcılar tamponun alt bölümündeki soğutma elemanlarını da daha büyük yaparak Golf’ün “daha da çarpıcı” olmasını sağlamayı hedeflemiş.
Daha pahalı versiyonlarda opsiyon olarak sunulan Adaptif Hız Sabitleyici (ACC) ve/veya Ön Asistan sistemi ön tamponun alt bölümünden, üst ızgaradaki VW logosunun arkasına kadar uzanan alana yerleştirilen radar sensörlerine sahip olacak. Tüm bu değişimler TDI, TSI ve LNG (Liquid Natural Gas – Sıvılaştırılmış Doğal Gaz) modellerinin yanında daha ateşli GTI ve GTD versiyonlarında da görülecek.
İlginizi çekebilir
Arka bölüme geçtiğimizde tüm Golf versiyonlarının bundan sonra tamamen LED farlara sahip olacağını görüyoruz. Ekstra ücret karşılığında üç kapılı ve beş kapılı versiyonlara kayar sinyal lambaları da eklenebiliyor. Çok hafif dokunuşların görüldüğü arka tampon, yeniden şekillendirilmiş egzoz uçları ile yeni gövde rengi ve jant tasarımı seçenekleri dış görünüşte yapılan güncellemeleri tamamlıyor.
Kabine geçtiğimizde iki büyük değişiklik ile karşılaşıyoruz. Bunlardan ilki opsiyon olarak sunulan ve daha büyük Passat modellerinde kullanılan versiyon ile aynı özellikleri taşıyan 12.3 inç boyutundaki tamamen dijital gösterge paneli. Sürücüler burada 5 farklı görünüm arasından seçim yapabilecekler. Bu düzenlerden birisi ise sürücülerin dikkatlerini yoldan ayırmadan haritaya erişmesini kolaylaştıran navigasyon modu.
Diğer büyük değişim ise elden geçirilmiş bilgi eğlence sistemi olarak dikkat çekiyor. Discover Pro’nun en üstün özelliklere sahip versiyonu artık 9.2 boyutunda, daha yüksek çözünürlüklü bir dokunmatik ekrana sahip olmanın yanında dokunma ve ses komutlarını daha iyi destekliyor. Makyajlanmış Golf kompakt otomobil segmentinde hareket kontrolü sunan ilk Discover Pro bilgi eğlence sistemine sahip model olurken, Volkswagen çatısı altındaki diğer modeller bu teknolojiye önümüzdeki sene kavuşacak.
Güvenlik alanına baktığımızda 2017 Golf’ün eskiye oranla bu konuda kendisini geliştirdiğini görüyoruz. Çok daha fazla sistem sunan C segmenti Volkswagen hatch modelinde sunulan yarı otonom sürüş sistemi “Sıkışık Trafik Asistanı” ile yoğun trafik içerisindeyken hayat biraz daha kolay olacak. Sistem aynı zamanda arkadan çarpmaya bağlı kaza risklerini de azaltıyor. Acil Durum Asistanı sistemi ise araç üstündeki sensörler sürücünün yola dikkat etmediğini algıladığı anca otomobili durdurma gibi bir özelliğe sahip. Bunun yanında opsiyonel olarak sunulan Römork Asistanı sistemi ise kompakt araçlarda ilk olacak bir diğer özellik olarak öne çıkıyor.
Kaputun altına performans modelleri ile başlayalım. Standart GTI modelini besleyen 2.0 TSI ünitenin 220 HP’lik versiyonu terk edilerek giriş seviyesinde 230 HP güç üreten güncel motor kullanılıyor. Daha fazla güç isterseniz Volkswagen’in 245 HP güce sahip GTI Performance paketini de satışa çıkaracağını bilmek hoşunuza gidecektir. Buna ek olarak Wolfsburg’daki mühendisler, şu anda 6 ileri kademeye sahip olan DSG’yi tamamen yeniden geliştirdikleri, 7 ileri kademeli çift kavramalı şanzıman ile değiştirmişler.
Golf’ün performans odaklı olmayan standart modelleri ise yeni ve tutumlu 1.5 litrelik TSI Evo motora sahip olacak. Bahsettiğimiz güç ünitesinin sunduğu değerler 150 HP güç ve 250 Nm tork. Silindir kapama teknolojisine (ACT) sahip turbo benzinli Golf modellerinin Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü’ne (NEDC) göre ortalama yakıt tüketim değeri 4.9 l / 100 km iken CO2 emisyon değeri de 110 g / km seviyesinde.
Daha da ekonomik olan BlueMotion versiyonu ise 130 HP ve 200 Nm üreten motora sahip olacak. Bu türevin yakıt tüketim değeri 4.6 l / 100 km iken CO2 değeri 104 g / km. Ayrıca, 1.5 TSI motorlardan daha ekonomik olan versiyonda uzatılmış “coasting – salınım” fonksiyonu kullanılıyor. Sürücünün ayağını gaz pedalından çekmesiyle motoru kavramadan tamamen ayıran sistem 100 kilometrede yaklaşık 0.4 litre daha tasarruf sağlayabiliyor.
Şu an için güncellenerek 300 km’lik menzile sahip olan e-Golf’e dair bir detay yok zira Volkswagen bu aracı önümüzdeki hafta Los Angeles Otomobil Fuarı’nda sergileyecek. Yelpazenin tepesinde yer alacak R versiyonu ise kısa bir süre sonra gelerek Golf ailesini tamamlayacaktır.
Son yorumlar