Beton yollarla ilgili olarak Türkiye Hazır Beton Birliği Başkanı Yavuz Işık, “Daha dayanıklı ve uzun yıllar bakım-onarım işlemleri gerektirmeyen yollar için beton kullanımı yaygınlaştırılmalıdır” dedi.
Gerek şehirlerarası, gerekse şehir içi karayollarının son yıllarda giderek artan bakım-onarım giderleri, Türkiye’de bu sorunu farklı kaynakları daha çok kullanma yoluna götürüyor. Türkiye Hazır Beton Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Işık konuyla ilgili “Türkiye beton üretiminde ve uygulama teknolojilerinde dünyanın önde gelen ülkelerinden olmasına karşın bu potansiyelini karayolu planlamalarında gösteremiyor. Bugün karayollarına ayrılan sınırlı bütçenin büyük bir bölümü bakım-onarım işlemleri için kullanılıyor. Daha dayanıklı ve ekonomik yollar için beton kullanımı yaygınlaştırılmalıdır. Bu noktada, özellikle ağır taşıt trafiğinin yoğun olduğu, sık sık bakım-onarım yapılmak zorunda kalınan şehir içi ve şehirlerarası yollar kuşkusuz uygun bir başlangıç noktası olacaktır.” dedi.
Türkiye Hazır Beton Birliği, beton yollar projesinin hayata geçmesi için uğraş veriyor. Asfalt yollara göre yapısal ömrü, dayanıklılığı ve taşıma gücü daha fazla olan beton yollar aynı zamanda çevre kirliliği de oluşturmuyor. Her iklim şartında kolaylıkla yapımı gerçekleştirilebilen beton yollar, asfalt yollara göre daha güvenli bir sürüş deneyimi yaşatabiliyor.
İlginizi çekebilir
Son olarak Samsun Büyükşehir Belediyesi beton yollar konusunda önemli bir adım attı. Belediye, hem trafik hem de mevsimsel koşullar yüzünden gerçekleşebilecek aşınmalara karşı dayanaklılığı sebebiyle tercih ettiği beton yollar için Türkiye Hazır Beton Birliği ile bilgi alışverişinde bulundu. İkitelli ve Yeşilköy’de beton yol çalışması yapan Türkiye Hazır Beton Birliği, belediyelerle bilgi birikimini paylaşmak amacıyla çalışmalarını sürdürmektedir.
Son yorumlar