Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, 2015 yılının ilk yarısında çok başarılı bir dönem geçirdiklerini belirterek “Pazar büyümesinin çok üzerinde bir büyüme ile pazar payımızı yükselttik. Bu yükselişte yenilenen modellerimizle ile birlikte Türkiye’de üretilen Corolla itici gücümüz oldu. Donanımı ve genişliği ile yönetici ve makam aracı olarak kabul gören Corolla, kamu ve özel sektörde filo olarak da tercih edildi. Yıl başında yaptığımız değerlendirmelerde Toyota olarak, 2015 yılında kendi satış rekorumuzu kırmayı hedeflemiştik. İlk yarı satış performansımıza baktığımızda bu hedefi rahatlıkla yakalayacağımızı ve hatta geçeceğimizi söyleyebiliriz” dedi.
Toyota’nın hibrit otomobil satışlarında da artışlar meydana geldi. Toyota, Avrupa’da 101 bin hibrit otomobil satışıyla geçtiğimiz yılın ilk yarısına oranla yüzde 12’lik artışa imza attı. Türkiye’de de satılan Toyota Yaris Hybrid geçen yılın ilk yarısına göre Avrupa’daki satışlarını yüzde 21 artırarak güçlü bir konum elde etmeyi de başardı. Avrupa’da satılan her üç Yaris’ten birinin hibrit model olması dikkat çekerken, Toyota’nın hibrit modelleri Avrupa’daki toplam satışlarının yüzde 22’sini oluşturuyor.
Son yorumlar