Bundan çok fazla değil 4-5 yıl önce 100 bin TL bandından sıfır kilometre bir 316i otomobile sahip olabiliyordunuz. Hatta öyleydi ki, Passat gibi D segmenti bir sedan almak isteyenler, kesenin ağzını biraz açıp ya 3 Serisi ya da Mercedes C-Serisi’ne yönleniyordu. Artık bunlar çok geride kaldı. Sıfır kilometre otomobillere ulaşmak gerçekten de çok kolay değil. Premium markaların işi daha da zor ve BMW’de bu açıdan yeni 3 Serisi’ni ülkemize sadece tek motor seçeneği ile getiriyor.
Gelin isterseniz biraz 3 Serisi’nin kısa geçmişine gidelim. Marka için son derece önemli olan bu model, 43 yılı aşkın bir süredir otomotiv sektörünün mihenk taşlarından biri. Markanın en çok satan ürünü ve ekonomik seçeneklerden tutun da en performanslı modellere kadar geniş skalada motor ve donanım seçeneğine sahip. Motor sporları ve DTM’deki başarılar da cabası…
Peki ikon olan bir model, modern çağa sizce nasıl ayak uydurdu? G20 olarak adlandırılan yeni 3 Serisi, şasi ve motor teknolojisindeki gelişmeler, bilgi-eğlence sistemi, verimlilik ve bunun yanında birçok yenilikle birlikte geliyor. Alman üretici bir kez daha parlak bir genç oyuncu ve potansiyel olarak rakiplerine gözdağı vermeye hazırlanıyor.
İlginizi çekebilir
BMW’nin CLAR mimarisi sayesinde 3 Serisi, öncekinden 55 kg daha hafif. Gövde sertliği de yüzde 50’ye kadar arttı. Ayrıca 3 Serisi, 50:50 ağırlık dağılımına sahip ve tüm bu unsurlar otomobilin dinamik kabiliyetini geliştirmeye yardımcı oluyor.
BMW 3 Serisi’ndeki amortisörler, darbeye bağlı süspansiyon teknolojisi kullanıyor. Bu, temel olarak araç boşken ve bagaj yüklenmediğinde, sönümleme hızı daha yumuşak oluyor ve sürüş kalitesi de daha akıcı hale geliyor. Yolcu ve yolcular bagajlarını da tamamladığında, sönümleme ekstra ağırlığa tepki veriyor ve ekstra kontrol sunuyor.
3 Serisi’nin çevikliği gerçekten de harika. Süspansiyon, otomobilin kütlesini konfor sağlamak için kontrol ettiği gibi, tatlı, hızlı yön değişikliklerinde de aynı derecede iyi ve tepkili bir şekilde çalışıyor. Her zamanki sürüş modları yeni 3 Serisi’nde ECO, COMFORT ve SPORT olarak yer alıyor. Comfort modunda direksiyon tepkileri çok iyi ayarlanmış. Fakat Sport moduna geçtiğinde direksiyon ağırlığının biraz yapay olarak ağırlaştırıldığını hissediyorsunuz.
Yeni BMW 3 Serisi, aktif Böbrek Izgara kontrolü, hava perdeleri ve neredeyse tamamen düzleşen tabanı ile rüzgar direncini (Cd) 0.26’dan 0.23’e indirdi. Tamamen LED farlar Yeni BMW 3 Serisi’nde standart olarak sunulurken, 530 metre aydınlatma menziline sahip olan Adaptif BMW Laserlight Sistemi ise opsiyonel olarak tercih edilebilecek. Ayrıca karartılmış LED stop lambaları da standart olarak sunulacak.
Yeni BMW 3 Serisi’nin iç mekânı da baştan yaratılmış. Tamamen sürücü odaklı ve daha rafine bir iç mekâna sahip olan Yeni BMW 3 Serisi’nin orta konsolunda çok daha modern kumanda tuşlarına ve yüksek kalitede malzemelere yer veriliyor. Ön koltukların omuz ve bacak destekleriyle birlikte Yeni BMW 3 Serisi’nin arka görüşü de önemli ölçüde artırılmış. Büyüyen ölçüleriyle birlikte arka koltuklarda sunulan diz mesafesinde de önemli bir artış sağlandığını söyleyebiliriz. Yeni BMW 3 Serisi’nin bagaj kapasitesi ise 480 litreye ulaştı.
Yeni BMW 3 Serisi’nin en dikkat çeken özelliklerinden bir diğeri de akıllı telefon aracılığıyla otomobile giriş ve otomobili çalıştırma işlemlerinin anahtarsız olarak gerçekleştirilmesine izin veren BMW Digital Key sistemi oluyor.
Yeni BMW 3 Serisi, 170HP’lik benzinli 250 Nm tork değerine sahip BMW 320i modeli’yle ülkemize ithal edilen tek seçenek… Test otomobilin M Sport donanım seviyesinde ve gerçekten de son derece sportif ve yakışıklı görünüyor. Bu motoru daha öncesinde birçok BMW modelinde kullanmış olmamıza rağmen bu otomobilde performans anlamında özellikle eskiye göre bana bir miktar yetersiz geldiğini söylemeliyim. Ayrıca sesi de o eski BMW hırıltısından biraz uzak.
Yazının giriş kısmında da söylediğim gibi asıl konu aslında fiyat. Çünkü yeni BMW Serisi’nin başlangıç fiyatı 353.600 TL. M Sport ise 385.400 TL. Ekstra donanımlarla birlikte 400 bin TL’yi rahatlıkla geçiyor.
Bu da bizlere 1.6 lt dahi olsa, artık sıfır kilometre bir BMW sahibi olmanın artık çok zor olduğunu gösteriyor.
BMW 320i TEKNİK ÖZELLİKLER
Karoser
5 kişilik, 4 kapılı sedan, uzunluk x genişlik x yükseklik 4709 x 1827 x 1435 mm, aks aralığı 2851 mm, boş ağırlık 1525 kg
Güç aktarımı
Arkadan itişli, 8 ileri otomatik şanzıman
Motor
Dört silindirli, turbo, benzinli, 1597 cc hacim, 5000 d/d’de 170 HP güç, 2000-4700 d/d’de 250 Nm tork
Performans
0-100 km/s 7.7 sn
Maksimum hız 232 km/s
Ortalama tüketim 6.0 – 6.4 lt/100 km
Yazı: Ahmet Armağan
Son yorumlar