İsveçli üretici Volvo, XC90 ve XC60 modelleriyle yakaladığı başarıların ardından, kompakt SUV modeli XC40 ile yeni sulara yelken açıyor.
Son zamanlarda birçok yazımıza benzer girişi yapmamak için çok çabalıyoruz ama elimizden de birşey gelmiyor çünkü hikayeler birbirine çok benziyor; müşterilerin crossover ve kompakt SUV sınıfına artan ilgisi ve markaların bu pazardan pay alabilmek için müşterilerine sunduğu yeni modeller. İşte bu modellerden biri de İsveçli üretici Volvo’nun geçtiğimiz ay piyasa sunduğu XC40. XC90 ve XC60 ile yakaladığı müthiş havanın ardından XC40 ile hem daha ulaşılabilir olmayı hem de henüz markayla yolu kesişmemiş yeni müşterileri kendisine çekmeyi planlıyor.
İlginizi çekebilir
XC40 markanın diğer SUV modellerine benzer tasarım öğeleri içerse de farklılaştığı noktalar da bulunuyor. Yeniden yorumlanan Thor’un çekici tarzı ön farları ve yeni ön ızgarası ile diğer modellerden ayrılıyor. Arka tarafta ise kompakt yapısı sebebiyle diğer XC serilerine göre daha kaslı bir görünüme sahip. Aracın iç mekanı ise büyük kardeşlerine en çok benzeştiği kısım olarak öne çıkıyor. Dijital göstergenin tasarımı, ön konsoldaki dokunmatik bilgi-eğlence sisteminin yerleşimi, menü tasarımı ve alt kısmında bulunan sınırlı sayıdaki düğmelerin konumu diğer XC serileri ile birebir aynı. Değişen direksiyon, start-stop düğmesi ve vites kolu ise aracın boyutları ile birlikte ergonomik açıdan yapılan mecburi değişiklikler olarak dikkatimizi çekiyor.
190 HP’lik biturbo D4 dizel motora sahip olan XC40, 400 Nm’lik tork değeri 0-100 km hızlanmasını 7.9 saniyede gerçekleştiriyor. 8 ileri otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan araç gayet konforlu yolculuklar sunarken, yüksek yapısı sebebiyle hızlı virajlardan çok hoşlanmıyor ki kimse ondan böyle bir sportiflik beklemiyor. XC60 ve XC90 da en çok şikayet ettiğimiz hissiyatsız direksiyon problemi ise XC40’ta aşılmış. Direksiyon bu modellere kıyasla çok daha direkt ve hassas çalışıyor. Volvo XC40 için 5.1 litrelik ortalama yakıt tüketimi değerini verirken, bu değer gerçekte 7,5-8 litre civarlarında geziyor.
İsveçli markanın dünyanın en güvenilir otomobil firmalarında biri olduğunu XC40 modeli ile de kanıtlıyor. 90 ve 60 serisi modellerinde de kullanılan ödüllü ve öncü güvenlik teknolojileri (buna en güncel nesli ile City Safety ve yarı otonom sürüş sistemi Pilot Assist de dahil) XC40 modelinde de yer bulurken, bu konuda sınıfının en donanımlı otomobili haline geliyor.
Test aracımız olan Volvo XC40, Inscription donanım paketi ve D4 dizel motoru ile 356.251 TL’lik fiyat etiketine sahip. 2.0 litre dizel motor ve benzer donanım içeriklerine sahip rakipleri BMW X1 344.900 TL, Audi Q3 406.868 TL’den satılırken Jaguar E-Pace’in ise dizel versiyonu bulunmuyor. Bu şartlar altında Volvo XC40’ın klasmanında sözü geçen model olmasının önünde hiçbir engel bulunmuyor.
Yazı: Talha Özkaya
Fotoğraf: Erkan Ertuğrul
Son yorumlar