Volvo’nun yeni kompakt platformu CMA’dan yükselen ilk modeli XC40 ülkemizde de satılmaya başlandı. İsveçli markanın yeni SUV’unu kullanma fırsatı yakaladık…
Yeni Volvo XC40, İstanbul’da gerçekleşen lansmanla tanıtıldı. Modelin temasına uygun bir programla şehrin gizli noktalarının keşfedildiği lansmanda Volvo XC40 ile boğazı feribotla geçtik. Sirkeci’den Kadıköy’e geçtikten sonra ilk durağımız Moda’nın lezzet noktalarından biri olan Bonkis oldu. Burada Volvo XC40 sunumunu dinledikten sonra XC40’ın DNA’sını oluşturan yaratıcılığın altını çizmek için gerçekleştirilecek kaykay boyama atölyesinin yapılacağı Bina’ya direksiyonu kırdık. Burada kaykaylara renk verdik. Bu mekândan sonra ise All Saint Kilisesi’nde sürpriz bir konser bizi bekliyordu. Mekânda Songs From Breeze’in etkileyici sesini dinledik. Bu konser sonrasında Volvo XC40’ın performansını ve sürüşünü deneyimlediğimiz keyifli bir yolu kullanarak Beykoz Kundura Fabrikası’na gittik ve burada da adrenalin dolu bir kaykay şov izledik.
Bu keyifli geziden sonra XC40’ın özelliklerine geçebiliriz. XC40, Volvo’nun yeni kompakt modüler araç mimarisi (CMA) üzerinde üretilen ilk model olma özelliğini taşıyor. Volvo’nun yeni nesil otomobillerinin öncülerinden biri olarak öne çıkan model; tam elektrikli modeller de dahil olmak üzere 40 serisindeki diğer yeni otomobillerin takip edeceği bir teknolojiye sahip. Volvo XC40 SUV ailesinin diğer modellerine göre daha kompakt olduğu halde bütün Volvo DNA’sını ve zekasını bünyesinde taşıyor.
İlginizi çekebilir
Volvo XC40, yeni ön ızgara ve Thor’un çekicinin yeni yorumu gibi detaylarla XC90 ve XC60 modellerinin küçük kardeşinden çok kuzeni olarak ailedeki yerini alıyor. Yere sağlam basan duruşu ve modern çizgiler taşıyan tasarımıyla gerçek gibi gözüken Volvo XC40, 1658 mm yüksekliği, 1863 mm genişliği ve 4425 mm aks aralığıyla sınıfının en büyük otomobillerinden biri olarak dikkat çekiyor. Peki Volvo XC40’ın rakipleri neler? BMW X1, Audi Q3 ve Jaguar E-Pace Türkiye pazarında şu an için XC40’ın en büyük rakipleri.
XC40 teknoloji alanında, yeni 90 ve 60 serisi otomobillerde yer alan ödüllü güvenlik, bağlantı ve eğlence-bilgilendirme teknolojilerini kompakt SUV segmentine de getiriyor. Pazardaki en donanımlı kompakt SUV olan XC40’da yer alan güvenlik ve sürücü yardım özellikleri arasında Volvo’nun Pilot Assist sistemi, City Safety, yoldan çıkma önleme ve engelleme, fren desteği ile kavşak uyarısı ve sürücülerin dar park alanlarında manevra yapmalarını kolaylaştıran 360 derece kamera özelliği yer alıyor. Tüm güvenlik sistemleri, kullanıcıların Volvo’dan bekledikleri yüksek güvenlik seviyesini ve daha da fazlasını sunmak üzere ahenk içinde birlikte çalışıyor.
Volvo XC 40 ülkemizde Momentum, R-Design ve Inscripton olmak üzere üç farklı donanım seçeneğiyle satılmaya başlandı. Motorlara baktığımızda da 190 HP güç üreten D4 isimli dizel, 150 HP’lik D3 isimli dizel ve 156 HP güç üreten T3 isimli benzinli motorları görüyoruz. Dizel motorlar sekiz ileri otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. Benzinli motor ise altı ileri manuel ve önden çekişli olarak ülkemizde satılıyor.
Yeni platformala birlikte XC40, son derece çevik bir otomobil olmuş. Volvo modellerine getirilen en büyük eleştirilerden biri de hissiz direksiyon sistemiydi. XC40 ile artık Volvo’nun Alman rakiplerine direksiyon hissi konusunda yetiştiğini söyleyebilirim.
Yazı: Özerk Ihlamur
İstanbul, Türkiye
Sonuç
Volvo’yu daha yukarılara taşıyacak
Volvo yeni modelleriyle özellikle Alman rakiplerinin korkulu rüyası haline geldi. XC40 da ulaşılabilir fiyat etiketiyle rakiplerine karşı çok ciddi bir tehdit olacak ve Volvo’nun yükselen satış grafiğine ivme kazandıracak gibi görünüyor.
Son yorumlar