İsveçli üreticinin dönüm noktası niteliğindeki yeni şehirli SUV modeli XC40’ı Barselona’da kullandık. Volvo, yeni XC40 ile daha önce hiç Volvo markasıyla tanışmamış olan müşterileri hedefliyor.
Yazının girişinde XC40 için dönüm noktası tabirini kullandım fakat marka için ilk dönüm noktası aslında XC90’dı. Ardından tanıtılan XC60 ve XC40’la birlikte Volvo SUV ailesi tamamlamış oldu. Baktığınızda büyükten küçüğe doğru bir sıralama var. Fakat Volvo, XC40’ı küçük kardeş olarak anılan bir SUV olarak nitelendirmiyor. Aksine XC60 ve XC90’nın bir kuzeni olarak görüyor. Bu da XC40’ın marka içinde farklı bir noktada konumlanmasına neden oluyor. Bu otomobil marka için birçok yenilikle birlikte geliyor ve Volvo bu segmentte ilk kez bir model sunuyor.
Tasarım olarak diğer kuzenlere benziyor olsa da detaylardaki bir çok farklılık 60 ve 90 serilerinden ayrılmasına neden oluyor. Aslında genel hatlarıyla 90 serisine daha çok benzeyen XC40, İskandinav tasarımını başka bir boyuta taşıyor. Yeni ön ızgarası ve Thor’un çekici olarak anılan farlar sıra dışı renklerle birlikte oldukça zengin ve eğlenceli bir kombinasyon yaratmanıza olanak tanıyacak. Buna isteğe bağlı olarak sunulan çift renk kombinasyonları da dahil. XC40’ın yerden yüksek yapısı, gerçek bir SUV’dan beklenen gövde oranlarını yansıtıyor. Ayrıca ön tarafa göre daha geniş arka tasarımının da katkısıyla kaslı bir görünümü de beraberinde getiriyor.
İlginizi çekebilir
XC40, markanın 60 ve 90 serilerinde kullanılan teknolojilerine tamamına sahip. Bunlara baktığımızda; güvenlik sistemleri, bilgi-eğlence sistemleri, dijital ekranlar gibi teknolojik detaylar olmak üzere hepsi otomobilde yer alıyor. Güvenlik anlamında bakarsak, bu özellikler XC40’ı kendi segmentinde en güvenli otomobil haline getiriyor.
Volvo 60 ve 90 serilerini SPA adını verdiği altyapıyla üretiyor. Bu ölçeklenebilir bir platformdu fakat XC40’da yeni CMA adı verilen modüler bir platforma yer veriliyor ve bu altyapı da ilk kez XC40’da kullanılıyor. Bundan sonra üretilecek 40 serisine ait diğer otomobiller de bu platformu kullanacak. Ayrıca bu platform, tamamen elektrikli bir versiyona da hazır durumda.
CMA bildik Volvo tepkilerinin dışında daha hisli ve hızlı tepkiler veren bir sürüş karakterini sürücüsüne yansıtıyor. Otomobil özellikle zorlu virajlardaki son derece çevik davranabiliyor ve çokça şikayet ettiğimiz Volvo direksiyonu da artık bu otomobille birlikte çok daha çabuk ve doğrusal cevaplar verebiliyor. Biraz da boyutlardan bahsedelim. Çünkü boyutların hikâyesi gerçekten de önemli… Volvo mühendisleri XC40’ı tasarlanırken boyutlandırma konusuna bir hayli zaman harcamış ve ortaya 4.4 m uzunluğa, 1.9 m genişliğe, 1.6 m yüksekliğe sahip bir SUV çıkmış. Yerden yüksekliği 211 mm olan otomobilin aks aralığı ise 2.7 m ve bagaj hacmi de 460 litre.
İşte tam bu noktada neden XC40’ın ailenin diğer üyelerinin kardeşi olmadığı ortaya çıkıyor. XC60, XC40’dan 26 cm daha uzun, 4.0 cm daha geniş, aks aralığı olarak da 16 cm’lik bir fark var. Yükseklik olarak ise neredeyse birbirine yakın değerler ortaya koyuyor. Yapılan araştırmalar bu segmentteki kullanıcıların yüksek bir oturma pozisyonu tercih ettiklerini ortaya koyuyor.
Otomobilin iç tasarımı da diğer modellere göre oldukça farklı. Burada 60 ve 90 serileriyle ortak olarak gösterebileceğimiz tek şey 12.3 inçlik gösterge paneli ve 9.0 inç’lik Sensus ekran. Saklama alanları, vites topuzu, konsol, kabindeki kaplanmış alanlar ve havalandırma ızgaraları, koltuklar hatta direksiyon simidi dahi yeni ve tamamen XC40’a özgü bir dille karşımıza çıkıyor. Dikkat çeken bir diğer detay ise kapılardan yere doğru devam eden kırmızı renkli döşemeler. Bu döşemeler, yüzde 100 dönüştürülmüş malzemelerden elde ediliyor. 90 ve 60 serisi modellerinde de kullanılan ödüllü ve öncü güvenlik teknolojileri, buna en güncel nesli ile City Safety ve yarı otonom sürüş sistemi Pilot Assist de dahil, XC40 modelinde de kullanım bulurken, bu sınıfa tamamen yeni güvenlik standartları getiriyor.
XC40 ülkemizde Momentum ve R-Design olmak üzere iki farklı donanım seçeneğiyle ithal edilecek. İlerleyen dönemlerde de Inscripton donanım seviyesi tercih edilebilecek. R-Design’ın sportif öğelerinin yanı sıra dıştan bakıldığında en belirgin özelliği siyah tavana sahip olması ve bu özellik sadece R-Design’a özgü. Motorlar abaktığımızda da ülkemize gelecek iki seçenek bulunuyor. Bunlardan biri sekiz ileri otomatik şanzımanla kombine edilmiş olan 190 HP gücündeki, 400 Nm torka sahip 2.0 lt’lik D4 ünite, diğeri ise 2.0 lt’lik turbo-benzinli olan T5. Bu motor 247 HP gücünde ve 350 Nm tork değeri üretiyor.
Yazı: Ahmet Armağan
Barselona, İspanya
Sonuç
Küçük motor?
Volvo XC40 ülkemize iki motor seçeneğiyle geldi. Bunlardan biri 2.0 lt’lik D4 ünite, diğeriyse 2.0 lt’lik T5 benzinli motor. Bu iki alternatif de yüksek vergi diliminde olduğu için başlangıç fiyatı 191.000 TL civarında oldu. Fakat önümüzdeki aylarda markanın 1.5 lt’lik benzinli motoru XC40’da kullanılacak, bu iyi haber. Kötü haber ise sadece manuel şanzımanla gelecek olması…
Son yorumlar