Volkswagen SUV sınıfında ki temsilci sayısını artırmaya devam ediyor. Tiguan’ın yedi kişilik versiyonu Allspace, bu ayki konuklarımızdan…
Kompakt SUV segmentinin referansı durumunda olan Tiguan, markanın özellikle Avrupa pazarında en çok satılan modellerinin başında geliyor. Türkiye’de de özellikle ilk nesliyle başarılı satış rakamları yakalayan Tiguan, ikinci neslinde artan vergiler ve düşük hacimli dizel motor sunmamasıyla rakiplerinden daha pahalı bir başlangıç fiyatına sahip oldu. Bu durum pazar payını düşürdü fakat geçtiğimiz aylarda satışa sunulan yedi kişilik versiyon Allspace ile geniş aileleri kendine çekeceğe benziyor.
İlginizi çekebilir
Tasarım olarak baktığımızda standart Tiguan’dan farklı durmayan Tiguan Allspace, 110 mm daha uzun bir aks aralığına sahip. Ayrıca genel uzunluk da yine standart Tiguan’dan 215 mm daha uzun. Bu demek oluyor ki Tiguan Allspace, daha geniş bir yaşam alanı, arkada daha geniş bir diz mesafesi ve daha büyük bir bagaj sunuyor. Allspace modelinde standarda göre diğer önemli değişikler ise uzayan kaput, genişletilmiş arka kapılar ve daha eğimli bir tavan…
Allspace’in, Tiguan satışlarının yüzde 15’i olması planlanıyor. Türkiye’de Comfortline ve Highline donanım paketleriyle satılan Tiguan Allspace’in 1.4 TSI ve 2.0 TDI motor seçenekleri mevcut. Tüm motor seçenekleri DSG şanzıman ile birlikte sunuluyor. 193 bin TL’den başlayan fiyatlar, motor ve donanım seviyesine göre 292 bin TL’ye kadar çıkabiliyor. En büyük rakiplerinden biri olan Skoda Kodiaq’ın yedi kişilik versiyonun başlangıç fiyatı 139 bin TL civarındayken, Peugeot 5008 174 bin TL’lik başlangıç etiketine sahip. Tiguan rakiplerinden yüksek bir fiyat etiketine sahip, bu durum Allspace’de de devam ediyor.
Allspace, pratiklik ve fonksiyonellik konusunda sınıfının en başarılı modellerinden biri olmayı başarmış. Üçüncü sıra koltuklar sadece çocuklara uygun olsa da aslında kısa boylu yetişkinler de rahatlıkla yolculuk edebilir. İkinci sıra koltuklarda ise 54 mm’lik diz mesafesi uzayan aks aralığının bir ödülü olarak sunuluyor.
Bagaja geçtiğimizde de oldukça cömert bir alan bizi karşılıyor. Elektrikli açılan bagajın altında üçüncü koltuklar yatırıldığında 760 litrelik bir hacim sunuluyor. Peugeot 5008, 780 litrelik bir hacime sahipken, aynı platformu paylaşan Kodiaq ise 720 litrelik alana sahip.
Kabinde standart Tiguan ile aynı tasarımı görüyoruz. Sekiz inçlik dijital gösterge Volkswagen’in diğer modellerinden tanıdık, 12.3 inçlik bilgi-eğlence sistemi hem hassasiyet hem de arayüz olarak en başarılı sistemlerden biri olarak dikkat çekiyor. Malzeme ve işçilik de Volkswagen kalitesinden ödün vermiyor.
Donanım olarak bazı eksikler bulunuyor. Artık bu sınıf bir otomobilde koltuk ısıtma neredeyse baz paketlerden itibaren standart olarak sunulurken, Tiguan Allspace’de en yüksek donanım seviyesinde bile standart olarak yer almıyor. Aktif ve pasif güvenlik donanımlarında da rakiplerinden daha az seçenek sunuyor.
Test aracının kaputunun altında Alman markanın 1.4 litrelik TSI motoru yer alıyor. 150 HP güç ve 250 Nm tork değerlerine sahip olan bu motor, Tiguan Allspace gibi ağır bir otomobili rahat şekilde hareket ettirebiliyor. Altı ileri çift kavramalı DSG şanzımanın geçişleri seri ve sarsıntısız. Ortalama olarak fabrika verisi 6.4 lt/100 km’lik bir tüketim değeri verilmiş. Ben aracı üç güne yakın bir süre şehir içinde kullandım ve teslim ederken yol bilgisayarında 8.2 lt/100 km’lik bir ortalama yer alıyordu. Büyük bir SUV için ideal bir yakıt tüketim değeri olduğunu belirtmeliyim. Sürüş özellikleri bakımından standart Tiguan’dan hem daha ağır hem de daha büyük olmasına rağmen farklı hissettirmeyen Tiguan Allspace, güvenli bir otomobil. Süspansiyon sistemi konfora, performanslı kullanımdan daha uyuyor. Yedi kişilik bir aile otomobil ile piste çıkmayı düşünmüyorsanız, Tiguan Allspace limitlerde kullanıldığında dahi iyi bir yol tutuş da sunuyor.
Yedi kişilik SUV’lar ülkemizde çok fazla tercih edilmiyor fakat Volkswagen, Tiguan ile bu pazarda yüksek satış fiyatına rağmen prestiji ile pastadan büyük bir dilim koparmayı başarabilir.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar