Sınıfının referans modeli olarak kabul edilen Volkswagen’nin küçük sınıf temsilcisi Polo, yeni nesliyle ülkemizde de satılmaya başlandı. Büyeyen boyutları ve teknolojik altyapısıyla bakalım liderliğini korumaya devam edebilecek mi?
Volkswagen Polo’nun geçmişi 1975 yılına kadar dayanıyor. Alman markanın sevilmesinde en büyük pay sahibi modellerin başında gelen Polo, sağlamlığı ve pratikliği ile sınıfının en çok satılan modellerinden biri olma geleneğini de ilk çıktığı günden bu yana korumayı başardı. Altıncı jenerasyon Polo da geçtiğimiz aylarda satışa çıktı. Volkswagen Grubu’nun yeni platformu olan MQB A0’dan yükselen Polo, artık çok daha geniş bir yaşam alanı sunmasıyla ön plana çıkıyor.
Yeni Polo ülkemizde 1.0 lt atmosferik, 1.0 lt turbo benzinli ve 1.6 litrelik dizel motorlarla satılıyor. Giriş seviyesi olan 1.0 lt atmosferik motor 75 HP güç üretirken, sadece manuel şanzıman seçeneğine sahip. 1.0 TSI motor ise 95 HP’lik bir güç çıkışı sunuyor ve hem manuel hem de DSG çift kavramalı şanzıman ile satın alabiliyorsunuz. 1.6 litrelik turbo dizel motorun 80 ve 95 HP’lik iki farklı güç seçeneği var ve her iki seçenek dee sadece manuel şanzıman ile sunuluyor. Fiyatlara baktığımızda ise giriş seviyesi Polo 67.900 TL’lik bir etikete sahip. DSG şanzımanlı TSI motorlu versiyon 86.800 TL’yken dizel motorlunun giriş seviyesi 86.500 TL’den başlıyor.
İlginizi çekebilir
B segmenti otomobil dünyasının en geniş seçeneğine sahip sınıflarından biri. Yeni Polo da bu sınıfta zorlu rakiplerle mücadele ediyor. Satış rakamlarına baktığımızda, En güçlü rakipleri Ford Fiesta, Renault Clio, Seat Ibiza ve Hyundai i20 olarak gözüküyor. Fiyat olarak rakiplerinden biraz daha yüksekte duran Polo, satış başarısında ise teknolojik yeniliklerine ve geniş iç mekânına güveniyor.
Yeni Polo tasarım olarak bir önceki nesilden çok da farklı durmuyor. Yeni ön ızgara dikkat çekerken, far tasarımı da yenilenmiş. Arka taraftaki yenilikler ise ön tarafa göre daha az dikkat çekici. Kabinde ilk dikkat çeken 8.0 inçlik dokunmatik ekran oluyor. İç mekânda kullanılan malzemeler ve işçilik de ciddi oranda iyileştirilmiş.
Test aracımızın kaputunun altında 1.0 lt TSI motor yer alıyordu. 95 HP güç ve 175 Nm tork üreten motor gücünü ön tekerleklere yedi ileri çift kavramalı şanzıman ile iletiyor. İlk bakışta kâğıt üstünde güçsüz gibi duran motor, yeni platform sebebiyle hafifleyen Polo için ideal bir performans sunuyor. Tabii ki bir hot hatch performansı beklemiyorsanız… Çift kavramalı şanzımanın da etkisiyle alt devirlerden itibaren yığılma yaşamayan Polo, istikrârlı şekilde hızlanabiliyor. Uzun yol deneyimi de yaşadığım yeni Polo, sollamalarda ve ara hızlanmalarda sizi yarı yolda bırakmayacaktır. 1.0 litrelik TSI motor yakıt konusunda da cimri davranmayı başarıyor. Fabrika verisi ortalama 4.8 lt/100 km olarak verilen tüketim değeri, şehir içi kullanımlarda 6.5 lt/100 km seviyelerinde gezinebiliyor.
Sürüş özellikleri bakımından tipik bir Volkswagen modeli olduğunu hissettiren Polo, süspansiyon konforu ve yol tutuşu sınıfında en iyi kombine eden model olmayı sürdürüyor. Süspansiyon konforu bir üst segmente yakın yolan Polo’nun, yol tutuş konusunda Fiesta’ya yakın dinamikler gösterdiğini belirtmeliyim. Direksiyon sistemi de Fiesta kadar hisli olmasada sınıf standartlarını çok rahat karşılıyor. Yumuşak yapısı ise şehir içi kullanımlarda konfor sağlıyor.
Yeni Polo yalıtım konusunda da ağabeyi Golf ile arayı kapatmış. Hem motor sesi hem rüzgâr ve yol sesi hemen hemen kabine hiç sızamıyor.
Volkswagen Polo’nun en büyük yeniliği artan boyutlarında… Bir önceki nesilde 280 litre olan bagaj hacmi artık artık 351 litreye çıkmış. Uzunluğu 81 mm artan yeni Polo’nun, aks aralığında da 92 mm’lik bir artış olmuş. Artan boyutlar sayesinde özellikle aracın arka tarafında oturan yolculara sınıfının en geniş yaşam alanlarından biri sunuluyor. Yeni Polo, hem diz hem de baş mesafesi bakımından C segmente çok yaklaşmış.
VW Polo donanım olarak da zengin bir listeye sahip. Tamamen dijital gösterge ekranı bu sınıfta ilk olarak Polo’da sunuluyor fakat test aracımızda böyle bir opsiyon yer almadığı için deneyimleme fırsatımız olmadı. Ama Passat ve Tiguan’dan bildiğimiz bu ekranın Polo’nun kabininde çok farklı bir ambiyans oluşturacağını tahmin etmek zor değil. Baz donanımdan itibaren 6.5 inçlik dokunmatik ekran, LED gündüz aydınlatması, bluetooth ve stop/start sistemi standart olarak sunuluyor. Ayrıca güvenlik donanımlarında en baz paket ile üst paketin aynı listeye sahip olması da önemli bir gelişme. Test aracımızda ise baz donanıma ek olarak ambiyans aydınlatması, 8.0 inçlik dokunmatik ekran, 16 inç alaşım jantlar, çift bölgeli tam otomatik klima gibi donanımlar da sunuluyordu.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Sonuç
Liderliği bırakmaz
Yeni Polo, genişleyen yaşam alanı, teknolojik altyapısı, konforlu sürüşü ve verimli motoruyla her ne kadar rakiplerinden biraz pahalı olsada liderliği bırakmayacaktır. Marka imajı ve ikinci el değerini de düşündüğümüzde Polo yine bu sınıfın en tercih edilir modellerinin başında geliyor.
Son yorumlar