Avrupa ve ülkemizde sınıfının en çok satılan SUV’larından biri olan Vitara, 1.6 litrelik benzinli ve dizel motor seçeneklerinden sonra 1.4 litrelik küçük hacimli motora da kavuştu. 140 HP’lik Vitara konuğumuz oldu.
Suzuki Vitara, Japon markanın global pazarda en çok satılan modeli olarak ayrı bir yere sahip. Uygun başlangıç fiyatıyla en ulaşılabilir dört tekerlekten çekişli modellerin başında gelen Vitara, bugüne kadar verdiğiniz parayı hak eden bir otomobil olmasıyla övgü toplamıştı. Tek eksiği ise günümüz koşullarına uygun olmayan benzinli motor seçeneğiydi. 1.6 litrelik atmosferik motor hem performans olarak yeterli değildi hem de yüksek tüketim ile eleştiri alıyordu.
İlginizi çekebilir
Bu eksiği fark eden Suzuki, düşük hacimli turbo beslemeli motorunu Vitara’da kullanmaya başladı. 1.4 litrelik motor, her ne kadar düşük hacimli olsa da Vitara’nın en güçlü motor seçeneği olarak dikkat çekiyor. 140 HP güç ve 220 Nm tork değerlerine sahip bu motor, test aracımızda olduğu gibi dört tekerlekten çekişli versiyonu 10.2 saniyede 0’dan 100 km/s hıza çıkartabiliyor. Türkiye’de bu motor seçeneğini ister önden çekişli isterseniz de dört tekerlekten çekişli olarak satın alabiliyorsunuz. Altı ileri otomatik şanzıman ise standart olarak sunuluyor. Vitara, dört tekerlekten çekişli olmasına rağmen 1235 kilogramlık ağırlığıyla hafif bir SUV. Bunun meyvelerini düşük yakıt tüketimiyle de topluyor. Fabrika verisi 5.5 lt/100 km verilse de 6.5 lt/100 km’lerde rahatlıkla yolculuk edebilirsiniz.
Altı ileri otomatik şanzıman bu yeni motor ile oldukça uyumlu çalışıyor. Geçişleri hem seri hem de konforlu. Vitara’nın direksiyon sistemi ise hissiz yapısıyla performanslı kullanımlara pek de uygun olmadığını hissettiriyor. Sınıfının en uygun fiyatlı SUV’larından biri olan Vitara’dan da zaten bütün her şeyi dört dörtlük yapmasını bekleyemeyiz. Bu eksiklerden biri de süspansiyon konforu. Sert süspansiyon yol tutuşa olumlu katkı yapıyor fakat özellikle kasislerde ve bozuk zeminde kabinde sarsıntılı yolculuklara neden oluyor.
Kabinde malzeme kalitesi vasat, sert plastik kaplama bütün konsola hakim. Donanım olarak ise zengin bir listeye sahip. 1.4 litrelik motor sadece ‘S’ isimli donanımla geliyor. Bu donanım paketinde: ESP, yokuş kalkış desteği, eğim iniş kontrol sistemi, radar destekli fren sistemi, start/stop, diz hava yastığı, adaptif hız sabitleyici, anahtarsız çalıştırma, 10.1 inçlik bilgi-eğlence sistemi, ısıtmalı ön koltuklar, 17 inç alaşım jantlar ve LED farlar gibi daha bir çok donanım standart olarak sunuluyor. 10.1 inçlik Android tabanlı bilgi-eğlence sisteminin hem arayüzü kolay hem de hızlı ve çözünürlüğü de oldukça başarılı.
Suzuki Vitara hem önde hem de arkada yeterli baş ve diz mesafesi sunuyor. 375 litrelik bagaj hacmi ise en büyük rakibi olan Dacia Duster’ın 411 litrelik hacmi yanında biraz küçük kalıyor. Suzuki Vitara 1.4 S’in önden çekişli versiyonun başlangıç fiyatı 127.650 TL’yken, dört tekerlekten çekişlisi 134.900 TL’den başlıyor. Eğer çift renk olmasını isterseniz 2000 TL’lik ek bir ücret daha ödemeniz gerekiyor.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Egemen Atiyar
Son yorumlar