XV modeli Subaru’nun Avrupa satışlarının yüzde 87’sini oluşturuyor. Bu sebeple marka için önemi çok büyük ve artık yeni platformuyla çok daha iddialı.
Japon markanın 2012 yılından beri yollarda olan başarılı SUV’u XV, kompakt yapısı, sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi ile birlikte şehir içi kullanımlarda sınıfının en çok satılan modellerinin başında geldi. Özellikle kadınların çokça tercih ettiği XV, yeni nesliyle de bu başarısını devam ettirmek istiyor.
Ülkemizde 1.6 litrelik atmosferik motor ve üç farklı donanım ile satılan XV, 129.896 TL’lik bir başlangıç fiyatına sahip. En büyük rakipleri olan Toyota C-HR ve Opel Mokka X’in dört tekerlekten çekişli versiyonlarına baktığımızda XV’nin oldukça uygun bir fiyata satıldığını belirtmeliyim. Toyota C-HR 1.2 litrelik benzinli motor ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 173.700 TL’lik bir etikete sahipken, Opel Mokka X 1.4 litrelik benzinli motoru ve dört tekerlekten çekiş ile birlikte 160.400 TL’ye satılıyor.
İlginizi çekebilir
İkinci nesil XV, Subaru’nun yeni platformunun ilk meyvesi olarak marka için ayrı bir öneme sahip. XV tamamen yeni bir otomobil olmasına rağmen eskisine oldukça benzer bir tasarıma sahip. Daha belirgin bir ön ızgara, alçak tavan çizgisi ve C şeklinde ön ve arka farlar en büyük değişikler olarak göze çarpıyor.
Aynı durum kabinde de geçerli. Çift ekranlı konsol tasarımı bir önceki nesilden tanıdık fakat malzeme kalitesi ve işçilik önemli ölçüde geliştirilmiş. Sınıfının en kaliteli kabinlerinden birine sahip olan XV, premium sınıflara yaklaşmış. 8.0 inçlik dokunmatik ekran hem CarPlay hem de Android Auto desteği sunuyor, sezgisellik olarak da Toyota C-HR’dan iyi olsa da Mokka X’in gerisinde kalıyor.
Yeni platformla birlikte XV’nin boyu 15 mm daha uzadı ve bu sayede sınıfının en geniş yaşam alanlarından birini sunmayı başardı. 385 litrelik bagaj hacmiyle, Opel Mokka X ve Toyota C-HR’ı geride bırakan XV, arka tarafta sunduğu yaşam alanıyla da rakiplerinin önüne geçiyor.
Yeni platform sayesinde daha rijit bir gövdeye kavuşan XV, EuroNCAP’ten aldığı beş yıldızla da güvenlilirliğini kanıtlamış oldu. Sürekli dört tekerlekten çekişle birlikte sınıfının en iyi yol tutan modeli olan XV, süspansiyon konforundan da ödün vermiyor. Net ve hisli direksiyon tepkilerinize hızlı şekilde cevap verebiliyor. Yalıtım konusunda da Subaru mühendisleri başarılı iş çıkarmışlar.XV’nin kaputunun altında 1.6 litrelik atmosferik motor yer alıyor. CVT şanzıman ile gücünü dört tekerleğe birden aktaran motor, 114 HP güç ve 150 Nm tork üretiyor. Yeni platform ile daha verimli bir motor XV’yi çok daha başarılı bir model haline getirebilirdi. 1.6 litrelik motor hem performans konusunda iyi değilken, tüketim açısında da ekonomik sayılamaz. Sakin kullanımlarda bir 9.5 lt/100 km’nin altına düşmem pek mümkün olmadı. Fabrika verisi ortalama tüketim değeri ise 6.4 lt/100 km. XV yeni platformla birlikte hem sürüş hem de kalite anlamında sınıfının en başarılı modellerinden biri olmayı sürdürüyor. Genişleyen yaşam alanı da yine sınıfının referans modeli olmasını sağlamış.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar