İspanyol markanın küçük sınıf temsilcisi Ibiza, satış rakamlarını artırmak için otomatik şanzıman seçeneğini de ürün gamına ekledi. 1.0 litrelik TSI motor ve DSG şanzımanlı versiyonu konuğumuz oldu.
Seat’ın 1984 yılından beri yollarda olan küçük sınıf temsilcisi Ibiza, B segmentinin en köklü modellerinden biri olarak dikkat çekiyor. Geçtiğimiz sene yollara çıkan beşinci jenerasyonunda ‘ Bu zamana kadar üretilen en iyi Ibiza’ sloganıyla lanse edilen model, ülkemizde de sınıfının en çok tercih edilenlerinden biri olmayı başardı.
İlginizi çekebilir
Türkiye’de 1.0 EcoTSI isimli benzinli ve 1.6 litrelik dizel motor seçenekleriyle satılan Ibiza’nın benzinli ünitesinin 95 ve 115 HP’lik iki ayrı versiyonu da bulunuyor. 95 HP’lik versiyon manuel şanzımanla kombine edilmişken, 115 HP’lik motor 7 ileri çift kavramalı otomatik DSG şanzıman ile satılıyor. Fiyatlara baktığımızda ise bu sınıfın en ulaşılabilir modellerinden biri olduğunu sürdürdüğünü görüyoruz. 84.000 TL’den başlayan fiyatlar, 126.000 TL’ye kadar uzanıyor. En büyük rakiplerinden Renault Clio 75.900 TL, Hyundai i20 82.050 TL, Volkswagen Polo 86.200 TL ve Ford Fiesta 87.000 TL’den başlıyor.
Test aracımızın kaputunun altında 999 cc’lik 3 silindirli turbo beslemeli benzinli motor yer alıyor. Bu motor 115 HP güç ve 200 Nm tork değerlerine sahip ve gücünü 7 ileri çift kavramalı DSG şanzıman ile yola aktarıyor. 1089 kilogramlık Ibiza’yı 3 silindirli motor oldukça rahat hareket ettirebiliyor. 9.5 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaşabilen Ibiza, bu sınıfın en performanslı modellerinden biri olmayı başarıyor. Motor alt devirlerden itibaren canlı bir karaktere sahip. Diğer markaların 3 silindirli motorlarına göre daha sarsıntısız çalışıyor. DSG’den beklenildiği üzere vites geçişleri seri ve konforlu.
Ibiza performanslı olduğu kadar tutumlu da olmayı başarıyor. Dizel motorların devrinin yavaş yavaş kapanıyor olmasının da etkisiyle artık bu tür düşük hacimli motorların daha fazla tercih edileceğini tahmin etmek çok da zor değil. Ibiza düşük ağırlığı ve çift kavramalı şanzımanının da etkisiyle 100 kilometrede fabrika verisi 4.7 litrelik bir ortalama tüketim değerine sahip. Gerçek yol koşullarında ise 6 litre civarlarında rahatlıkla yolculuk edebiliyorsunuz.
Seat Ibiza kardeşi Volkswagen Polo gibi konfor ve yol tutuşu bu sınıfta en iyi buluşturan modellerden biri olarak öne çıkıyor. Derin olmayan çukurları iyi absorbe edebilen süspansiyon, bu sınıf bir otomobilden beklenen optimum yol tutuşu da sağlıyor. Test aracımız FR paket olduğu için 17 inçlik jantlar standart olarak yer alıyordu. Bu büyük jantlara rağmen Ibiza yine de konfor konusunda rahatsızlık yaşatmadı.
Seat Ibiza, sınıfının en uygun başlangıç fiyatına sahip modellerinden biri. Şık tasarımı, verimli motoru ve çift kavramalı şanzımanı ile zengin donanımını birleştiren Ibiza, sınıf liderliğine oynayabilecek bir potansiyele sahip.
Yazı: Özerk Ihlamur
Son yorumlar