Yıllardır Nissan Qashqai ile diğer kompakt crossover’lar karşılaştırılır ve hep acaba bu sefer Qashqai’yi yenebilecek mi diye sorulur dururdu. Fakat Qashqai’nin bileğini bükebilecek bir model henüz şuana kadar çıkmadı. Şuana kadar diyorum çünkü karşımızda kardeşiyle aynı genleri taşıyan ve Renault gibi satış potansiyeli çok yüksek bir markanın logosunu taşıyan bir model duruyor. Kadjar çekici bir tasarıma sahip, markanın Espace ile başlayan ön tasarım trendini devam ettiren Kadjar’a, arkadan bakıldığında ise büyük bir Clio gibi durduğunu farkediyorsunuz. Tamponlardaki plastik kaplamalarda yerden yüksekliği 200 mm olan Kadjar’ın arazi yeteneklerine vurgu yapıyor.
Kabine geçtiğimizde ise sade bir tasarım ile karşılaşıyoruz. 7 inçlik TFT dokunmatik ekran 4 farklı şekilde özelleştirebiliyor. Ekranla birlikte gösterge tablosununda değişmesi güzel bir detay olmuş. Kullanılan malzeme kalitesi sınıf standartlarını karşılıyor, işçilik ise başarılı. Kadjar’da toplam 30 litrelik saklama gözü bulunuyor. Küçük eşyalarınızı zorlanmadan koyabileceğiniz bir çok pratik çözüm sunulmuş. Koltukların bel ve yan destekleri başarılı, ideal sürüş pozisyonunuzu da ufak ayarlamalarla kolayca bulabiliyorsunuz. 472 litrelik bagaj, iki parçalı olarak kullanılabiliyor. Kabindeki tek eleştiri konusu sürücü kapısında bulunan tuşların aydınlatılmamış olması. Özellikle akşam ışıksız bir ortamda tuşların yerini el yordamıyla bulmanız can sıkıyor.
İlginizi çekebilir
Ülkemizde 1.2 litrelik TCe benzinli, 1.5 ve 1.6 litrelik dizel motor seçenekleriyle satılan Kadjar’ın, bize konuk olan versiyonu 1.6 litrelik 130 HP’lik dizel 4×4 versiyonuydu. Sadece 1.6 litrelik dizel motorla sunulan 4×4 aktarma sistemini bulunca, hafifte olsa araziye çıkmak istedik. Araç hafif arazide pek de dört tekerlekten çekişe gerek duymadan önden çekişle bile yol alabiliyor. Nissan ile ortak geliştirilen ETC sistemi sayesinde araç, yol durumuna göre arka tekerleklere torkun en ideal şekilde aktarımını sağlıyor. Bu durumu göstergeden de takip edebiliyorsunuz. Yuvarlak bir kumanda ile aracı ister 4×2, ister sürekli 4×4, isterseniz de otomatik modu seçip kontrolu araca bırakabiliyorsunuz. Hafif arazide ideal bir sürüş gerçekleştirebilen Kadjar’ın, yüksek kaputu nedeniyle önünüzdeki engelleri görmeniz biraz zorlaşıyor.
130 HP güç ve 320 Nm tork üreten dizel motor, 6 ileri manuel şanzıman ile gücünü yola aktarıyor. Özellikle yüksek torku sayesinde performans konusunda sizi üzmeyecek olan Kadjar’ın, süspansiyonları da orta sertlikte ayarlanmış. Özellikle bozuk zeminlerde arka taraftan gelen ses biraz rahatsız edici olabiliyor. Araç boyutlarına rağmen virajlarda yana yatma eğilimi göstermiyor. Fabrika verisi ortalama yakıt tüketimi 100 kilometrede 5.4 litre olarak verilmiş. Makul bir kullanımda bu veriyi yakalamanız mümkün olabilir. Yalıtımını başarılı bulduğumuz Kadjar, yüksek süratlerde bile kabine fazla gürültü almıyor.
Renault Kadjar, dizel-otomatik kombinasyonunu önden çekişli 1.5 dCi versiyonunda sunuyor. Kardeşi Nissan Qashqai’nin ise 4×4 1.6 litrelik dizel versiyonunda sunduğu otomatik şanzıman seçeneği, Kadjar karşısında elini güçlendiriyor. Yine de çekici tasarımı, donanımı ve Renault markasının gücü ile şuana kadar Qashqai’yi tahtından edebilecek en güçlü modelin Kadjar olduğu gerçeğini unutmamak gerekiyor. Her iki modelinde başlangıç fiyatlarının hemen hemen aynı olması da, yaşanacak rakabetin ne kadar çetin geçeceği konusunda ipuçları veriyor.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Savaş Yılmaz
Son yorumlar