Beşinci nesil Clio yollara çıkmaya hazırlanırken, dördüncü nesil de popülerliğini sürdürmeye devam ediyor. Clio IV’ün 1.5 litrelik dizel motor EDC şanzımanlı versiyonu konuğumuz oldu.
Küçük sınıfın en çok satılan modellerinden biri olan Renault Clio, 1990 yılından beri yollarda… Dördüncü nesil ise 2012 yılında satılmaya başlandı. Özellikle tasarımıyla ilgi çekici olan Clio, gençlerin en çok tercih ettiği otomobillerden biri oldu. Geçirdiği son makyaj operasyonundan sonra hem tasarım hem de donanım listesi olarak sınıfının gerisinde kalmamayı da başardı.
Ülkemizde hem hatchback hem de station karoseriyle satılan Clio, Joy, Touch ve Icon donanım paketlerine sahip. 1.2 litrelik 75 HP atmosferik, 1.2 120 HP turbo benzinli ve 1.5 dizel motor seçeneklerine sahip Clio, otomatik şanzımanı ise 1.2 turbo benzinli ve 1.5 dizel motorlarında sunuyor. Bu sınıfta dizel-otomatik kombinasyonu sunan modellerinde satış anlamında rakiplerinin bir adım önünde olduğunu düşünürsek, Clio’nun satış başarısını da biraz olsun anlamış oluruz. Fiyatlar ise 86.900 TL’den başlayıp, 124.050 TL’ye kadar çıkıyor.
İlginizi çekebilir
Test aracımızın kaputunun altında 90 HP’lik 1.5 dizel motor ve 6 ileri EDC şanzıman ikilisi yer alıyordu. 220 Nm tork değeriyle alt devirlerden itibaren canlı bir karaktere sahip olan Clio, performans konusunda çok da fazla vaatte bulunmuyor. Asıl görevi ise yakıt ekonomisi… Fabrika verisi 3.5 litrelik ortalamaya sahip olan Clio, gerçek yol koşulları ve karma kullanımda 4.8-5.0 litreler civarında tüketim değerlerine imza atabiliyor. 6 ileri çift kavramalı şanzıman konfor ve serilik bakımından başarılı. 1.5 litrelik dizel motor ile de uyumlu çalışıyor.
Sert süspansiyon sistemine sahip Clio, bozuk zeminlerde ve kasislerde kabinde rahatsızlık yaratabiliyor. Bu sertlik ise yol tutuş da avantaja dönüyor. Ford Fiesta ile birlikte sınıfının en iyi yol tutan modellerinden biri olan Clio, hisli bir direksiyon sistemine de sahip.
Kabinde sınıf ortalamasının gerisinde kalmayan bir kaliteyle karşılaşıyoruz. İşçilik konusunda ise ufak eksiklikleri bulunuyor. 7 inçlik bilgi-eğlence ekranının arayüzü sade fakat dokunmatik hassasiyeti pek de iyi değil. Eşya gözleri bakımından dört kişi için yeterli alan sunuluyor. Hem ön hem de arkada bu sınıf için ideal diz ve baş mesafesine sahip. Donanım bakımından ise rakiplerinin yeni nesilleriyle karşılaştırdığımızda biraz geri kalıyor. Clio V ile bu durumu tersine çevireceklerdir.
Yeni nesli tanıtılmasına rağmen Clio IV hala popüler bir model olmayı sürdürüyor. Zengin motor seçenekleri ve çekici tasarımıyla bu sınıfın en çok satılan modellerinden biri olmayı başaran Clio IV, yeni nesliyle de bu geleneği sürdürmeye devam edecektir.
Yazı : Özerk Ihlamur
Son yorumlar