Range Rover Sport SVR, tam bir Godzilla gibi. Çok iri ve hantal gibi duruyor ama aksine çok güçlü, çevik ve hızlı. 5.0 lt V8 motor, 575 HP güç sunuyor ve koca SUV’u 4.5 saniyede 100 km/s hıza ulaştırıyor.
Londra’da gerçekleştirilen Range Rover lansmanının ikinci gününde pastanın üzerindeki krema tarzında Sport SVR modelini kullandık. Range Rover Sport SVR modelini trafiğe açık yollarda, arazi şartlarında ve pistte kullanma fırsatını bulduk. Dolayısıyla aracın tüm farklı özelliklerini görebildik. Range Rover Sport, 2004 yılında tanıtılmasından bu yana 732 bin adet satılmış durumda.
İlginizi çekebilir
Sport SVR, tasarımıyla hemen performanslı bir araç olduğunu hissettiriyor. Motor kapağında karbon fiber kompozit malzeme kullanılmış ve entegre havalandırmalar aracın ön tasarımını farklılaştırmış. Ön ızgara üzerindeki yeni detaylar dikkat çekici. Ayrıca, yan çamurluk havalandırmaları parlak siyah kaplamalarıyla öne çıkıyor. Yeni ön tampon tasarımı SVR’nin iddialı görünümünde hoş bir değişiklik yaratırken, fren soğutmasını iyileştiren değişiklikleri de beraberinde sunuyor. Yeni fren balataları ve diskleri, daha yüksek sıcaklıklarda gelişmiş performans sunuyor ve fren sisteminin dinamik sürüş sırasında daha dirençli olmasını sağlıyor. Bu değişiklikler bir dizi ilave tasarım paketleriyle tamamlanmış; bunlar arasında öne çıkan karbon fiber dış tasarım paketi, ön tampona, ızgaraya, çamurluk havalandırmalarına, ayna tabanlarına ve bagaj kapağına şık detaylar kazandırıyor.
Aracın iç mekânında hem sportif hem de Velar’dan hatırladığımız detaylar mevcut. Yeni koltuklar aracın iç mekânına sportif bir hava kazandırmış. Aynı zamanda standart olarak sunulan versiyona göre 30 kg daha hafif olan koltuklar dinamizme de katkıda bulunuyor. Başlık kısımlarında kabartma SVR logosuna sahip siyah koltuk sırtlıkları aracın ayrıcalığını daha da vurguluyor.
Yeni koltuklar aynı zamanda daha fazla diz mesafesine olanak tanıyor ve beş koltuklu kapasitesini korurken dört koltuklu bir spor araç hissini de kuvvetlendiriyor.
Makyajlanmış Range Rover Sport SVR, daha fazla güç ve performans vaat ediyor. SVR modelinde kullanılan 5.0 litre kompresörlü V8 motor, 575 HP ve 700 Nm torkuyla markanın bugüne kadarki en güçlü ünitesi olma özelliğini taşıyor.
Range Rover Sport SVR, 0’dan 100 km/s hıza 4.5 saniyede ulaşıyor. Kısacası gerçekten çok hızlı bir SUV. Bütün ağırlığı ve kütlesine rağmen adeta spor bir otomobil gibi istekle hızlanıyor. Ayrıca yol tutuş da bu boyutlardaki bir araç için şaşırtıcı seviyede. Land Rover mühendisleri hızlanma ve frenleme esnasında yalpalamayı kontrol etmeye odaklanmış ve süspansiyondaki değişikliklerle yol tutuşu ve gövde kontrolünü iyileştirmiş. Range Rover Sport SVR, Türkiye’ye özel sipariş ile getiriliyor ve 341 bin 272 Euro anahtar teslim satış fiyatına sahip.
Sonuç
Dev sporcu
Böyle bir araca ihtiyaç var mı emin değilim. Diğer yandan, bu kadar yüksek ve cüsseli bir SUV’un abartılı performansı ve iyi yol tutması övgüyü de hak ediyor.
Yazı: Yaman Yılmaz
Londra, İngiltere
Son yorumlar