Yeni Peugeot 508 radikal bir görünümle geri döndü. Eskiden geriye kalan tek şey isim benzerliği… Monte Carlo’nun etkileyici yollarında kullandığımız yepyeni sportif sedan, D segmenti sedanlara farklı bir gözden baktıracak.
Geleneksel sedan otomobil satışları on yıldan fazla süredir düşüyor. Öyle ki; BMW, Mercedes ve Audi gibi premium üreticiler dahi dört kapılı coupe’ler ve SUV’lar ile ürün gamlarını çeşitlendirmeye çalışıyor.
Bu zorlu durumla mücadele etmek için Peugeot çok radikal bir kararla D segmenti sedanı 508’i yeniden yarattı.
İlginizi çekebilir
Yeni Peugeot 508’e dıştan baktığımızda kesinlikle çok daha çarpıcı bir tasarıma sahip. Dış detayların çoğu, son derece başarılı 3008 ve 5008 SUV’lerden izler taşıyor. Fastback formundaki yeni model eski 508’den daha alçak ve geniş, bu da otomobilin yolda çok daha dikkat çekici ve sportif görünmesini sağlıyor.
Standart LED gündüz farları daha keskin bir görünüm sunarken, eğimli tavan çizgisi Peugeot’nun kendine rakip olarak gördüğü Audi A5 Sportback’e gönderme yapıyor.
Otomobilin dışı da en az içi kadar etkileyici. Özellikle otomobilin yapısındaki dinamizm kabinde fazlasıyla hissediliyor. Sürüş ve oturma pozisyonu da bunların başında geliyor.
Yeni 508’in tasarımcıları, tanıdık i-Cockpit’in oturumunu biraz değiştirmişler. Küçük, kare şeklinde bir direksiyon simidi ve yükseltilmiş kadranlar dikkati çekiyor. i-Cockpit içinde yer 8:3 formatında 10 inç büyüklüğünde kapasitif dokunmatik ekran ve 12,3 inç büyüklüğünde yüksek çözünürlüklü yükseltilmiş gösterge paneli gerçekten de çok iyi bir netliğe sahip ve oldukça da sezgisel.
i-Cockpit Amplify ECO, Sport, Comfort ve Normal olmak üzere 4 sürüş modu seçimi üzerinden aracın sürüş stiline de müdahale etme imkanı tanıyor. Sistem, motor tepkileri dışında elektrikli süspansiyonla donatılan araçlarda, süspansiyon sertliğine de müdahale ediyor.
Yeni Peugeot 508, EMP2 platformu üzerinde inşa edilmiş. Bu otomobili kullandığımız yollar Monte Carlo Rallisi’nin yapıldığı bazı etaplardan geçiyordu. Asfalt olmasına rağmen son derece zorlu ve birbiri ardına gelen kombine virajlardan oluşuyor. Tabii burada tempoyu biraz arttırarak 508’in çokça söz edilen dinamik özelliklerini biraz daha görmek istiyoruz.
Yeni platformun otomobile sağladığı çok ciddi bir gövde rijiditesi var. Ayrıca, önceki nesil ile kıyaslandığında aşağı yukarı 70 kg’lık bir ağırlık avantajı da beraberinde geliyor. Burada kullandığımız 1.6 lt’lik 225 HP gücündeki yeni turbo üniteye sahip modelde “Aktif Süspansiyon Kontrol” özelliği yer alıyordu. Sport moduna aldığınızda otomobile sportiflik olarak büyük bir sertlik kazandırmasa da, sürüş hissi anlamında beklenen tepkileri hem süspansiyon hem de direksiyon anlamında son derece iyi yansıtıyordu.
Tabii ki, geleneksel sedandan dört kapılı fastback’e geçişte, pratiklik söz konusu olduğunda tavizler ister istemez oluşuyor. Bu da arka tarafta daha az baş mesafesine anlamına geliyor. 487 litrelik bagaj, aslında eskisinden 14 litre daha büyük. Hatchback bagaj kapağı daha büyük eşyaları kolayca yüklemenizi de sağlıyor.
Yeni Peugeot 508, yeni nesil Euro 6.c normuna uyumlu PureTech ve Blue HDi motorlara yer veriyor. 1.6 litre PureTech motordan geliştirilen; PureTech 180 S&S EAT8 ve PureTech
225 S&S EAT8 olmak üzere iki yeni benzinli motor sunuluyor. Dizel cephesinde ise 1.5L ve 2.0L BlueHDi motorlardan geliştirilen; BlueHDi 130 S&S 6 ileri manuel, BlueHDi 130 S&S EAT8, BlueHDi 160 S&S EAT8 ve BlueHDi 180 S&S EAT8 olmak üzere dört farklı alternatif bulunuyor.
Yazı: Ahmet Armağan
Monte Carlo, Monaco
Son yorumlar