Peugeot’nun yedi koltuklu oyuncusu 5008, güçlü Puretech motoruyla ekonomik bir SUV arayanların tercihi olma yolunda.
MPV’ler öldü, yaşasın SUV’lar… Bebekli aileler şimdi bana kızacak. Fakat ne kadar fonksiyonel olurlarsa olsunlar MPV’leri hiçbir zaman sevmedim. Ben otomobil seven, otomobile meraklı bir insanım kabul ediyorum. RCZ R’ın arka koltuğuna dahi bebek koltuğunu bağlayıp 3000 km yol yapabilecek biriyim. Yine de bir ya da birkaç çocuğum olursa tercihimi en azından bir SUV’dan yana kullanırım. Peugeot, MPV geleneğine son vererek geçtiğimiz yıllarda yepyeni bir SUV rüzgârına yelken açtı.
Özellikle kompakt SUV segmentindeki 3008, acaba bu pastadan pay alabilir mi diyenlerin tüm düşüncelerini suya düşürdü. Hem ortaya çok başarılı bir otomobil çıktı hem de sayısız başarıya imza attı. Birçok da ödül kazandı. Zaten caddelerde sıklıkla gördüğümüz 3008’ler de bunun en belirgin örneği.
İlginizi çekebilir
Kardeşi 5008 için işler elbette biraz daha yavaş ilerliyor ama hedeflenen satışların tutturulduğunu da belirtelim. Teknik altyapısı ve motorları aynı olmasının yanında, 5008 daha fazla yaşam alanı sunuyor ve daha büyük bir SUV hissi uyandırıyor. Aslında C SUV altyapısında olmasın rağmen beş koltuklu Peugeot 3008’den 110 mm’den daha geniş ve 190 mm daha uzun olduğu için D segmenti için daha uygun olduğunu söyleyebiliriz.
5008’in yedi kişilik iç mekânı çok yönlü ve üçüncü sıra koltuklar, zeminde düz bir şekilde katlanabiliyor. Her koltuk 11 kg ve kolayca hareket edebiliyor. Ayrıca 780 litreden 1940 litreye kadar olan bagaj alanını artırmak için tamamen kaldırılabiliyor.
Peugeot 5008’de yüksek teknoloji ürünü 12.3 inç dijital gösterge ekranının yanında orta konolun üstünde 8.0 inç’lik, dokunmatik bilgi-eğlence ekranına yer veriliyor.
Gelelim kaputun altındaki 1.2 lt’lik motora. Şaşırtıcı derecede güçlü… 5008’in ebatlarına rağmen gidiş-geliş yollarda sollama durumundayken isteğe cevap verecek kadar da hızlı. Otoyol şartlarındaki düşük rüzgâr gürültüsü de kabin konforu anlamında oldukça önemli bir detay olarak dikkatimizi çekmeyi başarıyor. Altı ileri tork konvertörü otomatik şanzıman, yeterince hızlı vites değiştiriyor ve akıcı motor ile uyum içinde çalışıyor.
5008 iyi bir gövde kontrolüne sahip. Süspansiyon sistemi, bozuk zeminde darbeleri iyi bir şekilde sönümlüyor. Fakat jantlarınız çok büyük değilse… Test aracındaki 17 inçlik jantlar konfor seviyesini en iyi şekilde sunuyor. Eğer ki inanılmaz kilometreler yapmıyorsanız dizel bir otomobile gerçekten de ihtiyacınız yok. Hele ki Puretech gibi hem ekonomik hem de güçlü bir seçeneğiniz varsa. Aynı donanım seviyesindeki 20 bin TL’lik fiyat farklı da cabası.
Yazı: Ahmet Armağan
Fotoğraf: Egemen Atiyar
Son yorumlar