Fransız markanın satış anlamında en önemli modellerinden biri olan 301, geniş bir makyaj operasyonundan geçirildi. Otomobil, en paketi olan Allure donanımıyla konuğumuz oldu.
Peugeot’nun 2012 yılında Paris Otomobil Fuarı’nda tanıttıktan sonra piyasaya sunduğu 301 modeli, aslında satış potansiyeli çok yüksek olan bir segment için ideal bir modeldi ve bunu da satışa çıktığı günden beri yakaladığı yüksek adetlerle kanıtlamış oldu. Aslında 301 model ismi çok da yeni değil, 1932-1936 yılları arasında Peugeot’nun ürettiği 301’nin tekrar canlandırılması markanın köklü geçmişine de vurgu yapıyor.
İlginizi çekebilir
Kompakt sedan segmenti aslında Batı Avrupa’da pek de sevilen bir sınıf değil fakat 301, ülkemiz başta olmak üzere, Doğu Avrupa, Güney Amerika ve Asya kıtasında; özellikle geniş yaşam alanı, ekonomik motor seçenekleri ve pratik kullanımıyla sevilen bir model olmayı başardı. Türkiye’de 1.6 litrelik e-HDi 92 HP’lik dizel motor ve 1.2 litrelik atmosferik 82 HP’lik motorlarla satılan 301, otomatik şanzıman seçeneği sunmuyor ki, zaten bu segmentte otomatik şanzıman da maliyeti arttırdığı için pek de tercih edilmiyor. Benzinli versiyon 71 bin TL’den başlarken, dizel motorlu seçenek 82 bin 500 TL’ye satılıyor. Active ve Access donanımlar benzinli motorda sunuluyor, Allure isimli en yüksek donanım paketini ise sadece dizel motorla satın alabiliyorsunuz.
Rakiplere baktığımızda kardeşi Citroen C-Elysee’in dışında, Hyundai Accent Blue ve her ne kadar Fiat yetkilileri kabul etmese de algı açısından Egea Sedan yer alıyor. Fiyat anlamında ise Hyundai ve Fiat, Peugeot ve Citroen’den daha yüksek başlangıç rakamlarına sahipler.
2012 yılında tanıtılan 301, artık yenilenme ihtiyacı duyuyordu ve Fransızlar 2017 yılında 301’e kapsamlı bir makyaj uyguladı. Özellikle ön tasarımı markanın yeni tasarım diline uygun olarak elden geçirildi ve çok daha modern bir görünüme kavuşturuldu. Arkada ise aslan pençesini andıran stoplar makyajın 301’e getirdiği en büyük yeniliklerden biri olarak dikkat çekiyor. Kabinde kaliteyi artırmak için eklenen yeni parçaların dışında en büyük yenilik Allure donanım paketi ile birlikte gelen 7.0 inçlik dokunmatik ekran oldu. Mirrorscreen özelliği ile Android Auto ve Apple CarPlay desteği de sunan ekran, bu sınıfın en kullanışlı arayüzlerinden birine sahip. Bu ekrandan ayrıca yine Allure donanımında standart olarak sunulan geri görüş kamerasına da sahip olabiliyorsunuz.Allure donanımla bu ekranın haricinde güvenlik kısmında yan hava yastıkları sunulurken, konfor tarafında deri direksiyon simidi, ön kol dayama, dijital klima ve piyano siyahı ön konsol kaplamasına kavuşuyorsunuz. Dış tasarımda Allure ile 16 inçlik alaşım jantlar, krom kapı kol çıtaları ve diğer krom detaylar standart olarak geliyor.
Gelelim biraz da motor ve sürüş özelliklerine… 301’in doğal olarak en çok tercih edilen motor seçeneği olan 1.6 litrelik 92 HP’lik e-HDi isimli dizel motoru test aracımızın kaputunun altında da yer alıyordu. Düşük devirlerden itibaren sunulan 230 Nm’lik tork ile birlikte neredeyse bir tonluk hafif ağırlığı olan 301, hem şehir içinde hem de şehir dışında yeterli performansı sunmayı başarıyor. Beş ileri manuel şanzımanın motorla uyumu başarılı ve geçişleri yumuşak.
301’in asıl mahareti ise yakıt tüketiminde ortaya çıkıyor. Fabrika verisi 4.1 lt/100 km’lik ortalama tüketim değerini tutturmak biraz zor da olsa özellikle şehir içinde 4.7 lt/100 km gibi ortalamalarla yolculuk edebiliyorsunuz.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Alp Emre Göksel
Son yorumlar