Dizel diye tutturmuyorsanız Peugeot 3008’in oldukça ekonomik benzinli seçenekleri de mevcut. Bu otomobile ulaşmanın en kolay yolu olan 1.2 litrelik PureTech motorlu versiyonla birlikteyiz.
Peugeot markasının ülkemizde 2000’li yıllardan sonra imajı pek de iyi olmadı. Kabinde kötü işçilik, tıkırtı problemi ve elektronik sorunlar Fransız markanın hem ikinci el değerini düşürdü hem de satış konusunda özellikle Alman rakiplerinin gerisinde kalmasına sebep oldu. Fakat yeni nesil 308 ile birlikte bu algıyı yavaş yavaş yıkmaya başlayan Peugeot, yeni nesil 3008 ile tam bir kırılma anı yaşadı. 3008 hem tasarım hem kalite hem de sürüş özellikleri bakımından çoğu Alman rakibini geride bıraktı ve satış olarak da markanın grafiğini yukarıya taşımayı başardı. Sınıfının en ekonomik dizel motorlarından biriyle ilk olarak ülkemizde satışına başlanan 3008, artık yeni motor seçenekleriyle de alternatiflerini çoğaltıyor. PSA Grubu’nun ödüllü 1.2 litrelik üç silindirli PureTech motorunu ürün yelpazesine ekleyen 3008, bu sayede sınıfının en uygun başlangıç fiyatlarından birine de sahip olmayı başardı. Manuel şanzımanlı 3008 1.2 PureTech 122.000 TL’lik fiyat etiketine sahipken, EAT6 isimli otomatik şanzımanlı versiyon ise 135.000 TL’lik bir başlangıç fiyatına sahip. Artık kompakt hatchback modellerin bu fiyatlara satıldığını düşünürsek, 3008’in satışlarının daha çok artacağını tahmin etmek pek de zor değil.
İlginizi çekebilir
Peugeot ve Citroen’in farklı modellerinde de kullanma şansı bulduğumuz 1.2 litrelik turbo benzinli ünite, 5500 d/d’de 130 HP güç ve 1750 d/d’de 230 Nm tork değerine sahip. Bu güç, 1270 kilogramlık 3008’i çok rahat bir şekilde hareket ettirebiliyor. Düşük devirlerden itibaren sunulan tork değeri, 3008’i ara hızlanmalarda da hiç mahcup etmiyor. Test aracımızda EAT6 isimli tork konvertörlü otomatik şanzıman yer alıyordu. Çift kavramalılara yaklaşan serilik ve konfor sunan şanzıman da motorun gücünü ön tekerleklere iletmede oldukça iyi bir iş çıkarıyor. 10.5 saniyede 0’dan 100 km/s hızlanmasını tamamlayan 3008, performans kadar tutumluluk konusunda da başarılı olduğunu belirtmeliyiz. Üç silindirli motor ortalama 5.2 lt/100 km’lik bir tüketim değerine sahip. Gerçek yol koşullarında 6.0-6.3 lt/100 km arasında bir tüketimi değerini çok rahat yakalayabiliyorsunuz.
1.2 litrelik üç silindirli motor diğer Peugeot modellerinde sarsıntılı çalışmasıyla eleştirilmişti. 3008’de ise bu problem çözülmüş gibi duruyor. Kabine fazla sarsıntı gelmiyor ayrıca üç silindirli motorun kulağa hoş gelen bir sesinin de olduğunu belirtmeliyiz.
Peugeot 3008 1.2 PureTech Access, Active ve Allure isimli üç farklı donanım ile satılıyor. Başlangıç donanım olan Access paketinde bile mavi renkli ambiyans aydınlatması, deri kaplı direksiyon, full dijital gösterge paneli, elektronik el freni, LED stoplar, hız sabitleyici, arka park sensörü gibi donanımlar standart olarak sunuluyor.
Bana göre 3008’in en uygun seçeneği 1.2 litrelik olan versiyonu olmuş. Çünkü neredeyse bir dizel kadar tutumlu, performans olarak da sizi üzmeyecek bir ünite olan PureTech motor, fiyat olarak da sınıfının en ekonomik seçeneklerinden biri olmayı başarmış. Tabii ki daha tutumlu olmasını isteyenler dizel, daha performanslı olmasını isteyenler ise 1.6 litrelik turbo benzinli motorlara yönelebilir.
Son yorumlar