GTi denildiğinde akla gelen ilk markalardan biri olan Peugeot, başarılı temsilcisi 208 modelinde de geleneği sürdürüyor. Peugeot 208 GTi bakalım 205 GTi’ın ruhunu taşıyor mu?
Fransızların efsanevi modeli 205 GTi’nın hikâyeleri hâlâ dillerde… Peugeot markasının günümüzde özellikle gençler arasında çekici hale gelmesini sağlayan en önemli modellerden biridir 205 GTi. Fakat ondan sonra gelenler bu geleneği çok da iyi temsil edemediler. Özellikle 207 GTi bir hayal kırıklığı olarak mazide yerini aldı.
İlginizi çekebilir
Şimdi ise karşımızda 205 GTi’ın ruhunu taşıma konusunda iddiası çok büyük bir otomobil var. 208 GTi ilk tanıtıldığında motor ve sürüş dinamikleriyle hem 206’dan hem de 207’den çok daha iyi bir otomobildi fakat tasarım olarak o hissi veremiyordu. Makyaj operasyonundan geçirilen 208’in, GTi versiyonu da ele alındı ve artık Peugeot Sport takısıyla satılmaya başlandı. Makyajla birlikte ön panjur ve tampon elden geçirilmiş.
Tamponda yer alan sis farlarının da yeri değiştirilmiş ve bu da aracın önden görünümünde ciddi farklılığa neden olmuş. Artık daha agresif görünen 208 GTi’da makyajdan sonra çift renk de sunulmaya başlandı.
Kabine geçtiğimizde Peugeot Sport logoları gözümüze ilk olarak takılanlar oldu. Multimedya ekranında Mirrorlink ve Carplay uyumluluğu getirilmiş. Malzeme ve işçilik olarak yeterli kaliteyi sunan otomobilin, koltuklarını da çok beğendiğimi belirtmeliyim. Yan destekleri başarılı olan koltuklar adeta sizi sarıp sarmalıyor. Donanım olarak da ufak eklentiler yapılmış. Bunların en önemli ise aktif şehir içi fren sistemi…
Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport artık 200 değil 208 HP’lik bir güç çıkışına sahip. 1.6 litrelik turbo benzinli motordan gelen bu güç altı ileri manuel şanzıman ile yola aktarılıyor. 8 HP’lik güç artışı yolda fazlasıyla kendini hissettiriyor. Düşük devirlerden itibaren canlı olan motor, ara hızlanmalarda da görevini başarıyla yerine getiriyor. 300 Nm tork biraz bozuk asfaltta fazlaca patinaja sebebiyet verebiliyor. Ülkemiz yollarında da kaliteli asfalt bulmanız biraz zor olduğu için gaza basarken biraz hassas olmanız gerekiyor. 0’dan 100 km/s hıza 6.5 saniyede çıkan 208 GTi’ın frenleri de çok başarılı. 18 inçlik alaşım jantların arkasındaki, önde 323 mm çaplı ve 28 mm kalınlıktaki diskler son derece dengeli frenaj sağlıyor.
208 GTi’ın süspansiyon sisteminde de yeniklere gidilmiş. Artık yere daha sağlam basan araç, tok bir sürüşe sahip. Fazla zorlandığında önden kayma eğilimi gösterse de küçük direksiyon simidinin başarılı geri bildirimleri sayesinde durumu rahatça kontrol altına alabiliyorsunuz. Sert süspansiyon bozuk zeminlerde doğal olarak rahatsızlık yaratabiliyor fakat bu aracın istediği güzel bir asfalt ve orada işini gayet başarılı yerine getirebiliyor.
Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport 130 bin 500 TL’lik bir başlangıç fiyatıyla satılıyor. Test aracımızda yer alan çift renk opsiyonu içinse 9 bin 500 TL’lik bir rakamı gözden çıkartmanız gerekiyor. Yapılan güncellemelerle sınıfının en güçlü ve dinamik modellerinden biri olan 208 GTi, 205 ruhunu bugüne kadar en fazla hissettiren model olmuş.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Egemen Atiyar
Son yorumlar