GSi rozeti yıllar sonra Insignia ile geri döndü. Dizel bir bedende hayat bulan bu sportif ruh, bakalım geçmişin izlerini taşıyor mu?
Yirmi yıllık bir aradan sonra Opel, GSi imzasını yeniden uyandırdı. Sportif sedanları hepimiz çok seviyoruz. Fakat onlar genelde çok güçlü ve günlük hayatta çok da kolay kullanılabilen otomobiller olmuyor. Örnek vermek gerekirse bir çoğu aile otomobili olmak için fazla sert. Kayın valideniz bel rahatsızlığı ile ilgili gideceğiniz yere kadar başınızın etini yiyebilir, ufak çocuklarınız ise her an kusma eylemiyle karşı karşıya kalabilir.
Insignia GSi bu konuda oldukça iyi optimize edilmiş sportif bir sedan. Ne aile üyelerinin canını sıkacak kadar sporcu ne de sizin keyfinizi kaçıracak kadar yavaş. Bakalım GSi logosu Insignia ile bize neleri getiriyor?
İlginizi çekebilir
Öncelikli olarak dıştan bakıldığında otomobil daha çarpıcı ve sportif bir görünüm sunuyor. Buna ek olarak 20 inç’lik jantlar bu görünümü destekler nitelikte…
Aslında standart bir Insignia’ya oranla en önemli farklılık otomobilin sürüş özelliklerinden geçiyor. Hafifletilmiş mimari ve alçaltılmış ağırlık merkezi, Opel Insignia GSi’da 10 mm yere daha yakın bir şekilde karşımıza çıkıyor. Otomobilin geliştirme süreci Almanya’nın “Yeşil Cehennem” olarak da bilinen ünlü yarış pisti Nürburgring’de yapıldı.
Insignia’nın çok rijit ve stabil bir sürüş kabiliyeti var. Bunda şüphesiz standart olarak sunulan tork vektörleme özellikli Twinster dört çeker sisteminin de payı büyük. Sınıfında benzersiz olan bu sistem, arka tekerleklere aktarılan torku saliseler içinde ayrı ayrı düzenliyor.
Kabinde de sportif detaylar hakim fakat koltuklar gerçekten de GSi’ın ruhuna uygun ve oldukça iyi yan, sırt ve baş desteği sunuyor. Elektrikli olarak ayarlanabilen koltuk, aynı zamanda ısıtma, havalandırma ve masaj özelliklerine de sahip. Sizi iyi bir şekilde sararken, ergonomiden de ödün vermeyen koltuklar AGR sertifikalı.
Insignia GSi, 2.0 lt. Turbo ECOTEC benzinli ve 2.0 lt. CDTI ECOTEC dizel olmak üzere iki versiyonla satılıyor. Biz bugün dizel versiyonla birlikteyiz. Otomobilin kalbindeki motor 4.000 d/d’da 210 HP güç ve 1.500 d/d’da 480 Nm tork sunuyor. BiTurbo dizel Insignia GSi O-100 hızlanmasını 7.9 saniyede tamamlıyor ve saatte maksimum 233 km hıza ulaşabiliyor.
Bu değerler hızlı bir babayı heyecanlandırmak için bence yeterli.
Opel, Insignia modellerinde 8 kademeli bir otomatik şanzımana yer veriyor. GSi’da da yer alan bu şanzımanın hızlı değişimlere sahip olduğunu söylebiliriz. Ayrıca böylesine hızlı modellerde bence en önemli konuların başında fren geliyor ki Opel bu konuda da başarılı bir işe imza atıyor. Dört pistonlu 345 mm Brembo frenler ise bu gücün her zaman kontrol altında tutulmasına imkan tanıyor. Sürüş modların yine Standard, Tour ve Sport olarak sunuluyor.
Bu modlar; gaz pedalı tepkisini, vites geçiş noktalarını ve süspansiyon sertliğini anında değiştirebiliyor. Sadece Insignia GSi’da bulunacak Performans moduna ise ESP tuşuna iki defa basıldığında geçiliyor. Bu mod aracı daha serbest bırakarak otomobilin biraz daha sürücünün kontrolünde olmasına olanak tanıyor.
Yazı : Ahmet Armağan
Fotoğraf : Erkan Ertuğrul
Son yorumlar