Opel X ailesinin ikinci üyesi olan Crossland, ekonomik bir seçenekle karşımıza çıkıyor.
Herkes bütçesine göre bir SUV almanın peşinde. Bırakın SUV almayı, yeni bir küçük sınıf otomobil almak bile eskisi kadar kolay değil. Tüm bu artan rakamların arasında Opel, hem ekonomik hem de uygun fiyatlı bir model olarak Crossland X’i bizlere sunuyor.
Öncelikli olarak biraz tasarımından bahsedelim. İlk bakışta otomobil kendini biraz da olsa MPV gibi hissettiriyor. Detaylara baktığımızda; burun kısmı, yüksek kaputu, geniş farları, tavan rayları ve sağlam görünümü onun çok güçlü olmasa da bir SUV/crossover kimliğine bürünmesini sağlıyor. Fakat yan ve omuz çizgisi Crossland X’i ne yazık ki MPV havasından çıkaramıyor.
Crossland X’i kardeşi Mokka ile kıyasladığınızda düşük cam çizgisi ve daha geniş cam yüzeyler sayesinde içerde daha ferah bir alanda olduğunuzu hissettiriyor. Crossland X’in Mokka’ya oranla çok yönlü, pratik ve ekonomik bir alternatif olduğunu söyleyebiliriz.
İlginizi çekebilir
Kullandığımız Crossland X 1.6 lt’lik CDTI üniteyle manuel şanzımanlı olarak satılıyor. Stop/start özelliğine sahip bu motor 99 HP ve oldukça da verimli. 1.6 litrelik dizel motor, kâğıt üzerinde 12.0 saniyede 0’dan 100 km/s’ye ulaşıyor. 1750 d/d’de doruğa ulaşan 254Nm’lik etkileyici tork sayesinde esneklik başarılı. Bu tabii Opel’e özel bir motor değil. Markanın PSA Group çatısı altına girmesinin ardından yeni nesil Opel modellerinde kullanılan aslında BlueHDi olarak da bildiğimiz 1560 cc’lik ünite. Crossland X’in dizel versiyonunu 1.2 lt’lik benzinli versiyonla kıyasladığımızda, daha fazla tork ve düşük devirlerde çok daha hızlı hissettiren bir yapısı var. Beş ileri otomatik şanzımanla kombine edilmiş olan bu motor, aslına bakarsanız uzun otoyol yolculukları için çok da uygun olmayabilir.
Hangi motorla olursanız olun, tüm Crossland X modelleri, beş kişilik yaşam alanı ve geniş bagajıyla, aydınlık ve ferah bir kabin sunuyor. Ön tarafta birçok saklama gözü var ve arka taraftaki baş ve bacak mesafesi gerçekten de oldukça iyi.
Crossland X, teknolojik anlamda da beklentileri karşılıyor. Apple CarPlay ve Android Auto uyumlu 8.0 inçe kadar büyüyen opsiyonel renkli dokunmatik ekrana sahip bilgi eğlence sistemleri Radio R 4.0 IntelliLink ve Navi 5.0 IntelliLink orta konsola yer alıyor.
Uyumlu akıllı telefonlar için kablosuz şarj imkânı da sağlanıyor. Tüm bunlara ek olarak dizel versiyonu eğerki otomatik şanzımanla tercih etmek isterseniz ne yazık ki bu seçenek sunulmuyor.
Burada alternatif olarak 1.2 lt’lik turbo/benzinli olan modeli tercih edebilirsiniz ki, onu da giriş seviyesinde manuel şanzımanlı dizel versiyondan 2 bin TL daha ucuza satın alabiliyorsunuz.
Yazı: Ahmet Armağan
Fotoğraf: Egemen Atiyar
Son yorumlar