Nissan markası adına Qashqai gerçekten de büyük bir başarı öyküsü. 11 yıl öncesine dönersek Japon üretici, C segmenti hatchback’lere alternatif olacak bir aile otomobili üretmeye karar verdi ve radikal bir karar aldı.
Crossover sınıfının yaratıcısı ve öncüsü olan Qashqai’nin temelleri atıldı. SUV görünümlü, yüksek ve fonksiyonel… Dünya bu otomobili çok sevdi ve geçen 11 yıl içinde Qashqai, 2.3 milyonun üzerinde bir satış rakamına ulaştı ve 80’i aşkın ödül kazandı. Tabii rakipler de boş durmadı. Qashqai’nin ardından birçok marka crossover sınıfında Qashqai’ye rakip olacak modeller üretti. Bugün ise bu sınıf gerçekten de kurtlar sofrası gibi ve herkes en iyi olma mücadelesi içinde.
İlginizi çekebilir
Nissan Qashqai de gelişen teknolojiler ve artan müşteri taleplerine daha iyi cevaplar verebilmek adına başarılı modelini geçtiğimiz yıl yeniledi. Marka bu otomobili “yeni” olarak lanse etse de bu değişim aslında önemli geliştirmeler içeren bir makyaj.
Dıştan bakıldığında ilk dikkati çeken nokta hemen burun kısmında göze çarpıyor.
V-Motion ön ızgarayla birlikte LED farlar, dikdörtgen bir forma kavuşan ve ön tamponun alt köşelerine entegre edilen ön sis farlarıyla birleşiyor. Arka tarafta da ufak tefek değişiklikler var. 3D efekti verilmiş stoplar da tamamen yeni.
Marka bu otomobilde aslında biraz daha premium bir algı yaratmak istiyor ve buna paralel olarak kabinde de kalite vurgusunun fark edildiği bir dizi yenilik karşımıza çıkıyor. Qashqai’de daha sportif formlu yeni bir direksiyona yer veriliyor ve sağ ve sol taraftaki dört yönlü kumanda düğmelerinin tasarımı da yenilenmiş. Ayrıca yer verilen yeni BOSE ses sistemi, son derece kaliteli bir müzik deneyimi yaşatıyor.
Buna ek olarak, yumuşak nappa deri kaplama ve elektronik kontrol özelliklerine sahip koltuklar da son derece konforlu. Tabii bu koltuklar üst donanım seviyelerinde sunuluyor. Bu koltuklar sadece konfor anlamında değil, aynı zamanda daha iyi bir oturma pozisyonu anlamına da geliyor.
Kabinde artan kalite otomobilin izolasyonuna da yansıyor. Otomobil artık daha sessiz ve tok bir sürüş ortaya koymayı başarıyor. Ayrıca yaylar, amortisörler ve Nissan’ın aktif sürüş kontrol sistemindeki güncellemeler sayesinde Qashqai’nin darbelere karşı vücut hareketleri artık daha konforlu. Bu arada direksiyon tarafındaki değişikliklerle de hassasiyetin arttığı gözlemleniyor.
Kaputun altında ise yine bildik 1.6 lt’lik 130 HP gücündeki dCi motor kullanılıyor. Bu motordan çok fazla bahsetmeyeceğim çünkü yine X-Tronic CVT şanzımanla birlikte kombine ediliyor.
Nissan Intelligent Mobility sürüş güvenlik sistemleri içerdiği yeni teknolojilerle Qashqai’de kullanılıyor. Bu yeniliklerin başında park esnasında çarpmaları önleyen akıllı arka çapraz trafik uyarı sistem geliyor. Sistem, kör noktalardan veya köşelerden yaklaşan araçlara karşı ya da araç hareket halindeyken park etmiş başka bir araca yaklaşırsa sürücüyü sesli ve görüntülü olarak uyarma özelliğini taşıyor.
Yazı : Ahmet Armağan
Fotoğraf : Alp Emre Göksel
Son yorumlar