Makyajlandıktan sonra biraz daha sert hatlara bürünsede, kolay kullanımından pek birşey kaybetmeyen Micra’nın 1.2 litrelik otomatik şanzımanlısı test konuğumuz oldu.
Nissan Micra’nın motoru 1198 cc hacmiyle 80 HP güç ve 110 Nm tork üretiyor. 0’dan 100 km/s hızlanmasını 14.5 saniyede gerçekleştiren otomobilin zaten performans konusunda iddiası da bulunmuyor. Şehir içi kullanımlarda yeterli gücü sunan motor CVT şanzıman ile kombine edilmiş. CVT şanzıman yakıt konusunda az da olsa tasarruf sağlarken, hızlanma konusunda aynı başarıya sahip değil. 945 kilogramlık Micra’nın son hızı ise 170 km/s.
Nissan Micra’da orta sert süspansiyon sistemi tercih edilmiş. Bozuk zeminlerde darbe emişi pek başarılı olmayan Micra’nın yol tutuşu ise sınıf standartlarının gerisinde kalmıyor. Aracı biraz zorladığınızda devreye giren ESP sistemi kötü sürprizlerin önüne geçmeyi başarıyor.
İlginizi çekebilir
Micra’nın en başarılı olduğu kısımlardan biri yakıt tüketimi. Bunda aracın hafif yapısının etkisi çok büyük. Fabrika verisi şehir içi yakıt tüketimi 100 kilometrede 6.7 litre olarak verilmiş. Makul kullanımlarda bu değerleri tutturmanız çok da zor olmuyor. Fakat hızlı kullanımlarda hem şanzımanın hem de motorun fazla yorulmasından dolayı yüksek değerlere ulaşmanız mümkün.
Otomobilin iç mekanınında işçilik başarılıyken, malzeme kalitesi için aynı şeyi söylemek mümkün olmuyor. Bolca sert plastiğin kullanıldığı kabinde fonksiyonellik ön planda tutulmuş. Boyutlarına rağmen ferah bir iç mekana sahip Micra’nın, yüksek tavanı ferahlığı artıran en büyük sebeplerden biri. Yeterli sayıda eşya gözü sunan Micra’nın bagaj hacmi ise 265 litre. Arka koltuklarda da iki yetişkin için rahat sayılabilecek bir alan sunuluyor.
Sonuç : Nissan Micra şartların her geçen gün zorlaştığı bir sınıfta yarışıyor. Yeni neslinin merakla beklenildiği bu günlerde Micra, kolay kullanımı, ferah iç mekanı ve hala sempatik olan tasarımıyla genlerinin başarısını sürdürmeye devam ediyor. Dizel motor seçeneğinin olmaması dezavantaj yaratırken, biraz daha performanslı bir motor arayanlar turbo besmeli DIG-S modeline göz atabilirler.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Savaş Yılmaz
Son yorumlar