Küçük SUV ve crossover segmentine gün geçtikçe bir yenisi ekleniyor. Bu sınıfta 2010 yılında tanıtıldığında sansasyon yaratan Juke, 2014 yılında ufak bir makyaj operasyonu geçirdi. Juke’un supermini SUV segmentinde bir crossover arayanlar için cazip bir seçim olduğu söylenebilir.
Tasarım açısından bakıldığında, Juke’un alt kısmında SUV izleri yer alıyor. Üst tarafta sağlam sportif bir hatchback’le coupe tarzındaki tavanı dikkati çekiyor.
İlginizi çekebilir
Arka bölümde bumerang şekilli stop lambaları alışılmadık türden. Dışbükey arka cam ise oldukça sıra dışı. Ön tampondaki farlar ise bir ralli otomobilinin yardımcı ışıklarını andırıyor.
İçeride ise sportif temaların yer aldığı sürücü odaklı kabinin orta konsolu bir motosikletin yakıt tankından esinlenerek tasarlanmış.
Ayırt edici parlak renkli kokpit eğlenceli bir havada. Plastik kalitesi ise orta seviyede. Konsolun ortasındaki küçük ekranda Nissan Dinamik Kontrol Sistemi (NDCS) yer alıyor.
Bu sistem sayesinde sürüş sırasında tek dokunuşla Sport, Normal ya da Eco sürüş modlarından birini seçebiliyorsunuz. Özellikle Sport modunda gaz ve motor tepkisi bir hayli değişiyor.
Pratiklik, gizli saklama olanakları ile çok yönlü bagaj alanının da oldukça kullanışlı olduğunu söyleyebiliriz.
Juke, Renault-Nissan İttifakı’nın B platformu dayalı olan bir otomobil. Ve 2530mm dingil mesafesine sahip, uzunluğu 4135mm, genişliği 1765mm ve yüksekliği de 1570 mm.
Qashqai ile benzerlik gösteren süspansiyon özellikleri ve viraj kabiliyeti bir crossover’a oranla oldukça dinamik. Eğlenceli bir sürüş var ve küçük sınıftaki rakiplerinden çok da uzaklarda değil. Viraj boyunca izini koruyor ve vücut kontrolü de başarılı.
Koltukları sizi iyi sarıyor, yan destekleri başarılı ve bel desteği de var. Sürücünün oturma pozisyonu da bu anlamda iyi ayarlanmış. Fakat direksiyon sadece aşağı-yukarı şeklinde ayarlanıyor. Derinlik ayarı ne yazık ki yok.
Diz ve baş mesafesi ön tarafta sorunsuz. Fakat arka koltuklara geçtiğimizde bu bölümde alçaltılmış olan tavan sayesinde baş mesafesi kısıtlanıyor.
Kaputun altında ise yine Renault imzalı 1.5 lt’lik dCi ünite bulunuyor. Motor çok canlı ve güç her an ayağınızın altındaymış hissi mevcut.
Aslında 110 HP’den daha fazlası varmış gibi. Bundan altı ileri kısa oranlı şanzımanın payı da büyük. Bu şanzıman otomobilin sürüşüne ciddi oranda sportif bir etki yaratıyor.
Son yorumlar