Gelecek planlarını tamamen bir SUV markası olma üzerine kuran Mitsubishi, Eclipse Cross ile ürün gamını genişletiyor. Bu model, Nissan Renault ittifakından önce üretilen son safkan Mitsubishi olma özelliğine de sahip.
Auto motor & sport çatısı altında geçirdiğim yedi aylık süreç boyunca 26 markanın 86 farklı modelini kullanma imkânı bulmuşum. Bu kadar net rakam verebiliyorum çünkü bir otomobil hastası olarak sadece bu süreçte değil, ilk otomobil kullanmaya başladığım günden bugüne kadar tuttuğum bir listem var. Okuyucularımızın da çoğunun otomobil hastası olduğunu düşünürsek, böyle bir liste tutmamın sizi çok şaşırtmayacağını tahmin ediyorum. O zaman size gerçekten enteresan bir bilgi vereyim; yazının başında belirttiğim 86 modelin arasında bir tane bile Mitsubishi modeli yok. Neyse ki sonunda şeytanın bacağını kırdım ve Temsa Motorlu Araçlar’ın Bodrum’da düzenlediği muhteşem lansman programı ile yeni Eclipse Cross’un direksiyonuna geçerek listeme bir Mitsubishi eklemeyi başardım.
İlginizi çekebilir
Eminim sizin de Eclipse ismini duyunca aklınıza ilk olarak Gran Turismo serisinin ilk oyunlarında bolca başarı elde ettiğiniz veya Fast and Furious serisinin ilk filminde hayran kaldığınız sportif Eclipse modeli aklınıza gelmiştir. Fakat bu sefer isminin sonunda “Cross” ilavesi almış bambaşka bir araçtan bahsediyoruz. Gelecek planlarını SUV markası olma yönünde yapan Mitsubishi, bu yoldaki ilk adımı olan Eclipse Cross ile ASX ve Outlander arasındaki boşluğu dolduruyor. Markanın yeni tasarım dilini yansıtan otomobil, özellikle ön tasarımda ağabeyi Outlander’ı da anımsatıyor. Krom ile birlikte kullanılan plastik parçalar tasarıma renk katarken diğer yandan da aracın off-road karakteri hakkında ipuçları veriyor. Aracın profilinde ise eğimli arka camlar ve ön kapı ortasından başlayan hat dikkat çekiyor. Bu hat arka farların altına ulaşarak arka kısımda da devam ediyor. Eclipse Cross’un en dikkat çekici kısmı şüphesiz arka kısmı oluyor. Stop lambalarının uzayarak camı iki kademeye böldüğü bu kısımda da üçüncü stop lambası konumlandırılmış. Ön tasarımdaki plastik ve krom detaylar arka tarafta da kendine yer bulmuş.
İç mekânın sade tasarlanması sayesinde otomobile çabucak alışıyorsunuz. Smartphone Link Display Audio (SDA) adı verilen Apple Play ve Android Auto destekli bilgi eğlence sistemi hem dokunmatik hem de vitesin yanına konumlandırılan touchpad sistemi ile kontrol edilebiliyor. Çok ufak bir detay ama 90’lı yılların Japon otomobillerini anımsatan göstergeler çok hoş olmuş. İç mekânda ergonomi sıkıntısı olarak tek kafama takılan nokta ise cam kontrol düğmelerinin, kapı kolundan ileriye konumlandırılmış olması. 4405 mm uzunluğu ve 1805 mm genişliği sayesinde Eclipse Cross’un iç mekânına ferah bir hava hâkim. 341 litrelik bagaj bu sınıftaki bir araç için biraz küçük kalsa da 20 cm ileri geri kayabilen ve sırt eğimi ayarlanabilen koltukları sayesinde bu değeri artırabiliyorsunuz.
Eclipse Cross, güvenlik ekipmanlarıyla da öne çıkıyor. EuroNCAP’ten beş yıldız olan otomobil, ön çarpışma önleyici sistem, şerit takip uyarı sistemi, geri görüş kamerası gibi özellikleri tüm donanım paketlerinde standart olarak sunarken, en üst donanım paketi olan Instyle paketinde bu özelliklere ilave olarak adaptif hız sabitleme sistemi, kör nokta uyarı sistemi ve arka çapraz trafik alarmı gibi özellikler de ekleniyor.
Eclipse Cross’ta sunulan tek seçenek 163 HP güç ve 250 Nm tork değerlerine sahip 1.5 litrelik turbo benzinli motor, manuel veya sekiz ileri CVT şanzıman, iki ya da dört tekerlekten çekiş seçenekleri ile satın alınabiliyor. Özellikle kaliteli izolasyonu ile konforlu otoyol sürüşleri vaat eden Eclipse Cross ile asıl zevki arazi koşullarında yaşıyorsunuz. Rally Hallikarnossos’un bir etabını izlemek adına belirlenen seyir bölgesine ulaşabilmek için hafif arazi şartlarında da kısa bir süre kullandığımız Eclipse Cross, Super All Wheel Control (S-AWC) adı verilen dört tekerlekten çekiş sistemi ile arazide hem çok yetenekli hem de çok zevkli bir araç olduğunu kanıtladı. Yeni Eclipse Cross, dört farklı donanım paketi ve 131.900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.
Yazı: Talha Özkaya
Bodrum, Muğla
Sonuç
Gelecek SUV’da
Küresel olarak SUV’lara artan eğilimi göz ardı etmeyen ve tüm gelecek planlarını bu yönde yapan Mitsubishi, Eclipse Cross ile elini güçlendirmeye hazırlanıyor. Pajero ve Lancer EVO gibi efsanevi modelleriyle 4×4 konusunda uzman konumunda olan Mitsubishi, tüm bu tecrübelerini Eclipse Cross’a da aktararak, SUV olarak adlandırıldığı halde dört tekerlekten çekiş sunmayan modellerin başını ağrıtabilir. Devamlı dört tekerlekten çekişli aracımızla, iki gün boyunca elde ettiğimiz 8.5 lt/100 km civarında tüketim değeri de müşterilerin hoşuna gidecektir.
Son yorumlar