GLC Coupe bugün ikinci nesliyle karşımıza. Fakat bir öncekine göre artık çok daha dikkat çekiyor ve bir dizi teknolojik yeniliği de bünyesinde barındırıyor. Dikkat çekiyor mu? Kesinlikle. Öncelikli olarak coupe formu ona gerçekten de çok farklı bir görünüm katıyor. Bildik GLC standart bir SUV formundayken, GLC Coupe sıra dışı olmayı sevenler için. Ben biraz daha gelenekçiyim aslına bakarsanız. GLC Coupe ve türevleri olan BMW’nin X4 ve daha büyük modeli X6 gibi SUV’ları tasarım olarak pek de beğenmiyorum. Tasarım konusu tabii ki göreceli fakat otomobil teknik olarak oldukça başarılı. Ona birazdan geleceğim. Tasarım demişken bakalım yenilenen GLC Coupe’de ne gibi değişimler var.
İlk başta dinamik görünüm otomobilin hemen her detayında kendini belli ediyor. Zarif çizgilerle bezenmiş olan tasarım eskiye göre daha dikkat çekici. Hallmark off-road özellikleri arasında baskın ön burun tasarımı, güçlü çizglilerle birlikte ön ve arka alt korumalar gibi standartlara uygun krom detayları ilk bakışta göze çarpıyor. Coupe karakteri otomobile yandan bakıldığında tam bir siluet olarak kendini belli ediyor. Burun kısmında öne çıkan özellikler arasında, ayırt edici hava girişleri ve standart LED farların yeni konturları ile tamamlanan entegre Mercedes yıldızı ve elmas radyatör ızgarası tasarımı tamamlıyor.
Kabin ise tamamen yeni. İç mekan gerçekten de kusursuz bir kaliteye sahip ve kullanıcı dostu kontroller bol miktarda yer alıyor.
İlginizi çekebilir
Kabindeki yüksek çözünürlüklü göstergeler ve ekranlar hemen göze çarpıyor. Orta konsoldaki çok işlevli dokunmatik yüzey, işletim rahatlığını daha da artırıyor ve döner basma düğmesinin yerini alıyor. Bilgi-eğlence sistemi gösterge panelinde 12,3 inç ve 960 x 540 piksel. Diğer tarafta ise 7,25 inç 1920 x 720 piksel olarak karşımıza çıkıyor. Buna ek olarak, en yeni nesil MBUX Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi bilgi-eğlence sistemi sezgisel mantığa ve çok çeşitli kontrol seçeneklerine sahip.
GLC Coupe’nin sürüş özelliklerine baktığımızda ise gerçekten de tepkileri asla bir SUV gibi değil. Neredeyse hızlı hatchback kadar yola iyi tutunuyor ve size sürpriz sonlu tepkiler asla çıkarmıyor. Diğer bir deyişle, viraja nasıl giriyorsanız o şekilde çıkabilyor olacağınızın güvenini veriyor. İsteğe bağlı olarak sunulan adaptif süspansiyonlarla bu otomobilin çok daha etkileyici sürüş özelliklerine kavuşacağını düşünüyorum.
Tüm bunların yanında otomobilin dört tekerlekten çekişli 4MATIC özelliğine sahip olduğun unutmayalım. Fakat görünüm olarak kaslı bir arazi havası olsa da eminim ki bu otomobille kimse asfaltın dışına çıkmayacaktır.
Sürüş hissiyatı SUV konforundan biraz uzak bunu söylemek lazım. Büyük jantlar ve sert süspansiyon özellikleri sayesinde gelen sportif özellikleri bu tip tepkileri sevenleri mutlu edecektir.
Kaputun altında ise yepyeni başarılı bir ünite yer alıyor. Yeni ünite, hafif hibrit teknolojisine sahip ve GLC için bir ilk. ‘EQ Boost’ olarak bilinen sistem, 48 voltluk bir elektrik sistemi ve kayışlı marş / alternatörden oluşuyor. Motordaki yükün (ve dolayısıyla yakıt kullanımının) iki şekilde azaltılmasına yardımcı oluyor. Birincisi, turbodaki gecikmeyi en aza indirgiyor, yavaşlama sırasında da enerjiyi geri kazanıyor. İkincisi ise yakıtsız bir sürüş yapabileceğiniz yelken moduna geçebiliyor.
Yeni motor gerçekten de güçlü olduğunu hissettiriyor. Öncelikli olarak bu motor 2.0 lt ve bu her anlamda bir avantaj. 4.200 d/da 245 HP güç üretiyor. Tork değeri ise tam 500 Nm. Fabrika verisi ortalama tüketim değeriyse sadece 5.8 lt/100 km. Bunlar gerçekten de çok başarılı değerler fakat gün sonunda otomobilin 673.500 TL’den başlayan fiyatı biraz can sıkmaya yetiyor.
Son yorumlar