Alman üreticinin yaptığı en küçük coupe olmasına karşın etkisi bir hayli büyük. Yenilenen C-Serisi Coupe, sadece görsel olarak değil, teknolojik olarak da bir dizi yenilikle geliyor.
Mercedes-Benz’in coupe formundaki şık otomobillerle ilgili deneyimi çok eskilere dayansa da, küçük coupeler o kadar da eski değil. Küçük diyorum çünkü E-Serisi Coupe, S-Serisi Coupe ve CLS’yi de sayarsak, hepsi oldukça heybetli otomobiller…
Bugün karşınızda duran C-Serisi Coupe ise markanın uzun C-Serisi tarihine rağmen ikinci neslini temsil ediyor. Mercedes-Benz, yine yakın geçmişte SportCoupe ve CLC gibi modeller üretmişti fakat iki otomobil de bugünkü gerçek bir coupe formuna ve şıklığına sahip değillerdi.
İlginizi çekebilir
Mercedes-Benz ilk kez 2011 yılında BMW 3 Serisi Coupe’ye rakip olarak sunduğu (W204) coupe’nin ardından, 2015 yılında mevcut C-Serisi Coupe (W205) ile bizleri tanıştırdı. Bu yılın Mart ayında da hem coupe hem de cabrio formu makyajlandı.
Öncelikli olarak bu otomobil sportiflik ve sürüş keyfi anlamında artık çok daha iddialı. En büyük rakibi olan BMW 4 Serisi ve Audi A5’in hepsinin kendine özgü yönleri var. BMW 4 Serisi her zamanki gibi sportif, Audi A5 ise verimli. C-Serisi Coupe ise konforlu ve pürüzsüz bir sürüşe sahip. Çok sessiz ama bir o kadar da sportif hissettiriyor. Test otomobilimiz AMG donanıma sahipti ve bu da süspansiyon ve büyük jantlarla birlikte bu hazzı daha fazla yansıtıyor.
Mercedes’in içine bindiğiniz anda çok kaliteli ve teknolojik bir kabin sizi karşılıyor. Rakiplerinden çok daha iyi olduğunu söylemem gerekir. Dijital ekranlar gerçekten de kusursuz ve size bambaşka bir deneyim yaşatıyor. Sürüş özelliklerinde büyük değişimler var. Öncelikli olarak bu otomobil düşük hacimli ve dört tekerlekten çekişli bir coupe. 4MATIC, EQ Boost adındaki, 10 kW ek güç ve 160 Nm tork üreten elektrik motoruyle destekleniyor. 1.5 litrelik 4 silindirli turbo benzinli motoru toplamda 184 HP güç ve 280 Nm tork değerleri sunuyor. Bu güç özellikle alt devirlerde son derece yeterli. 9 kademeli eskiye göre son derece iyi çalışan şanzımanla da uyum içinde. Fakat performansı biraz arttırdığınızda özellikle üst devirlerde daha fazlasına ihtiyaç duyuyorsunuz. Direksiyonun geri bildirimde son derece başarılı. Ama halen bir BMW ya da Audi A5 kadar keskin değil. Süspansiyon tepkileri ve otomobilin gövde kontörlü ise son derece tatminkar. Dört tekerlekten çekişin etkisiyle de stabilite sürücüye son derece güven veriyor.
Mercedes-Benz C 200 4MATIC, 48 Volt besleme sistemi ve EQ Boost’tan oluşan kombinasyonun da desteği ile fabrika verisi olarak 7.2-6.9 lt/100 km seviyesinde bir ortalama yakıt tüketimine sahip. Test süresince şehir içinde ortalama 10.0 lt dolaylarında bir sürüş gerçekleştirdik ki bu da makul bir değer.
Mercedes C-Serisi Coupe birçok yenilikle geliyor fakat bunlar arasında dikkatimi çeken noktalardan biri de ilk kez 650 metreye kadar aydınlatabilen Ultra Range uzun far özelliğine sahip Multibeam LED farlar oldu. Gece sürüşleri için gerçekten de farklı bir deneyim.
Bence C-Serisi Coupe yeni BMW 4 Serisi çıkana dek şu anda grubun alfası konumunda. Hem tasarımı hem de donanımsal özellikleri bunu en iyi şekilde yansıtıyor. Eklenen EQ Boost seçeneği ve 4MATIC ise büyük avantaj.
Yazı: Ahmet Armağan
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar