Mercedes-Benz’in dünya genelinde en çok satılan modeli olan C-Serisi makyajlandı ve ülkemizde satışa sunuldu. Yeni 1.5 litrelik benzinli motoruyla da sayfalarımıza konuk oldu
Eğer 190 modelini de sayarsak, 1982 yılından beri yollarda olan C-Serisi, 2014 yılında W205 kasa koduyla dördüncü nesline kavuşmuştu. Bugüne kadar yaklaşık 10 milyon adet satılan model, yeni nesliyle tasarım olarak S-Serisi’ni andırıyordu. Herşey çok güzeldi fakat Renault-Nissan-Mitsubishi ile ortak kullanılan dizel motor, eleştiri konusu olmuştu. Mercedes-Benz de geçtiğimiz aylarda W205’i makyaj operasyonundan geçirdi. Otomobilde tasarım anlamında büyük değişimler yok. Fakat Mercedes-Benz bugüne kadar yaptığı en kapsamlı makyaj operasyonunu C-Serisi üzerinde gerçekleştirdi. 6500’den fazla parçası değişen aracın neredeyse yüzde 50’si yenilendi. Bu değişimin bu denli ses getirmesinin en büyük nedenlerinden biri ise aracın elektrik mimarisi üzerinde yapılmış olması. Bunun yanı sıra yeni güvenlik sistemleri ve yarı otonom sürüş altyapısı da görünmeyen yeniliklerden. Tabii ki yeni hibrit motor bu yeniliklerin en büyüğü…
Yeni 1.5 litrelik turbo beslemeli benzinli motor makyajlanan C-Serisi ile birlikte tüketicilere sunulmaya başlandı. Bu motorun dışında 1.6 litrelik benzinli C 180 veya 1.6 litrelik dizel C 200d’yi de satın alabilme şansınız var.
Bu yeni 1.5 litrelik benzinli ünite, 5.800 d/d’da 184 HP güç ve 3.000 d/d’da 280 Nm tork üretiyor. Peki 1.5 litrelik motordan 184 HP güç nasıl elde edilmiş? Mercedes-Benz bu sınıfta bir ilk olarak turbo benzinli bir ünitede elektrik motoru desteği sunuyor. Yani özet olarak, C 200 artık bir hibrit… EQ Boost adındaki sistem, 13.6 HP ek güç ve 160 Nm tork sağlıyor. Gösterge tablosunun sağında yer alan bölümden de elektrik gücünü takip edebiliyorsunuz. Mercedes-Benz C 200, 0’dan 100 km/s hızlanmasını 8.1 saniyede tamamlarken, hibrit motorun da etkisiyle 6.5 litrelik karma tüketim değeri sunuyor.
İlginizi çekebilir
Kağıt üzerinde bu ünite performanslı gibi dursa da, bunu sürücüsüne çok da fazla hissettirmiyor. Dört tekerlekten çekiş ve yüksek tork ikilisi, kesintisiz bir ivmelenme sunuyor. 9 kademeli çift kavramalı şanzıman konfor konusunda sınıfının belki de en iyisi. Fakat halen BMW’nin ZF’i kadar hızlı değil.
Tartışmasız sınıfının en konforlu modeli olan C-Serisi, dört tekerlekten çekişle birlikte eğlence konusunu bir kenara bırakıp daha fazla tutunmaya önem verdiğini gösteriyor. Kombine virajlarda stabilitesi çok iyi ve otomobilin yoldan çıkması gerçekten de çok zor. Dynamic Body Control isimli sistem sürüş tarzınıza göre süspansiyon sertliğini ayarlayabiliyor.
Kabine geçtiğimizde makyajla birlikte dijital ekipmanların da zenginleştiğini görüyoruz. 10.25 inçlik ekran 1920 x 720 çözünürlük ile oldukça kaliteli görünüyor. Malzeme kalitesi de artan kabinde Yeni A-Serisi’nde görmüş olduğumuz zengin ambiyans aydınlatma seçeneği de sunuluyor.
Yenilenen C-Serisi artık eskiyen BMW 3 Serisi ve Audi A4’ün yanında hiç zorlanmadan ön plana çıkabiliyor. Konforlu fakat bir o kadar da sürüş güvenliği sunan süspansiyon sistemi, verimliliği arttıran yeni hibrit motor, zengin güvenlik donanımı ve teknolojik altyapısıyla şuan için bu sınıfın en iyisi dersek çok da abartmış olmayız. 277 bin TL’den başlayan fiyatlar 366 bin TL’ye kadar çıkabiliyor. Hibrit motorlu versiyon ise 341.300 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Alp Emre Göksel
Son yorumlar