Yenilenen Mercedes-Benz A-Serisi yenilikçi teknolojileri ve yepyeni bir görünümle geçtiğimiz aylarda karşımıza çıktı. Bugün ise yeni benzinli motora sahip A 200’ün direksiyonuna geçiyoruz.
Mercedes-Benz A-Serisi’nin ilk neslini saymazsak, bir önceki jenerasyon gerçek anlamda marka için kilometre taşı olarak sayılacak bir model. Hem tasarım hem de fonksiyonellik olarak gerçek bir kompakt olmayı başaran bir otomobildi. Aynı platform üzerinde yükselen A, B, CLA ve GLA modelleri çok beğenildi ve baktığınızda hepsi de gerçekten çok şık otomobillerdi.
Yeni nesil A-Serisi’nde bu başarı bana göre birkaç adım daha ileri taşınacak gibi. Çünkü otomobilde çok ciddi teknolojik gelişmeler var. Bunlardan birazdan bahsedeceğim. Ayrıca yepyeni 1.4 lt’lik benzinli turbo motor farklı bir sürüş karakteri sunuyor. Fakat tasarım olarak A-Serisi, markanın yeni tasarım dilini en belirgin şekilde yansıtıyor. İlk kez yeni CLS’de karşımıza çıkan üçgen ve keskin far tasarımı A-Serisi’nde de yer alıyor. Ayrıca arka stop grubu ve kabindeki yalın dil A-Serisi’nin öncelikli tasarım detayları arasında.
Sözü uzatmadan önce otomobilin kabininden biraz bahsetmek istiyorum. Burada her zamankinden daha kaliteli bir iç mekan bizi karşılıyor. Tabii ki en önemli değişim MBUX ve son derece yüksek çözünürlüğe sahip ekranlar… Burada artık gösterge paneli tamamen dijital ve kişiselleştirilebilir bir yapı ile üretiliyor. Diğer bir deyişle, analog göstergeleri yeni A-Serisi’nde artık görmeyeceğiz.
İlginizi çekebilir
MBUX’tan biraz bahsetmek gerekirse, bu sizle adeta bağ kuran bir teknoloji. Sanal zekanın ürünü olan MBUX’a ulaşmak için otomobile “Hey Mercedes” diye seslenmeniz yetiyor. Mercedes me connect teknolojisini bu özellikle birlikte bir adım öne taşıyan Mercedes, sürücü için farklı bir mobil deneyim yaşatıyor. MBUX, dokunmatik ekran, orta konsola entegre touchpad ve direksiyona entegre dokunmatik kumanda tuşları olmak üzere üç farklı dokunmatik ara yüz üzerinden kumanda ediliyor.
Kabinde dikkati çeken bir başka özellik de, artık daha büyük bir A-Serisi içinde olduğunuzu hemen fark ediyorsunuz. Otomobil zaten sportif bir karaktere sahipti. Fakat keskinleşen tasarım hatları ve sportif detaylar onu fonksiyonelliğinden de geri bırakmıyor. Daha da iyileştirilen çevre görüş alanı güvenlik ve alan hissini arttırıyor. Sürücü ve yolcuların görüş alanını arttırmak için kapı ve direklerin görüşü engellediği kısımlar önceki nesil ile kıyaslandığında yüzde 10 azaltılmış. Yeni A-Serisi, önceki nesil ile kıyaslandığında 29 litre artışla 370 litrelik bir bagaj kullanıma sunuyor.
Gelelim sürüş özelliklerine…
Mercedes-Benz’in son dönemde ürettiği tüm modellerde müthiş bir dinamizm var. Süspansiyon tepkileri çok iyi. Çok sportif, hatta biraz fazla sportif… Direksiyon tepkileri çok başarılı ve yerinde. Tüm bu söylediklerim A-Serisi için de geçerdi.
Sert süspansiyon tepkilerinden hoşlananlar A-Serisi’ni kesinlikle çok sevecek çünkü ortaya koyduğu rijit tepkiler aynı zamanda güvenli bir sürüş hissini de beraberinde getiriyor.
Burada aklınıza konforsuzmuş gibi bir izlenim gelmesin. Aksine otoyolda C-Serisi kadar sessiz, virajlı yollarda da A3 kadar iyi dönüyor.
Kaputun altında yer alan 1.4 lt’lik turbo ünite tamamen yeni. 163 HP gücünde ve 250 Nm tork değerine sahip. Alt devirlerde çok canlı olduğunu söyleyemem ama üst devirlerde gerçekten de iyi bir performans ortaya koymayı başarıyor. Özellikle çok sessiz ve ekonomik bir şekilde kullandığınızda silindir kapatma özelliği sayesinde gerçekten de az bir tüketim sunuyor. Her zamanki gibi bu motora 7G-DCT şanzıman eşlik ediyor. Ben A-Serisi’ni gerçekten de oldukça beğendim. Burada beklediğimiz iki yeni model var. Bunlardan ilki önden çekişli olarak üretilecek olan BMW 1-Serisi, bir diğeri de yeni Audi A3. Bakalım onların karşısında Mercedes A-Serisi neler yapabilecek? Önümüzdeki günlerde göreceğiz.
Yazı : Ahmet Armağan
Fotoğraf : Alp Emre Göksel
Son yorumlar